Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-18, 20:26:43
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Egna erfarenheter/Recensioner
| | |-+  Kymco Xciting
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Kymco Xciting  (läst 8673 gånger)
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 5
Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink


Jag har en Kymco Xciting


« skrivet: 2008-06-25, 07:49:41 »

Hej
Skall åka titta på en Kymco xciting idag. Någon som har erfarenhet?
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008-06-25, 13:56:07 »

Ska bli kul och höra vad du tycker, byte på G?

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 5
Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink


Jag har en Kymco Xciting


« Svara #2 skrivet: 2008-06-25, 21:57:04 »

Fastnade i bilkön vid infarten till Göteborg så jag hann inte fram innan man hade stängt butiken. Det kan bli byte från Grand Dink till xciting men först och främst vill jag pröva på känslan dvs hur det känns på vägen med en tyngre scooter och med större hjul. Det är ju flera saker att fundera kring. Om jag tycker att en större scooter känns "lugnare" dvs att fartvinden rycker mindre så är det en sak. En annan sak är att den kanske inte är lika lättmanövrerad i trafiken och drar något mer soppa. Kommer jag att köra mer långresor med en större scooter än min 250 som jag framförallt har till jobbet 8 km enkel resa.

Vi får se vad som händer.
Loggat
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 5
Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink


Jag har en Kymco Xciting


« Svara #3 skrivet: 2008-06-28, 12:37:07 »

Ja nu har jag äntligen provkört xciting. Åkte ner till Göteborg och drog så småningom ut på motorvägen mot Kungsbacka. Jag har ju inteså mycket att jämföra med. Har haft en Gilera runner 180 och Kymco Grand Dink 250. Mitt samlade intryck är detta. Kändes stadigare och tyngre på vägen vilket är naturligt. Däremot kände jag av vinddraget lika mycket med den här. Sådant kanskeman kan reglera med en större vindruta. Sittställning var inte lika bekväm som min nuvarande men det kanske är en vanesak. Backspeglarna tyckte jag var sämre än på min Grand Dink. Händer och armar skymde delar av spegelbilden. Jag upplevde en svag vibration via handtagen när jag körde vilket störde mig.

Som det ser ut så blir det inget byte fn.  hello2
Loggat
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 5
Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink


Jag har en Kymco Xciting


« Svara #4 skrivet: 2008-09-07, 12:45:16 »

Man är ju inte sämre än man kan ändra sig. sex Nu har det ändå blivit en Kymco Xciting. Var inne på mc ett tag och provkörde några men kände att jag är för bekväm. Van vid att slippa växla osv. Fick också ett bra pris vilket avgjorde. Nu har jag alltså en 2005 års modell som bara gått 100 mil. Kör både till och i jobbet. Planerar också några långresor till Stockholm och Skåne i höst.
Loggat
Xtrail
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 7
Antal inlägg: 69




« Svara #5 skrivet: 2008-09-07, 17:51:53 »

Grattis. Hoppas du får mycket glädje av scootern. Jag har skitkul med min, men ont om tid att köra.
Loggat

Dont drink when driving...eller var det tvärt om
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.089 sekunder med 22 databasfrågor.