Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-12-18, 12:15:36
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Nollställa en Quadro 350S
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Nollställa en Quadro 350S  (läst 1708 gånger)
AndyC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 5


« skrivet: 2017-07-18, 07:14:13 »

 
Hur man nollställer service lampa från en quadro 350s?
Killen på verkstaden nämnde att man håller både knapparna intryckta, vrider på tändniing och vänta i 10sec. Men det funkar faaan inte. är nån som vet hur man gör?
Loggat
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 337

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland


Ha det gött


« Svara #1 skrivet: 2017-07-19, 14:57:15 »

Hej AndyC och till forumet..

Har inte riktigt koll på Quadro 350s, men det jag har är detta så det är ändå värt att prova å det är gratis. Cheesy

- Rogga 

* 21. Servicelampa instr.doc (230.5 KB - nedladdat 151 gånger.)
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
AndyC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 5


« Svara #2 skrivet: 2017-07-20, 15:09:03 »

Hej Rogga

Tack för hjälpen. det va inte exakt som på din bok, men det funkade åt samma banan.
Så nu har jag lampan släckt. wav
Loggat
Impulze
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 19


« Svara #3 skrivet: 2017-07-23, 22:41:02 »

Servar du själv? Smiley

/Matte
Loggat
AndyC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 5


« Svara #4 skrivet: 2017-07-24, 09:21:30 »

Yes.. jag servade den själv.. det va inte så svårt.. inte när man är själv en marintekniker Grin
Loggat
Impulze
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 19


« Svara #5 skrivet: 2017-07-24, 10:13:15 »

Nä precis, jag gjorde första servicen. Men det överfylldes både motorolja och transmissionsolja. Så hädanefter servar man själv. Ska bygga mig ett verktyg för att kunna fixa HTS:n själv då dom börjar svika, men än så ser allt bra ut.

/Matte
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 3387

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2017-07-24, 13:55:51 »

Hej AndyC och till forumet.



-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
AndyC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 5


« Svara #7 skrivet: 2017-07-24, 18:58:40 »

Nä precis, jag gjorde första servicen. Men det överfylldes både motorolja och transmissionsolja. Så hädanefter servar man själv. Ska bygga mig ett verktyg för att kunna fixa HTS:n själv då dom börjar svika, men än så ser allt bra ut.

/Matte

På vilket sätt börjar de svika?
Jag upplever att den hållet inte still när man är parkerad som den gjorde när den va ny.
Skicka bild på ditt verktyg sen   thumbsup
Loggat
Impulze
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 19


« Svara #8 skrivet: 2017-07-24, 22:51:10 »

Med tiden, precis som andra olje/gas dämpare så får man byta olja och fylla på med luft. Har en lista på alla delar som behövs, det ena jag saknar nu är manualen från en på det tyska forumet. Tror prylar kostar runt 6-700:- , men då kan man då fixa det själv om det behövs.
Loggat
AndyC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 5


« Svara #9 skrivet: 2017-07-25, 06:05:06 »

vart köper du dina delar?
jag köpte mina service delar från AVAmc här i Stockholm. men de lyckades ändå sälja till mig fel olja och fel tändstift.. tack gud att jag dubbelkollade med boken först.
Loggat
Impulze
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 19


« Svara #10 skrivet: 2017-07-25, 13:41:24 »

Köpte oljefilter på ebay, luftfiltret har jag inte hittat nånstans på nätet ännu. Tändstiftet tänkte jag byta till ett Iridiumstift. Men min har gått 280 mil så det är ett tag tills jag ska serva. Men övrigt har jag bytt koppling och vikter i variatorn, nu "durrar" den inte då man åker iväg. Blev som en annan motorcykel.


//Matte
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.105 sekunder med 21 databasfrågor.