Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-20, 15:58:33
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  Burgman 650 ägare
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut
Författare Ämne: Burgman 650 ägare  (läst 47968 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2015-12-14, 16:52:38 »

Hej och Välkommen till ScooterForum Bruce! 

Ja jag är väl för "döv" kanske, har aldrig störts av vinande, men det finns mycket skrivet om det.
Som du skriver, vindbruset "vinner" i nästan alla lägen  Smiley

Och intressant med beskrivningen av orsaken  icon_thumleft

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #31 skrivet: 2015-12-14, 22:36:18 »

Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Bruce
Gäst
« Svara #32 skrivet: 2017-01-26, 16:06:21 »

Funderar på att eventuellt köpa mig en sprillans ny Burgman 650. Ser på KGK Motors hemsida att det är 2016 års modell som säljs nu (januari 2017). Har kollat på utländska Suzuki-sidor och där figurerar 2017 års modell. Min gissning är att KGK Motor kanske tog hem litet för många exemplar 2016 och att man först vill bli av med dem innan man tar hem ytterligare exemplar. En annan tolkning är att en uppdatering är på väg, men jag har inte sett eller hört något om detta. Den tidigare modellen ersattes ju först efter 11 år av en uppfräschad version år 2013. Men samma tempo kan det dröja ytterligare 5-6 år innan det händer nästa gång.

Någon som vet något om detta?
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2017-01-31, 00:16:38 »

Funderar på att eventuellt köpa mig en sprillans ny Burgman 650. Ser på KGK Motors hemsida att det är 2016 års modell som säljs nu (januari 2017). Har kollat på utländska Suzuki-sidor och där figurerar 2017 års modell. Min gissning är att KGK Motor kanske tog hem litet för många exemplar 2016 och att man först vill bli av med dem innan man tar hem ytterligare exemplar. En annan tolkning är att en uppdatering är på väg, men jag har inte sett eller hört något om detta. Den tidigare modellen ersattes ju först efter 11 år av en uppfräschad version år 2013. Men samma tempo kan det dröja ytterligare 5-6 år innan det händer nästa gång.

Någon som vet något om detta?
Vet inte om det är så i det här fallet, men sett att man vid något tillfälle hållit tillbaka årets modell lite antagligen för att lättare få iväg fjolårets om jag ska spekulera, har för mig att BMW gjorde så ifjol på scooter, men de kom i butik aningen senare. (osäker på detta så ta det med en nypa salt, men har för mig att det var så)

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Bruce
Gäst
« Svara #34 skrivet: 2017-02-01, 12:51:36 »

Tack Tomas!

Så är det antagligen!. Tog importören hem 20 ex och bara sålde 10 kan man förstå att dom gärna vill bli av med det lagret innan de tar hem ytterligare exemplar. En annan hypotes är att Burgman 650 kanske bara klarar Euro 3? Då finns den inte av årsmodell 2017. Men tittar jag på den tyske Suzukiimportörens hemsida finns inget förbehåll om att det skulle vara årsmodell 2016 som säljs där nu. Motorn är ju modern och bör klara Euro 4 med ett rimligt mått av modifieringar.

Bruce
Loggat
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.072 sekunder med 17 databasfrågor.