erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 254
Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå

|
 |
« skrivet: 2018-11-28, 12:58:05 » |
|
Hej! Har beställt mig en röd Vespa 300 GTS Touring 2019 med lite extra tillbehör. Få se om jag minns allt. Men det var topbox, kromkit med lister, pakethållare fram eftersom den visst har utgått från 2019 års modell, samt ett mediacenter för mobilen. Orginal följer det med en liten vindruta. Som tur är har vi en liten mc-handlare som heter http://www.nordimotor.se/ här i Umeå som säljer italienska hojar. Är det någon här på forumet som har nå liknande Vespa? Och har erfarenheter. Provade en Honda SH 150 i somras. En trevlig hoj, men blev sugen på köpa Vespa. Mvh Erik
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
mixen

Antal inlägg: 1394
Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

|
 |
« Svara #4 skrivet: 2018-11-29, 00:22:23 » |
|
grattis.... jag provkörde en sån på gillinge i somras ..... och det som märktes mest var motorkaraktären kändes som min honda sh300....  du blir nog nöjd ....lättkörd o trevlig....lättare än hondan..... men en sak som bör kollas enl.. engelska forum är rostskyddet....dom tycks rostskydda extra invändigt då det inte är tillräckligt från fabrik......men detta är andrahandsuppgifter ...så inget säkert.... har själv sneglat på vespan länge......det är ju originalet.....mixen
|
|
|
Loggat
|
man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
|
|
|
|
erkagn

|
 |
« Svara #6 skrivet: 2018-11-29, 08:11:09 » |
|
grattis.... jag provkörde en sån på gillinge i somras ..... och det som märktes mest var motorkaraktären kändes som min honda sh300....  du blir nog nöjd ....lättkörd o trevlig....lättare än hondan..... men en sak som bör kollas enl.. engelska forum är rostskyddet....dom tycks rostskydda extra invändigt då det inte är tillräckligt från fabrik......men detta är andrahandsuppgifter ...så inget säkert.... har själv sneglat på vespan länge......det är ju originalet.....mixen Jo, har hört om rostskyddet. Ska fråga min handlare när det närmar sig leverans om det är gjort nå extra behandling. Förresten så får Vespa ny motor fr o m 2019. https://scooterlab.uk/eicma-2018-piaggio-new-updated-models-news-2/
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
erkagn

|
 |
« Svara #9 skrivet: 2019-03-07, 23:25:07 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
erkagn

|
 |
« Svara #12 skrivet: 2019-05-09, 10:24:25 » |
|
Nej, det längsta jag någonsin fått vänta är 5 dagar. Men då fanns förstås hojen vare sig i butik eller på generalagentens lager i Jöttlabårj. Så med tanke på det var det väl tvärtom duktig raketfart på den leveransen... [/quote] Det var snabbt! Mailade återförsäljaren igår och fick reda på att den är tillverkad och på väg till honom. Med lite flyt kan det bli leverans nästa vecka  Jag kan inte längre skapa nya inlägg eller trådar, bara redigera gamla inlägg. Är det nåt fel på forumet? De kan inte skaka fram en röd touring åt mig. Så kompromissen är att de bygger om en vanlig 300:a till en touring. Men blir inte samma rödfärg. Hoppas forumet börjar fungera som vanligt snart. Mvh Erik
|
|
« Senast ändrad: 2019-06-03, 18:16:02 av erkagn »
|
Loggat
|
|
|
|