Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-16, 07:19:57
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrig Motor
| |-+  MC
| | |-+  Honda Goldwing 1500 SE - 98 ( GL 1500 )
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 Skriv ut
Författare Ämne: Honda Goldwing 1500 SE - 98 ( GL 1500 )  (läst 70063 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #15 skrivet: 2014-04-24, 12:10:04 »



Mera mera..

http://instagram.com/p/nKlVG-L4NM/#
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #16 skrivet: 2014-04-27, 00:09:31 »

Tjena ,

Första inlägget från det fantastiska året 2014 kommer snart ? Det kommer att visa hur fantastiskt användbar en x:@ utrustad Guldvinge är ?
Ca 120 mil har jag åkt på na än så länge denna säsong som börjat rekordtidigt . Inga problem mer än att ett planerat framdäcksbyte är på intågande . Besiktning strax därefter .

Gullan

Hallå ,
Idag gick Guldvingen genom besiktningen med alla rätt :-)
Framdäcket bytte jag till ett nytt för någon vecka eller 2 . Men jag är rätt säker på att det är något fel på
det ? Det är som jag tror att jag nämnt tidigare problem med en sorts obalans framförallt vid svaga nerlägg åt vänster ? Den känns som lite sladdrig därframme i största allmänhet . Men ju fortare jag kör desto mindre märks konstigheterna ? Och lufttrycket är ok .

Återkommer i ärendet .    //. Mieri - M. - Gullan
« Senast ändrad: 2014-04-27, 21:43:55 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #17 skrivet: 2014-05-07, 21:01:24 »

 Uppdatering framdäck ( Metzeler nånting ) ...

Jag var för nån vecka eller 2 sedan & skulle få de där vobblande framdäcket utbytt . Till verkstan tog jag mig för bytet . Dom tog av framhjulet och av med däcket , men konstaterade att det var likadant & som dom sa " i samma serie " så på med det gamla... Däcket å iväg . Så har jag nu åkt ett tag och det är ingen höjdare vill jag lova . Styrfladder i de lägre fartregionerna när styret hålls lätt . Så var det verkligen inte förr . Men nu på fredag så ska ett annat framdäck som med största sannolikhet inte kommer strula med mig monteras . Man kan ju tycka att de där däcket som dom hade på hyllan inte var samma typ.. Ja ja nu är det så här .

Hörs //. Gullan
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #18 skrivet: 2014-05-07, 21:16:20 »

Tjena ,

Imorgon är det första advent . Men för en liten stund sedan så premiärtjyvsmakade jag den första glöggen denna säsong .  Det har inte blivit så mycket åkt de senaste veckorna p g a ej alltid friktionsmässigt rätt åkunderlag . Så jag har vant mig vid tanken på att inte åka något mer i år i alla fall ? Så nu stundar service å sånt. . Jag har kollat runt lite & min 1500:a kostar denna " 6000 milaservice" som är en sorts grundservice 4500kr. Kamremmarna eller om det nu är en rem ? Ska kollas eller ev bytas . Kanske få handtagsvärme monterat. Så vi får se vad det slutar på ? Men pengarna ska väl rulla . Jag kan trösta mig med att min 1500:a har hydrauliska ventillyftare & det har inte den nyare 1800:an . De ska justeras var 2400:e mil på den , och det lär vara skapligt trassligt? = dyrt.... Bara för eran information .
Nästan 950 mil har jag hursomhelst fått ihop med Gullan denna säsong . Mycket mersmak jag fått . Planen är att absolut åka hela 2014 med henne . Så framtiden får utvisa när en lite nyare 1800 kommer in i mitt liv . Jag tog en liten titt i mina tidningsgömmor och hittade en Biketidning från 1988 . GL 1500 ny modell !!


http://campl.us/iLGFYLi7Lm8

Mieri




Apropå hydrauliska ventillyftare så har jag fått lite mer information ,

Hoppas den stämmer bara ? 
Min 1500:a har hydrauliska lyftare . Men Honda hade ett tag en custommodell som hette Valkyrie om jag minns rätt . Den hade en likadan 6 cylindrig motor som den jag har men INTE med hydrauliska ventillyftare ? 
1800:an har som jag tidigare nämnt INTE hydrauliska lyftare... Men det fanns under en kort tid tror jag en väldigt speciell modell som såldes parallellt med 1800:an i början som hette Honda Rune . Ruuunn typ kanske det knasig namnet ska uttalas ?  Och den modellen hade hydrauliska ventillyftare .

Här snackar vi nördinformation :-) alltid gör det nån glad ?

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #19 skrivet: 2014-05-14, 21:30:41 »

Uppdatering framdäck ( Metzeler nånting ) ...

