Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-23, 12:16:05
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Snackoteket
| | |-+  Långnäsa
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Långnäsa  (läst 7831 gånger)
Ghostbrother
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 35

Kör: Ingen scooter just nu.
Kör2: Suzuki GS 750 L 1981
Kör3: BMW R 1150 GS 01
Kör4: Yamaha TTR 600 R 03

« skrivet: 2009-06-14, 15:53:28 »

Stor näsa
Vem vill ha en stor näsa, en såndär extra stor näsa?

En av mina första spontana möten med det motsatta könet i de yngre tonåren, ett sånt där "sommar" möte på främmande ort, var just med Lena, en fantastiskt fri och härlig tjej som fulkomligt uppslukade hela mig för ett par tre dagar eller om det var för någon vecka kanske.
Själv såg jag inte hennes knix på näsan till att börja med, även om jag abrubt och ofta blev påmind om "den där knixen" som hon hade, av mina ordenarie "felfria" lekkamrater såklart, där även hennes smeknamn kom i dagen, "papegojan", själv såg jag nog bara hennes vackra och slanka kropps val att dansa fram genom tillvaron med silkes lena rörelser och sprudlande glädje, hennes vackra korta hår som böljande parerade vinden och de hastiga springstegen när hon oskyldigt ville bli upphunnen och infångad i en enkel tafattlek.

Papegojan hade en stor näsa, ja en jätte näsa..... Om jag fick tro på de "felfria" det vill säga.
Kanske var den inte så stor igentligen, men "knixen" mitt på hennes näsrygg gjorde "näsan" till något fult, till något som blev ett hot för oss andra, ett sånt där stort hot som vi var tvungna att pekafinger åt, alltid komentera och framför allt sjkuta ifrån oss..... Varför det var så, att hennes "näsa" blev ett stort hot mot oss, var det nog väldigt få av oss, om äns någon, som funderade över på den tiden, och antagligen har väldigt få av oss, från den dåtiden och fram till idag som gjort den reflektionen. Varför var den ett hot för oss?

Kanske var det för att hon kunde se längre bort, omfatta klart större sammanhang än oss andra med "vanliga" näsor. Hon som hade flera millimeter längre näsa än vad de flesta andra av oss hade. Från näsrygg till nästipp, flygvägen så var hennes näsa som vilken näsa som helst, men med "knixen" så var den faktiska sträckan upp över den samma antagligen hela ett par tre millimeter längre än en normal näsa.

Märkligt nog så några år senare, i de äldre tonåren så var min bästa kompis Roger också utrustad med precis samma fenomen, ett "govt" smeknamn och en "knix" på näsryggen, "Tuppe"!
Tydligen har jag behövt dessa människor i min omedelbara närhet, de som kunde se längre bort, de som kunde sammanfatta och innefatta ett större sammanhang.

För när allt kommer omkring så verkar det idag som om de "visemännens deviser" stämmer och innehåller stora mängder sanningar, te.x. som att vi människor bara kan se så långt vår egen näsa räcker. Kanske var det just det som var det stora hotet mot oss "felfria"

Scootra på i jakten på "långnäsor" eller nått! tongue2

Loggat

Här och Nu..... Wrrooom.......
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-06-14, 17:12:25 »

Nog är det bra trist att det inre ofta får stå tillbaka för det yttre, både då som nu.

Vi som är lite äldre är inte lika hårt drabbade av den enorma ”navelfixering” som man lyckats åstadkomma på senare tid, men visst fanns det visst mått av detta även tidigare.

Tyvärr tror jag att man ska upp i viss ålder för att inse att de ”smarta kläderna” läckra grejorna nog är kul men är underställt personlighet och inre kvalitéer, åtminstone ”i min bok”.

Jag vet inte om någon av er sett gratis filmen ”The Corporation”, som man får ta hem gratis via nätet eller kan titta på någon videosite. (finns som torrent också)
http://www.thecorporation.com/
http://video.google.com/videoplay?docid=3203253804055041031

En riktig ögon öppnare och jag mutade faktiskt min dotter för att hon skulle se den för att i bästa fall förstå med vilken otrolig precision vi är måltavla  för att få oss att må dåligt om vi inte har de sista kläderna/tillbehören från det vi föds binkybaby tills vi dör , det gick nog hem till viss del men utan ”effekt”.

Man skapar konflikter åt alla håll, för trots att man köper det dyra sminket och de dyra kläderna så kommer en helt vanlig kille och inte drömprinsen som i all reklam/såpor och man blir inte nöjd i alla fall. (förenklat)

För att inte tala om ångesten man skapar med retuscherade idoler som ingen kan leva upp till och fast det finns gott om ställen med bilder hur många egentligen ser ut så hjälper det inte.
Numera så gäller detta även många politiker och andra som jag nog tycker kunde stå som bättre förebilder.

Personligen tycker jag att ett par silikon bröst är bland det äckligare man kan se.
Börjar iofs förstå att många gör dessa operationer efter att det sista åren fått en hel del e-brevs spam om penis förstoringar Cheesy och hur fantastiskt ”nödvändiga” dessa är.   sign17

Meningen är givetvis att skapa lite ångest hos oss män som omväxling, för att dubbla kund underlaget genom att få oss att börja sminka oss har ju inte gått något vidare för den ”industrin” Wink

Själv så håller jag på att mognar till någon form av insikt om vad behöver man egentligen?
Det tar sin tid men det går åt ”rätt håll”, så från att ha varit teknik nörd så tror jag att jag är på väg mot en klart mer avslappnad inställning till livet och vad det handlar om och vad som är viktigt.

Dock är var man vis med sin åsikt om meningen med livet och hur det ska levas och ska respekteras.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Ghostbrother
**

« Svara #2 skrivet: 2009-06-14, 17:23:20 »

Härligt Tomas.
Vi, familjen samlar oss här tillsammans, för en "stund" framför the corporation.... Ser fram emot det.
Det verkar ju finns rikligt med tillfällen för dylika filmkvällar nu för tiden.... "Regndropparna slår som spön" på fönsterbläckan, och har gjort hela "le mans".... Tänk vilken tur.
Tack..... Wrrooommmm............... smileinbox
Loggat

tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-06-14, 23:48:12 »

Japp som det sett ut nu några dagar behöver man inte ha något dåligt samvete om man sitter inne och kikar på film   eller nått Cheesy

Om ni tycker den verkar intressant och inte orkar se hela på weben (inte helt bra kvalitet) så kan du få ett par CDr skivor med den på som har svensk text och bra kvalitet. (Obs! detta är en gratis version så inga ”olagligheter” med detta Cheesy)

Man kan titta på dom i antingen en DVD spelare med divx kompabilitet eller på en dator med ex.vis VLC.
(använder VLC själv för det mesta)

---------

Gratis uppspelningsprogram som så vitt jag vet inte innehåller konstigheter eller reklam ”VLC”, klarar dom flesta formaten och undertext filer,
(OBS! använd på egen risk)
www.videolan.org

---------

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Ghostbrother
**

« Svara #4 skrivet: 2009-06-15, 07:16:09 »

:ok:Tomas, helt underbart.
Vi tar gärna emot en sådan CD oavsätt den är laglig eller moral fri!

Tack!
Mvh SoL
Loggat

tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-06-15, 15:15:05 »

Ordnar det,

---

Faktiskt en reklamfilm, men budskapet var bra,

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.103 sekunder med 22 databasfrågor.