Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2025-03-22, 05:34:42
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Någon av er som har valt en Yourban 300 framför 500:a..?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Någon av er som har valt en Yourban 300 framför 500:a..?  (läst 19962 gånger)
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #15 skrivet: 2019-04-18, 18:57:16 »

Oj, den där Fendt:en slår nog en 365 Daytona med hästlängder! Då får vi träffas en annan gång, jag förstår om du inte kommer till Skokloster!

Jag tänkte baserat på min egen kunnighet/skicklighet när jag skrev att lagerbyte ska lämnas till proffs. Klarar du att renovera en traktor så klarar du säkert av byte av ett par slitna lager på egen hand! Och quickfixen (som går ut på att flytta lagerkulorna någon millimeter så att de inte längre hamnar i hålen i lagerbanan) lär du fixa på ett par timmar...

Ja, det är på grund av detta problem som man smörjer dessa två lager med oljenipplarna i förebyggande syfte. Dessutom är det viktigt att inte applicera för mycket vridmoment när man spänner fast lagren/framarmarna - för hårt spännda muttrar ovanför lagren pressar in dessa ännu mer i lagerbanan och förvärrar problemet...

Önskar dig en glad påsk!
Loggat

Motorburen Ungdom
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.067 sekunder med 21 databasfrågor.