Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-06-22, 13:11:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrig Motor
| |-+  MC
| | |-+  Yamaha MT-03. And still going downsizing...
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Yamaha MT-03. And still going downsizing...  (läst 224 gånger)
Semester Stallone
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 17
Antal inlägg: 246

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« skrivet: 2018-05-30, 20:33:02 »

Hämtade idag ut en flångny, svart Yamaha MT-03 av 2018 års modell från Stockholm MC-varuhus. Inget effektmonster eller landsvägsmissil, eller flåbuse, kanske? Mer snäll och rumsren 321-kubikare på 42 hästar och med en vikt, fulltankad, på 168 kg. Verkar enligt färddatorn dra ungefär 0,35-0,36 l/mil. Toppfart? Pja, nånstans kring 170 km/t.

Återkommer med bilder och liiite intryck senare...
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1352

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Elcykel 7 vxl Batavus
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #1 skrivet: 2018-05-30, 21:25:35 »

Grattis till inköpet!

Gullan
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Semester Stallone
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 17
Antal inlägg: 246

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« Svara #2 skrivet: 2018-05-31, 20:56:55 »

Tack, Mieri!


...Och här några bilder på den lilla rackarungen...




* IMG_0845.JPG (494.78 KB, 1754x998 - visat 24 gånger.)

* IMG_0842.JPG (462.4 KB, 1057x1079 - visat 23 gånger.)

* IMG_0868.JPG (506.14 KB, 1744x1051 - visat 25 gånger.)
« Senast ändrad: 2018-06-02, 15:16:31 av Semester Stallone » Loggat
Semester Stallone
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 17
Antal inlägg: 246

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« Svara #3 skrivet: 2018-06-02, 20:10:46 »

...Och lite fler bilder. Den här gången från Yoss' hemtrakter...


* IMG_0900.JPG (467.29 KB, 1193x870 - visat 25 gånger.)

* IMG_0918.JPG (435.31 KB, 1468x1492 - visat 27 gånger.)

* IMG_0919.JPG (492.96 KB, 1259x1120 - visat 25 gånger.)
Loggat
Semester Stallone
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 17
Antal inlägg: 246

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« Svara #4 skrivet: 2018-06-03, 00:29:40 »

...Och så nägra intryck, också...

Motorn är samma, lite peppriga och varvvilliga parallelltwin, som på den kåpförsedda systermodellen R3. Rödmarkeringen går vid 12 500 v/min (med max vid 13,5). Joo, det är löjligt mycket för en sån här liten gathoj, som inte ens är en räser, men den börjar dra rätt duktigt redan vid 4-5000 rpm så man behöver inte växla hysteriskt för att hålla fart. Insprutet är däremot ingen hit, ryckigt och nervöst, vilket orsakat fler kärringstopp än jag vill vidkännas. Lite andra hyss, också: Några gånger har motorn oförklarligt dött. Jag har kikat på dödarknappen och sidostödsbrytararen men tror nog det handlar om styrenheten för insprutningen. På plussidan, dock: Några mil i jämnt 90-tempo fick bensinförbrukningen att sjunka till 0,31 l/m. Anmärkningsvärt bra, som jag ser det. Ljudet är lite karaktärslöst symaskinsaktigt vid acceleration, men släpp gasen eller växla ner och det uppstår ett alldeles förtjusande morrande som flera gånger fått mig att vända mig om för att se om det låg någon annan fetare hoj vid bakhjulet.

Däcken är Michelins magnifika Pilot Street så där finns inget att klaga på.

Körställningen är lätt framåtböjd, lågt styre och framåtvinklad sadel gör att armarna får ta lite kroppstyngd. Inte direkt obekvämt men kanske inte heller så skönt om man ska åka långt...

Jo, just det: bromsarna saknar rätt mycket bett så några ofrivilliga stoppies lär inte MT-03 överraska husse med...
« Senast ändrad: 2018-06-04, 19:20:38 av Semester Stallone » Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 3348

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2018-06-08, 01:06:26 »

Härligt utseende, grattis till investeringen  occasion14

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.092 sekunder med 22 databasfrågor.