Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-11-15, 02:05:39
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Annat
| | |-+  Komplikationer
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Komplikationer  (läst 3347 gånger)
Sire_swe
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: Shenke 2007

« skrivet: 2009-12-28, 21:28:38 »

Forts. på svar från "Den ”stora” Wink presentations tråden."

Jo modellen är ganska ovanlig. Har letat som en galning efter bilder och info om den och upptäckt att den har (hittills) 5 olika modellnamn beroende i vilket land den säljs i. Här är iallafall den "officiella" hemsidan: http://www.shenkemotor.com/

Direkt länk till hojen: http://www.shenkemotor.com/YY150T-19(Alien-150).html

Jag pluggar teori varje dag, men pga. de nya kommande körkortsreglerna kan jag inte skriva teoriprovet förrens i mars 2010 någon gång om jag fattat rätt  angry1 Hade jag kunnat skriva om tex. 1 månad så hade det ju gällt 1 år om jag klarat provet vill säga. Då hade jag kunnat fokucera mer på själva körningen.

Något som gjort mig ordentligt nedstämd var att det i registreringpappret står max hastighet: 89 kmt/h. För att få köra upp på en lätt mc måste den gå i minst 90 kmt/h. På tillverkarens hemsida står det att den gör 59 mph vilket är ca: 95 svenska kmt/h. Hastighetsmätaren går till 140 svenska.
Vad gör man??? Är de så petiga på uppkörningen att de nekar mig att köra upp på hojen för att det fattas 1 ynka kilometer i hastighet? Vad tror ni?

Ang. loggan:
Sorry, jag trodde det var en permanent logga. Jag ser nu att det finns olika loggor för olika årstider  icon_salut
Loggat
Chivas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 123

Kör: Burgman 650 -08

« Svara #1 skrivet: 2009-12-30, 00:34:38 »

Man kan aldrig vara säker - ofta beror det på vilken gubbe man får på uppkörningen. Själv tog jag hojkörkortet för 25 år sen, och då var det annorunda.
Skulle jag köra skriva och köra upp idag skulle det nog aldrig gå...

Hälsn.
Chivas

Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3387

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-12-30, 11:31:14 »

..............Ang. loggan:
Sorry, jag trodde det var en permanent logga. Jag ser nu att det finns olika loggor för olika årstider  icon_salut
Absolut inget att vara "sorry" för, och bara bra att du påpekade det, jag har inte tänkt på det själv men det är helt rätt det du sa att man vid en snabb blick bildar sig en uppfattning om vad det handlar om, ska försöka hålla mig till mer representativa åketyg i framtiden när jag gör loggan.

När det gäller uppkörning så kanske köra på egna scootern men låna något av körskolan för uppkörningen och köra med den ett par gånger innan så man har koll på åket.
Men rent praktiskt blir det väl så i alla fall att du kommer att köra på körskolans åketyg eftersom du inte kan köra din till och från körskolan när jag tänker till på det?

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sire_swe
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #3 skrivet: 2010-01-01, 12:18:23 »

Va krångligt allt blev  Sad
Vi får se hur det löser sig. Det är ju ett tag kvar tills man kan börja köra...
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3387

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010-01-01, 14:16:57 »

Det löser sig säkert på bästa sätt, egentligen bara "problem" som gäller något som i grunden är positivt dvs en ny Scooter  scooter8 och en kommande vår  icon_sunny

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sire_swe
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #5 skrivet: 2010-01-02, 01:27:54 »

Tomas:

Det var ett annat sätt att se saken på.
Ska försöka se lika positivt på saken 
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.159 sekunder med 21 databasfrågor.