Tja, så här blev det med GDS-nackstöd-blir ryggstöd ... Nackstödet kommer från en Peugeot 206, okänd årsmodell.
Försöker visa bilder:

Förhandsgranskningen visar inga bilder, så jag lägger en länk till albumet också:
http://picasaweb.google.se/104621902461909216144/Burgman400?feat=directlinkMaterialet i nackstödet visade sig vara mycket, mycket styvt. Och det är svårt att komma till med verktyg, alternativt värme. Så, det här var så långt min bekanting och jag kom.
Resultatet blev en OK prototyp. Jag får mycket bra ryggstöd, men t o m lite väl högt, och jag får faktiskt mindre benutrymme än vad origninalryggstödet ger ...
Nackstödsdynan skulle behöva komma neråt och bakåt, så att den i princip vilar på sadeln där originalryggstödets "krage" vilar på sadeln. Den böjen går nog att åstadkomma, men då skulle nackstödsdynan peka för flackt bakåt. Och att räta upp den genom att kröka metallstängerna just utanför dynan - nja, tror inte på det.
Så, antingen ny konstruktion där man bygger ett helt nytt underrede till nackstödsdynan, eller också en ny titt på "Bestbackrests". Alternativt leva med originallösningen.

Cargu