Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-21, 17:43:18
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Mälaren Runt lördag den 15 augusti 2009 – 24:e varvet, (bilder)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Mälaren Runt lördag den 15 augusti 2009 – 24:e varvet, (bilder)  (läst 33625 gånger)
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009-08-10, 06:57:43 »

Den kan ta väldigt lång tid, men om man tröttnar eller har bråttom hem kan man ju alltid bryta. Långt ifrån alla kör hela rundan. Hur blir det på onsdag då? Kommer ni med till Sigtuna?
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009-08-10, 10:08:32 »

Jag föreslår att vi samlas vid Gullmarsplan klockan nio för gemensam avfärd till Mcdonalds som ligger granne med shell macken i Botkyrka. Cirka kl 10 möter vi där upp några erfarna Mälaren Runt-åkare som har en del tips och trix hur man smidigast tar sig fram i kortegen och var man lämpligast kan göra snabba avstickare för en fika i lugn och ro.

För övrigt är det en gigantisk kortege och farten kommer sällan upp i mer än 40-50 km/h. Många stunder går det betydligt saktare. Det här ska bli skoj! Och yr.no säger att det ska bli riktigt fint väder lagom till på lördag.  Smiley
Låter bra.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Ghostbrother
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 35

Kör: Ingen scooter just nu.
Kör2: Suzuki GS 750 L 1981
Kör3: BMW R 1150 GS 01
Kör4: Yamaha TTR 600 R 03

« Svara #17 skrivet: 2009-08-10, 16:36:01 »

Hej

Är det någon som har koll på hur lång tid svängen kan ta? Jag vill gärna hänga på, men det beror på när vi är tillbaka i stan.

Daniel

Hej Chivas... GB  icescream här
Ingen måste åka hela varvet och många av oss åker med så länge vi tycker det finns tid och så, sedan "dundrar" vi hem mot "trafiken" så att säga.
Annars så är det nog så att det tar allt från 4-6 timmar till ett par tre dygn faktiskt.... Det är många både små och stora "fester" ut med vägen som "lockar" med både det ena och det andra tids uppehållande äventyret efter det andra. Och att vakna i ett främande dike och/eller säng är nog inte så himla ovanligt det heller efter en eller två hårda nätter.... Skrattar.
  Vi hörs eller så!

Loggat

Här och Nu..... Wrrooom.......
Ghostbrother
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 35

Kör: Ingen scooter just nu.
Kör2: Suzuki GS 750 L 1981
Kör3: BMW R 1150 GS 01
Kör4: Yamaha TTR 600 R 03

« Svara #18 skrivet: 2009-08-14, 08:13:10 »

icescream
08.00  icon_thumleft Kollade precis vädret inför morgondagen och Mälarenrunt, som jag förstod  icon_sunny det så kommer det att vara uppehåll, växlande molnlighet och stora  icon_sunny sol chanser hela dagen och början på kvällen/natten  wav
Så i vår familj tankar vi upp både scooter, reservdunk, kaffetermos och vattenflaskor och plåsterväskan och satsar på shell Botkyrka till 10.00, kanske oxå vi är vakna och redo till GP 09.00, men vi lovar ingenting ang. någonting, utan fortsätter att tror på frihet för oss alla  downtown

Även  grommit Rosa hänger med (vår lilla "russlare") om vi kommer.
Så väl mött eller nått..... SoL  icescream love1  grommit
Loggat

Här och Nu..... Wrrooom.......
Jonas

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009-08-14, 17:45:39 »

VIKTIGT om Mälaren Runt

Vi träffas vid McDonalds, jämte Shellmacken i Botkyrka (intill E4) från klockan 10.00.
Alltså inget möte på Gullmarsplan innan. 
De första hojarna som varit med från starten i Sthlm lär dyka upp hos oss i Botkyrka runt 11.15.
Då åker vi in ganska tidigt i kortegen. Glöm inte att ha tankat upp hojen.
Sen är det bara att åka med.  Smiley

Några erfarna hojåkare som tidigare kört Mälaren Runt känner till lämpliga avstickare som vi kan göra för bensträckare och fikapauser. Det ska finnas lämpliga fik som inte invaderas av 1000 andra hojåkare.

Vi ses!!
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009-08-14, 20:24:56 »

VIKTIGT om Mälaren Runt

Vi träffas vid McDonalds, jämte Shellmacken i Botkyrka (intill E4) från klockan 10.00.
Alltså inget möte på Gullmarsplan innan. 
De första hojarna som varit med från starten i Sthlm lär dyka upp hos oss i Botkyrka runt 11.15.
Då åker vi in ganska tidigt i kortegen. Glöm inte att ha tankat upp hojen.
Sen är det bara att åka med.  Smiley

Några erfarna hojåkare som tidigare kört Mälaren Runt känner till lämpliga avstickare som vi kan göra för bensträckare och fikapauser. Det ska finnas lämpliga fik som inte invaderas av 1000 andra hojåkare.

