|
|
|
|
gadus
Gäst
|
 |
« Svara #2 skrivet: 2013-11-20, 21:18:21 » |
|
Kolla kaross, packboxar och annat. Jag har också sådana vibrationer och det dröjde tills hag lokaliserade detta till locket på packboxen
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mliden
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 14
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2013-11-20, 22:17:10 » |
|
Kanske i närheten av varioatorregionen / drivlinan ? Vibrerar den även när " du lyfter upp den " Jag vet inte ens om ni 3-hjulsåkare har ett centralstöd ?
Jo, vi har centralstöd, fast jag använder det sällan. Testa att lyfta och gasa påtidigare ikväll. Vibrationerna är mindre på stöd än på rull. Kolla kaross, packboxar och annat. Jag har också sådana vibrationer och det dröjde tills hag lokaliserade detta till locket på packboxen
Tror mer på att vibrationer kommer från motor/variator, det är inte bara en viss karossdel som skakar, utan hela bakvagnen. Man känner det genom sadeln.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #6 skrivet: 2013-11-21, 18:26:15 » |
|
Hej ,
Kanske i närheten av varioatorregionen / drivlinan ? Vibrerar den även när " du lyfter upp den " Jag vet inte ens om ni 3-hjulsåkare har ett centralstöd ?
Mieri
Det vet du säkert, försök inte. Du har stenkoll på mp3:or Men Gullan? Har du fullkoll på Gullan?  Variatorn (originalet) brukar ruska lite när man drar iväg från stillastående. I dit fall verkar det som om det var obalans i rullarna på något sätt. Du bör nog söka upp en MP3 doktor  Ja ja när jag tänker efter så borde jag veta att era 3 hjulingar har ett stöd som centraliserar... Jag fullkoll på Gullan ? Nej det kan jag erkänna att jag inte har . Jag har inte kollat olja eller lufttrycket i däcken på flera månader . Det är en liten tradition jag har sedan tiden med " Sillan " ( Silvervingen då da ) Men inte skäms jag för det heller . . Hon går så bra ändå . Men jag får väl börja medge att små små planer på att ställa in na finns i mig . Mieri från ett EJ vinterlandskapigt Åkersberga
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728
Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2013-11-22, 08:51:44 » |
|
Mieri, Jag uppfattar det som om du kör nu i November. Åkersberga, hur kan det vara så varmt där? Måste vara Östersjön som värmer upp  Här är den mellan -5 ner till -8 på morgonen när jag drar till jobbet. Under dagen, si så där omkring -1 Jag hittade en bild på en silvervinge, kanske inte samma modell som du hade men ändå  Lite lite utanför ämnet men vadå?
|
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta! / Groucho Marx.
|
|
|
mieri

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #8 skrivet: 2013-11-22, 10:51:47 » |
|
Jag har inga större problem med " off topic ".... Så jag fortsätter med det lite grann . Just nu är det väl inget hojväder häromkring heller . Men riktigt så kallt som det verkar vara i dina hemtrakter är det inte här , just nu i alla fall . Om någon googlar på Guldvinge så kommer det nog flera bilder på en fjäril än på en 2- hjuling ? Som då just heter Guldvinge och inte Gullan . Hmm , jag tror bestämt att det kanske är dags att starta en vädertråd & djurartstråd... Några bonusbilder bifogas . Lite Kjelle - flashback bl a . http://campl.us/fzSZi4RNY4WMieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728
Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2013-11-23, 20:14:39 » |
|
Jag har inga större problem med " off topic ".... Så jag fortsätter med det lite grann . Just nu är det väl inget hojväder häromkring heller . Men riktigt så kallt som det verkar vara i dina hemtrakter är det inte här , just nu i alla fall . Om någon googlar på Guldvinge så kommer det nog flera bilder på en fjäril än på en 2- hjuling ? Som då just heter Guldvinge och inte Gullan . Hmm , jag tror bestämt att det kanske är dags att starta en vädertråd & djurartstråd... Några bonusbilder bifogas . Lite Kjelle - flashback bl a . http://campl.us/fzSZi4RNY4WMieri Vilka fina bilder! Vem är den där killen med tjurnacke och flint?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta! / Groucho Marx.
|
|
|
|
|
|
|
gadus
Gäst
|
 |
« Svara #14 skrivet: 2013-11-25, 22:18:16 » |
|
Men box är orginlal Gilera. Precis som Nex skriver, försvinner vibrationerna helt när jag tar bort den
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|