Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-08-20, 10:24:57
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Ej MC-klassade Scooters
| | |-+  Vad tror ni om denna el-scooter?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vad tror ni om denna el-scooter?  (läst 1973 gånger)
erkagn
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 235

Kör: Honda SCV 100 Lead -05
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Hemort: Umeå

« skrivet: 2016-05-31, 12:51:12 »

http://www.yamaha-motor.eu/se/produkter/mopeder/electric/ec-03.aspx

Yamaha är ju ett bra märke och priset på 25 tusen är ju rätt.

Kan tänka mig köpa en sådan i framtiden. Bara synd mitt motorvärmareuttag har timer som bara går en halvtimme i stöten på sommaren. Den ska ju laddas i 7 timmar och inte hållbart springa ut stup i kvarten och trycka på timern.

Loggat
Semester Stallone
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 255

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo

« Svara #1 skrivet: 2016-05-31, 20:54:33 »

Mjae, den där moppen har ju funnits sedan Dacke-fejden och sålt skralt, vad jag kan förstå. Även laddningstider känns faktiskt som Dacke-fejd. I jämförelse med t ex KTMs Freeride E (som ju i motsats till Yamman är en rätt kompetent, riktig hoj, om än offroad) som laddas fullt på 80 minuter (från helt tomt, alltså) och man når 80 procents nivå på 50 minuter...

http://www.fastbikes.se/index.php/sv/2012-12-19-07-20-47/provkoert/7980-ktm-freeride-e-2015-provkord

Loggat
erkagn

« Svara #2 skrivet: 2016-06-01, 07:49:59 »

Mjae, den där moppen har ju funnits sedan Dacke-fejden och sålt skralt, vad jag kan förstå. Även laddningstider känns faktiskt som Dacke-fejd. I jämförelse med t ex KTMs Freeride E (som ju i motsats till Yamman är en rätt kompetent, riktig hoj, om än offroad) som laddas fullt på 80 minuter (från helt tomt, alltså) och man når 80 procents nivå på 50 minuter...

http://www.fastbikes.se/index.php/sv/2012-12-19-07-20-47/provkoert/7980-ktm-freeride-e-2015-provkord

Tack för tipset. Utvecklingen går verkligen framåt.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3371

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016-06-01, 16:12:54 »

@erkagn,
Utformningen går igen på ett antal modeller av andra fabrikat även innan denna så jag antar att det finns en poäng med utseendet och den påminner på så sätt till en del mot den jag själv har, som funkar och är bekväm även för min storlek.

Kunde ha svurit på att det fanns en tråd på forumet om den tidigare (EC-03) men går helt bet att hitta den nu, så kanske "drömt"? Smiley

@Semester Stallone ,
Lite annan prisklass Smiley
Men oj vad det går framåt och mycket ser riktigt kul ut.
Börjat se "relativt" många "Teslor" på vägarna.

Och rätt skoj är det med den relativa tystnaden.

Men nu tror jag själv att det kanske inte är så miljöriktigt när man väl väger in energi uttag för att få material till batterier ur marken och senare när dessa ska skrotas, och när de nu laddas med "ren" el som kanske inte är så "ren".

Etanol får väl i sig stå som ett lysande exempel på magiskt tänkande i det segmentet.

Men väg ska brytas för att i sinom tid kanske komma fram till bättre energi alternativ.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
erkagn

« Svara #4 skrivet: 2016-06-04, 14:33:14 »

@erkagn,
Utformningen går igen på ett antal modeller av andra fabrikat även innan denna så jag antar att det finns en poäng med utseendet och den påminner på så sätt till en del mot den jag själv har, som funkar och är bekväm även för min storlek.

Kunde ha svurit på att det fanns en tråd på forumet om den tidigare (EC-03) men går helt bet att hitta den nu, så kanske "drömt"? Smiley

@Semester Stallone ,
Lite annan prisklass Smiley
Men oj vad det går framåt och mycket ser riktigt kul ut.
Börjat se "relativt" många "Teslor" på vägarna.

Och rätt skoj är det med den relativa tystnaden.

Men nu tror jag själv att det kanske inte är så miljöriktigt när man väl väger in energi uttag för att få material till batterier ur marken och senare när dessa ska skrotas, och när de nu laddas med "ren" el som kanske inte är så "ren".

Etanol får väl i sig stå som ett lysande exempel på magiskt tänkande i det segmentet.

Men väg ska brytas för att i sinom tid kanske komma fram till bättre energi alternativ.

-Tomas

Ja, de blir spännande se hur det utvecklas. Tycker scooter är ett utmärkt fordon för alternativa motorer. Många kör ju scooter som pendlarfordon till o från jobbet.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.136 sekunder med 21 databasfrågor.