Vi ses!!
Låter fint Jonas,

Talade med GB och Chivas och GB "blir om det blir" men det lät positivt, Chivas hade ont i halsen och kände sig lite hängig, men skulle försöka kurera sig tills i morgon han var rejält sugen.

Själv kommer jag i alla fall och jag hoppas maxi som varit lite tyst dyker upp eller/och några andra intressenter.

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
Jonas

Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009-08-14, 20:58:56 »

Om någon av er skulle hinna före mig till Botkyrka, så har jag meddelat att ni kommer på Burgmans och kommer då bli väl emottagna av de som vi ska åka med. De ser inte ned någon hojtyp. Inte ens på min fast de kör stora och "riktiga" maskiner själva. Vi är alla i grund och botten alla bikers som de säger. Smiley
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Chivas

Antal inlägg: 123

Kör: Burgman 650 -08

« Svara #22 skrivet: 2009-08-15, 15:16:37 »

Tyvärr så kan jag inte hänga idag då jag är risig, ont i halsen och har feber. Jag hade verkligen sett fram emot detta, det får bli nästa år istället.

Hoppas att ni får en trevlig sväng.

-Daniel

Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2009-08-15, 18:27:02 »

@maxi,

Det blev lite tokigt med synkningen, så först en ursäkt för att avfärden blev lite tidigare, sedan när vi väl träffades halvvägs (otroligt osannolikt med mängden åkdon och människor) och du åkte och tankade så fick jag veta att de andra skulle bryta upp så det blev endast jag och Jonas som åkte resten, vi kikade vid varje mack och extra mycket runt Västerås men vi såg dig inte och jag antar att du kollade efter ”monster hojen” som var med.

Vilket fall som helst så får vi bättra oss.

Så GB, Jonas, maxi och jag åkte runt, vissa på egen hand och vissa med folk från hojen.nu

Jag postar bilder/videos senare ikväll eller kanske imorgon för nu gäller projekt ”hämta damen” 3,5h bil resa skulle hellre satt mig med en kall öl Smiley

@Chivas,
Krya på dig!

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
maxi
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 3

« Svara #24 skrivet: 2009-08-15, 19:25:05 »

@Tomas,

Jag stod vid första OKQ8-macken och såg en svart Burgman passera. Slängde på mig hjälmen och försökte hinna ikapp vilket jag aldrig gjorde. Troligtvis körde jag om er utan att lyckats upptäcka er. Kom hem redan 17.10
Det blir bättre nästa gång . . . newbie
Vad tyckte ni om spektaklet - ni som åkte första gången?

-Anders
Loggat
Jonas

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2009-08-15, 21:15:53 »

Jag tror inte det var oss som du såg och som du försökte komma ikapp. Tyvärr. Du skulle absolut ha känt igen min hoj.  Wink
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2009-08-16, 17:42:36 »

Mer här,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,250.0.html

-----------

Först,

En grym upplevelse, som genomfördes i bästa möjlig väder ur regn och värme synpunkt, lagom varmt och lagom soligt.

Det är svårt att tro att så många fordon kan samsas på den ca 30 mil långa rundan, men ordningen var god och ”stressputtar” såg jag i alla fall bara 3 av, detta bland oräkneliga ekipage.

Jonas och jag åkte med folk från hojen.nu (trevliga gossar/damer), GB/Fru/Hund körde själva och maxi likaså fast tyvärr ofrivilligt pga. omständigheterna.

Postar nedan några bilder och videoklipp från det hela, klippen ligger mellan bilderna.

---

Jag får börja med den tuffaste resenären, GB’s och hans frus hund,

Äntligen på väg,

Strängnäs,

Solig dricka paus i Strängnäs, (tack för mackan Jonas)

Dags för avfärd,

Vi rullar igen, Jonas i förgrunden,,

Smedernas Speedwaybana,,

Bland alla dessa människor och tvåhjulingar på Smedernas Speedwaybana så kommer maxi fram och frågar mig om jag känner till Scooter Forum, snacka om hitta rätt i en ”höstack”!!!,

Maxi och hans Burgman,

Sist,
Någon hade satt upp en någon form av autofoto längs vägen, så kudoz till Molgan för länken och kudoz till Jonas som osannolikt nog hittade mig bland de av vad som måste vara mindre än 10% av de som fastnat på bild. (1249 fotos bland kanske 20000 åkdon?)

Jag satt en lång stund och klickade mig runt bland alla bilderna,
http://conseal.ath.cx/gallery2/main.php?g2_itemId=68571

-Tomas

-----------

Mer här,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,250.0.html
« Senast ändrad: 2009-08-17, 13:32:24 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
Jonas

Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2009-08-16, 18:08:20 »

Fina bilder och coola klipp, Tomas! Jag ser redan fram emot nästa Mälaren Runt!  Cheesy
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.164 sekunder med 20 databasfrågor.