Så har Transportstyrelsen nu beslutat sig för att dryga ut kassan på småföretagarnas bekostnad eller handlar det mer om att få våra bilder som digitala original i deras register eller är jag och vår lokale fotograf sedan urminnes tider utan omdöme?
Så vad har hänt?
Vid körkortsförnyelse så gick jag ned till vår lilla lokala fotobutik (ja det finns sådan fortfarande

) för att ta min bild och fick ett som jag tycker ett riktigt fint foto taget.
Skickade in underlaget som kom i retur för att fotot var underkänt, mycket förvånad så gick jag åter ned till vår lokala fotobutik som inte var förvånad överhuvudtaget och visade mig på några bilder som också andra kunder inte fått godkända, underkännanden som i varje fall jag inte kunde förstå överhuvudtaget.
Nåväl, han tog ett nytt foto och jag skickade in detta underlag som nu för några dagar sedan också kom i retur med underkänt foto! Jag har visat båda mina bilder/försök för en del vänner och ingen! begriper varför.
Förra gången så tänkte jag inte på det men nu när jag läser på underlaget så gör Transportstyrelsen reklam för sin egen fototjänst till vad som är en betydligt lägre kostnad än hos en fotograf, kalla mig tokig men detta luktar lite rutten fisk som jag ser det.
Bara för sakens skull så ska jag nu för tredje gången gå ned och höra om han vill göra ytterligare ett nytt försök, för detta kostar honom pengar och mig tid.
Har någon annan upplevt något liknande här?
Jag ska ta med mig mina två avslag nästa gång vi ses på typ Nifsta eller något så får jag höra vad ni tycker.
Lägger en scan på texten på Transport Styrelsens underlag med posten.
-Tomas
Edit in,
Skälen var ojämnt belyst och ögon.