Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-20, 21:52:07
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  ny scooter
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: ny scooter  (läst 8547 gånger)
neros
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 14

Kör: sym gts 250 i

« skrivet: 2009-02-28, 08:37:33 »

På måndag 2/3-09 hämtar jag en ny sym gts 250 i , har kört motorcyckel några år men har mer och mer börjat tittat på scootrar är det någon som har provkört en sym gts och hur var det.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-02-28, 22:25:28 »

Hej och 

Ante/Anders har en sådan.
http://www.scooterforum.se/forum/index.php?action=gallery;sa=view;id=33
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,54.msg211.html#msg211

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Ante
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: SYM GTS 250i

Har jag fått den jag vill ha?

« Svara #2 skrivet: 2009-04-11, 23:19:57 »

Hej Neros!
Jag köpte en Sym GTS -08 ifjol höstas och hann köra ca 200 mil innan vädret satt stopp för den säsongen (bor i Härnösand så normal säsong är väl maj-okt). Mest blev det pendling till jobbet i Sundsvall 11 mil ToR varav 4 mil är motorväg och resten trefiligt med vajermitträcke. Man kan marscha 120-130 utan problem och den toppar 140-145. Förbrukningen har legat på 0,36 under hela tiden och då har jag i princip kört 110-125 km/h hela tiden. Helt otroligt nöjd med den än så länge. Hela maskinen "andas kvalitet" plus att den är väldigt rapp för att vara en 250-kubikare. Har också hunnit med en dagsutflykt med brorsan som passagerare (80+85kg) vilket förlöpte utan minsta problem.
Kolla in mitt inlägg under Annat/Den ”stora” Wink presentations tråden om du inte redan gjort det (videon från DailyMotion tycker jag är "huvet på spiken").

Just nu så längtar jag så det gör ont efter att vädret ska tillåta premiärturen för i år  sunny

Berätta gärna mer om dina intryck så fort som möjligt.

/Anders
Loggat
neros
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #3 skrivet: 2009-04-12, 10:46:40 »

Hej Ante och alla andra, jag trivs också jättebra med symen har väl inte toppat den men 120 det pinnar han iallafall på. Håller verkligen med om att den är kvick har ännu bara åkt 80 mil och det har varit kul mil nu ska jag bara få upp frugan där bak så får vi se hur det går med passagerare men hon är lättare en din brorsa så det går säkert bra och så skickar jag en solig hälsning till alla scooterister från Gotland.
Loggat
neros
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #4 skrivet: 2009-10-14, 19:00:06 »

Neros här! Har nu åkt 350 mil med" symen" vilket har gott som en dans, har även varit över en sväng på fasta landet  en tripp på 26 mil en lördag när jag hälsade på brorsan på Ljusterö. Allt går som det ska dock har jag ett litet problem, frambromsen skrapar ibland när man kör har haft in den på verkstad och dom kollade upp det men hittade inget fel ,tycker dock att det har blivit bättre det ska kanske gå till sej. Använder den till jobbet fortfarande men det börjar bli kallt men härdar nog ut ett tag till. Ha det gott alla scooterfantaster.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-10-16, 10:30:27 »

Kul, nästa år så får du (eller vi) synka tripp till fastlandet med någon tur/utflykt med SF.

-Tomas

Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.061 sekunder med 21 databasfrågor.