Jag har gillat mina 2 Burgman's, som jag haft, stora bekväma tysta med god kvalitet och med bra vägegenskaper.
Men min "nya" BMW är/har:
Betydligt bekvämare sittställning för mig, det lilla som behövdes för en väldigt stor skillnad. (ca 190cm, och lite körigt med ryggen)
Väsentligt roligare på vägen.
Känns "mindre" och "lättare" att flänga runt trots relativt liten viktskillnad men är fortfarande stor.
Rolig varje gång jag sätter mig på den, lite "nytändning"?
Nackdelar som jag ser det är:
Tätt mellan speglar med mycket dålig bakåtsikt nära dig om du har breda axlar, det blev ändå någorlunda med asymmetriska glas och högerspegeln max inåt! liten yta men man ser i alla fall och behöver inte "flytta runt" överkroppen.
"Högt" insugningsljud vilket kan vara ett plus för en del och minus för andra, Burgmanen var extremt tyst och diskret.
T.o.m. 2013 årsmodell lackad tunnel som är lätt att repa, och glömmer man locket över bensinlocket öppet och öppnar sadeln bryter man sönder locket, tror att båda sakerna är fixat nu 2014 och framåt.
Högt pris, fanns fina "deal's" när jag köpte ifjol och en del bra priser även i år vad jag sett.
Skulle jag byta igen? Ja utan en sekunds tvekan (om jag fick samma fina pris igen), mer körglädje. (enligt mig)
Men observera att med detta skrivet har jag inte testat den nya utgåvan av Burgman 650.---
Det har varit en Svensk återkallelse från BMW som jag fick gjord nu på våren med byte av kamkedjesträckare, kändes lite "surt" att behöva "öppna" nya maskinen men sådant är livet och allt ser bra ut/känns bra efter ingreppet.
Jag fick låna deras test mp3 under händelsen + utförd årsservice (2.037:-) vilket var en skoj och intresant upplevelse, en fin maskin. (hos Probike i Sollentuna)
Det tog till slut två dagar för åtgärderna på verkstaden, så det var trevligt/praktiskt och god service från deras sida med utlåningen.

Här nedan kan man läsa om de "recall's" som varit, kamkedjesträckaren vet jag nu

har gjorts i Sverige men inget om de övriga två varav den ena är specifik för C600 modellen.
BMW Scooter Safety Recalls,by Rick K. for webBikeWorld.comhttp://www.webbikeworld.com/bmw-c-650-gt/bmw-scooter-recall.htmBMW Scooter Recall 14V264000 - Camshaft Chain Tensioner
Date: May 16, 2014
NHTSA Campaign Number: 14V264000
Component/System: Engine..............mera
BMW Scooter Recall 14V065000 - Side Stand Switch
Date: FEB 19, 2014
NHTSA Campaign Number: 14V065000
Component/System: Electrical System, Structure..............mera
BMW Scooter Recall 12V556000 - Front Trim Panel Fasteners
BMW C600 Sport Maxi-Scooter..............mera
-Tomas
Edit in,
Mer text.