Hej

..
Nej har inte prövat göra det. Motorn låter bra tycket jag inga missljud å så.
Har som sagt inte kollat nåt alls än väntar på lite bättre väder då jag inte direkt har tillgång till mek garage just nu så tänkte höra här först efter lite tips om var jag skall börja kolla

. Om kylvattnet läcker menar du att det hamnar på drivlinan då ? för när jag tänker efter så känns den som slöast precis i början men när man kört ett litet tag så blir den lite piggare men fortfarande slö att komma upp i 110-120.
Visste inte ens att där satt 2 stift på den

.
Enligt service papperna så servades den vid 1300 kollade på ett besiktnings papper där har dom skrivet 3600 ca bara efter 2-3 månader efter att den servades kan SBP skrivit fel ?.
Aa precis det är en sån jag har

MvH Bengt
Tjena Bengt!
Kylvattnet var bara ett tips. (kan vara bra att veta) Det kan inte läcka på remmen pga att kylarslangarna kommer på andra sidan motorn.
Om motorn går som den skall, så finns bara två saker i princip kvar. Drivningen (variator, rem mm), kontakten till sadeln har oxiderat.
Om inte kontakten under sadeln fungerar exakt rätt, så "bluddrar" motorn. När du sätter dig på scootern, så trycks en kontakt in som aktiverar
en del av datorn som får information om att du sitter på. Den får inte vara något fel på. Den sitter där bara för att du inte skall kunna av misstag
stå bredvid och komma åt gasen när scootern står på sina tre hjul.
Man kan undra om dom gjorde något galet vid servicen?
1300 km, låter som 1000 Km service.
då skall säkerhetsblockeringen (den i sadeln) kollas, justering av gashandtag, oljefilter bytas, elsystem och batteri kollas, kylarvätskan, bromsar, byte av motorolja,
kontroll av bromsbelägg och justering, oljan i bakre transmission bytas samt mjukvaran till datorsystemet uppdateras.
Bilprovningen skriver sällan fel. Du har två trippmätare samt den vanliga Km registreringen. Kollar du på rätt ställe?
Knappen som det står "Mod" på skall tryckas till snabbt, så byter skärmen mode. Sedan om du håller in knappen, så nollas trippmätarna (en i taget).
3600 verka för mig mer normalt även om det är en otroligt kort sträcka.
Min fuoco är fråm 2008 och har snart gått 20000 Km ändå åker jag inte så mycket.
I början ligger remmen djupt i variatorn, vid 100 och uppåt, så ligger den högt i variatorn.
Om inte remmen (dyr och ofta gjord av Kevlar) ligger i rätt nivå, så blir scootern slö.
Här kan du se hur viktigt det är att remmen ligger rätt och löper lätt
Kjelle