Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-09-23, 03:56:44
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Utflyktstips/Rutttips/Resetips/Reseskildringar
| | |-+  Europa nästa sommar
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Europa nästa sommar  (läst 24423 gånger)
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink

Jag har en Kymco Xciting

« Svara #15 skrivet: 2010-10-20, 17:58:50 »

Grattis till en bra affär!
Loggat
mule
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2010-10-30, 17:27:19 »

Inte kunde jag vänta till våren med att testa min Burgman.  Idag blev det en tur på 16 mil runt om i Örebro län. Det var ju trots allt +11 grader. Kändes skönt att testa lite. Det är ju alltid lite speciellt att sätta sig upp på en ny hoj och kanske särskilt när man går från "vanlig" hoj till en scooter. Nu tyckte jag inte det var några problem. Det som kändes mest ovant var förstås att inte ha nån fotbroms men även det känns helt OK nu efter några mil.

Jag körde mest på några riktigt fina krokiga vägar runt mina hemtrakter. Då tycker jag man hittar känslan bättre för hur hojen beter sig i olika situationer. Det gick ganska lugnt till då motorn är helt ny och man ju inte ska varva för mycket innan den blivit inkörd. Jag tycker att hojen bär sig riktigt bra åt. Den kraftiga motorbromsen är förstås lite speciell men inget större problem tycker jag. Kanske om det ligger en bil för nära bakom om man motorbromsar då bilisten inte ser något bromsljus.

Jag kommer säkerligen att införskaffa en högre och framför allt lite bredare ruta. Det blir nog en Clearview som är + 1,5" och med ventilation. Har vintern på mig att bestämma mig.

Har köpt en Givi E55 Maxia 3 topbox med ryggstöd och inredning samt förstås en pakethållare till. Tillsammans med det stora utrymme som redan finns under dynan så kommer det troligen att räcka bra för mina behov.

Det känns skönt att kunna säga att jag INTE ångrar mitt köp. Jag kommer säkert att få många trevliga mil framöver med min Burgman. 

Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010-10-31, 12:32:27 »

Jättekul!
Och det ser ut som en del bonus värmedagar sunny till en bit in i nästa vecka också om man inte bor för långt norrut.

-Tomas
« Senast ändrad: 2010-10-31, 12:41:25 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink

Jag har en Kymco Xciting

« Svara #18 skrivet: 2010-10-31, 20:27:54 »

Låter härligt Mule

Blir säkert häftigt att låta den ta dig ut i Europa.
Loggat
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.059 sekunder med 22 databasfrågor.