Hej, jag är ny på forumet och detta är mitt första inlägg

Jag mjukstartar inte utan tänkte berätta att jag i onsdags beställde en spritt ny Piaggio MP3 500 LT Sport (Verde)
Den levereras den 18 eller 19/4. Det pirrar ganska friskt i kroppen av förväntan nu kan jag säga

Lägger upp bilder när det är dags att hämta ut den

Mvh Kenneth
I fredags blev hojen klar, och hux-flux sitter jag på sadeln på en sprillans ny MP3 och har inte ens provkört en

jag har lite hojvana så det gick smidigt. Jag hann med 55 mil i helgen genom hagelstormar, snö och regn, men även solsken

den är ju väldigt lättkörd, går ju att lägga ner ordentligt i rondellerna och få riktigt härlig utgångshastighet ur kurvor, även motorväg har jag testat mellan Enköping Västerås där det är 120, och även då går den som en dröm.
Det som däremot är lite creepy, är vid ett par tillfällen då jag stannat tex vid stopp-plikt, lyckats justera hojen precis vid låsningen av roll locken, och den låst lite snett och larmar så jag måste låsa upp den manuellt, då gäller det att hålla i när den tippar åt sidan.
Nu hoppas jag på bättre väder framöver så jag kan börja pendla till jobbet med den.
Summa efer 3 dagar: Helt underbar!!

//Kenneth
Lade till några bilder