Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-18, 13:20:07
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Spekulant med funderingar
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut
Författare Ämne: Spekulant med funderingar  (läst 33181 gånger)
Yoko
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 28

Kör: Piaggio MP3 500 LT -13
Kör2: Gilera Runner SP 50
Kör3: Vespa LX50



« Svara #30 skrivet: 2014-02-18, 20:15:04 »

Calvin,

Tackar för ditt utförliga svar! Nu förstår jag bättre vad du menar och vill framföra.

Borde kanske kontakta min lokala handlare och kolla om det kanske går att förhandla priset en aning i alla fall  Smiley

Har några ytterligare ledtrådar till frågan kring ABS och tillgänglighet Sverige efter att ha frågat Globen MC om det. De styrker det som Pro Bike meddelade i den mening att det ska komma en version med ABS i år men den kommer sannolikt att dröja innan den dyker upp. Tydligen startar produktionen av modellen med ABS först i Maj.

Således kommer det att komma två versioner 2014 varav den ena är med ABS och den andra (som redan finns hos flera handlare) utan. Och nej, ABS är inget "tillval" och går inte att eftermontera.

- Yoko
Loggat
Daniel Jonsson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 21

Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo


Suktar efter trehjuling


« Svara #31 skrivet: 2014-02-20, 14:02:21 »

Sådärja, då var en Mattsvart Sport 14 med ABS beställd av Bikeport med hemkörning. Då börjar det kanske roligaste av allt, väntan.
Enligt uppgift från generalagent till Bikeport "kanske" de kunde komma redan i slutet på Maj, men jag är beredd på försening.

Får ägna mig åt torrläsning och motstyrningsvideos på Tuben. Peace och tack för alla svar! Vi ses på riksväg 69, (ja, den heter så). Tuta!
Loggat

Three wheeler - wannabe
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #32 skrivet: 2014-02-20, 15:06:11 »

Grattis Daniel ,


Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 8
Antal inlägg: 92


« Svara #33 skrivet: 2014-02-20, 15:50:21 »

Grattis Daniel ,


Instämmer med föregående talare. Hoppas de kan hålla leveranstiden och att ABS bromsarna var värda att vänta på.
Loggat
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 23
Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll



« Svara #34 skrivet: 2014-02-20, 16:32:46 »

 

Grattis som sagt!
Loggat



Motorburen Ungdom
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 36

Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!


« Svara #35 skrivet: 2014-02-20, 18:49:55 »

Grattis, blir spännande att höra mer om ABS:en!
Kanske kan passa på att jämföra till sommaren - brukar svänga av 69:an vid Grycksbo i vilket fall som helst - mammas sommarstuga är i Lustebo - första långresan gick dit upp dag två som ägare förra midsommarafton.
Den vägen mellan Grycksbo och Lustebo var ju för övrigt ingen lek i somras, får se hur länge den håller ihop denna gång.
Loggat

GMY//Wiggo
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2014-02-21, 01:18:15 »

Grattis, väl investerat  occasion18


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2014-02-21, 15:30:14 »

Sådärja, då var en Mattsvart Sport 14 med ABS beställd av Bikeport med hemkörning. Då börjar det kanske roligaste av allt, väntan.
Enligt uppgift från generalagent till Bikeport "kanske" de kunde komma redan i slutet på Maj, men jag är beredd på försening.

Får ägna mig åt torrläsning och motstyrningsvideos på Tuben. Peace och tack för alla svar! Vi ses på riksväg 69, (ja, den heter så). Tuta!


Riktigt kul  Grin

Gratulerar till köpet Cheesy 

Hoppas att vi får följa dig här på forumet. Det är spännande att läsa hur det kan vara att köra en mp3 med ABS 

/ Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Daniel Jonsson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 21

Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo


Suktar efter trehjuling


« Svara #38 skrivet: 2014-02-26, 11:47:07 »

@Wiggo, absolut. Jag hojtar till när hojen är på plats så kan du få kika på skönheten, när du är uppe i Dalom.
Loggat

Three wheeler - wannabe
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 36

Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!


« Svara #39 skrivet: 2014-03-01, 01:33:28 »

@Wiggo, absolut. Jag hojtar till när hojen är på plats så kan du få kika på skönheten, när du är uppe i Dalom.

 Smiley
Jag hör av mig via detta sambandsmedel!
Loggat

GMY//Wiggo
Daniel Jonsson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 21

Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo


Suktar efter trehjuling


« Svara #40 skrivet: 2014-03-13, 10:14:19 »

Men oj vad långsamt tiden går, är det inte juni och leveransdags snart.  scooter
Loggat

Three wheeler - wannabe
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2014-03-14, 15:37:46 »

Men oj vad långsamt tiden går, är det inte juni och leveransdags snart.  scooter
Smiley



-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Daniel Jonsson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 21

Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo


Suktar efter trehjuling


« Svara #42 skrivet: 2014-04-10, 12:39:53 »

Jag och en kollega var i Stockholm i tisdags. Och på vägen från stationen till Clarion Sign så sa jag lite på skoj till kollegan, att det skulle vara kul att se en MP3 live.

en minut senare så stannar en mattsvart mp3 vid korsningen/rödljuset utanför burger king, precis framför oss.
Det var runt 08 snåret så kanske det var ngn av er som syntes  thumbsup

Kul att se live var det iallf.
Loggat

Three wheeler - wannabe
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 36

Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!


« Svara #43 skrivet: 2014-06-17, 23:46:12 »

Daniel!
Hur är leveransläget för dig med din scooter?
Jag hade möjligheten att svänga förbi ProBike i Sollentuna nu i eftermiddags och fick se den nya 500i Business i svartmetallic och bruna sadel de inte ännu hade leveransmonterat. Det var skoj att få se den i verkligheten. 'Rumpan" blev onekligen mindre när bakluckan försvann men framför allt sadeln och dess utrymme under såg ut av vara mer genomtänkt. Och så var det ju det tunga ABS/Antispinnargumentet...

F ö står min egen ännu på verkstaden då först generalagent och sedan försäkringsbolag försökt komma på vad det mystiska motorfelet återfinns samt om det var ett fabrikationsfel, beroende på trafikolyckan eller av annan för dem bättre orsak... Fem liter olja de senaste hundra milen är i alla fall inte friskt, det är alla överens om.

Jag transporterar mig på min lilla ET2:a i väntan på besked om fortsatt reparation eller inlösen men med den lilla Vespan har jag än så länge inga vilda långutflyktsplaner uppåt Dalarna med även om resan från Enköping efter Morsdagsuppvaktningen 25:e maj visst gick runt Ekoln via södra Uppsala och Sigtuna innan jag nådde Stockholm.  Grin 16,5 mil blev det den dagen utöver de 8 milen till Enköping dagen innan. Middagen blev i Sigtunahamnen den dagen.

Således blir det inte någon scootertur upp till Dalarna och Lustebo än på ett tag.  Undecided
Loggat

GMY//Wiggo
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.12 sekunder med 21 databasfrågor.