Jag var för nån vecka eller 2 sedan & skulle få de där vobblande framdäcket utbytt . Till verkstan tog jag mig för bytet . Dom tog av framhjulet och av med däcket , men konstaterade att det var likadant & som dom sa " i samma serie " så på med det gamla... Däcket å iväg . Så har jag nu åkt ett tag och det är ingen höjdare vill jag lova . Styrfladder i de lägre fartregionerna när styret hålls lätt . Så var det verkligen inte förr . Men nu på fredag så ska ett annat framdäck som med största sannolikhet inte kommer strula med mig monteras . Man kan ju tycka att de där däcket som dom hade på hyllan inte var samma typ.. Ja ja nu är det så här .

Hörs //. Gullan

Då blev däcket bytt i fredags till ett likadant , tror jag ?  Men ett ännu färskare däck får man väl anta .
Så nu är körglädjen tillbaks i Gullan :--)) .
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014-05-15, 12:29:36 »

Skoj att det löste sig.


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #21 skrivet: 2014-06-25, 14:49:43 »

Jag saknar inte det felaktiga däcket alls .
Gullan är inte ute & luftas så jättemycket just pga att det är fullt upp...

M.
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #22 skrivet: 2014-07-09, 11:46:01 »

Jo om ni undrar så går Gullan finfint .

Uppe i ca 550 mil i år än så länge . Klart mindre än tänkt men tusan.. också om jag inte kommer upp i 1000 Huh?


M.Gullan.Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #23 skrivet: 2015-04-10, 14:01:03 »

Det blev ca 900 mil åkt på Guldvingen år 2014 .

Min plan är att det inte ska bli riktigt lika mycket 2015 ?


Trevlig helg
Gullan
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #24 skrivet: 2015-12-19, 23:36:21 »

Tjena ,

Och snart kan vi allihopa till varandra säga "God Jul"
Vet faktiskt inte riktigt hur många mil det blev åkt 2015 ? Men pga diverse omständigheter så har det inte blivit riktigt lika många spontanmil.. Som de senaste åren med Gullan. Det blir mera utav åkta medvetna kvalitetsturer numera. Men Guldvingen har rullat på finfint 2015 med oerhört låga driftskostnader ? Bara bensin faktiskt ?  För servicen som gjordes tidigare inför säsongen kostade 0kr som en sorts kompensation för strulet med framdäcket som tidigare nämnts. Tack för den grymt goda servicen " Hela Hojen" Hondaverkstan på den den södra delen utav Stockholm :-)))
Jo en grej  på Gullan har fått utebliven funktion denna säsong, handtagsvärmen..... Men får väl tittas på vid första bästa tillfälle. Och denna vinter har väl inte än så länge inte varit den mest hårdhänta mot oss svenskar heller ? Så det spelar inte ngn större roll.
Jag gillar min stora klumpiga ? Guldvinge mycket hursomhelst och haft henne sedan sommaren 2013 .
Har ej heller inga planer på att sälja henne de närmaste åren. Om så skulle ske så blidde det nog en 1800.
Men scootrar kommer alltid ha en relativt stor plats i mitt hjärta hela mitt liv ändå.

Hörs.  //.  Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #25 skrivet: 2016-05-13, 21:12:04 »

Tänkte bara skriva att Gullan går alldeles utmärkt. Drygt 7500 mil har hon rullat nu, Mao knappt inkörd med Goldwing-mått mätt. Lite oljebyte o.d kanske klossar bak & sen köra ca 1200 mil igen eller ett år. hmm ok då, handtagsvärmen har lagt av och det är lite Småirriterande men förmodligen inte så himla hjärnkirugiskt komplicerat felaktigt ? Nybesiktad är hon oxå.

Hörs //. Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2016-05-16, 11:24:16 »

Tänkte bara skriva att Gullan går alldeles utmärkt. Drygt 7500 mil har hon rullat nu, Mao knappt inkörd med Goldwing-mått mätt. Lite oljebyte o.d kanske klossar bak & sen köra ca 1200 mil igen eller ett år. hmm ok då, handtagsvärmen har lagt av och det är lite Småirriterande men förmodligen inte så himla hjärnkirugiskt komplicerat felaktigt ? Nybesiktad är hon oxå.

Hörs //. Mieri
Kul att det rullar på.
Det låter som läget är helt under kontroll inför säsongen, bara att njuta, "stiltips?" nedan Smiley




-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #27 skrivet: 2016-06-28, 23:03:35 »

Ser skönt ut. ....
Men det blir så blåsigt runt huvudet när man ingen hjälm på huvudet som i detta fall Smiley)

Gullan
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #28 skrivet: 2017-06-01, 20:11:28 »

Liten lägesrapport på min Honda.

Handtagsvärmen fixade sig självt i slutet av förra säsongen å det är bra. Första året så läckte slavcylindern till den hydrauliska kopplingen och den självläkte också..
Bra läkkött på den här 2-hjulningen vill jag lova Smiley) Blir nog förhoppningsvis bara oljebyte + bensin som utgift i år 2017. Men nästa år så blir det förmodligen båda däcken och kolla / byta filtren som finns. Jo gaffeloljan måste senast bytas ut nästa år. Sedan om ca 2 år så är det dax för kamremsbytet. Remmen kommer att kosta ca 3000kr att byta. Lite småakut har det blivit med lack och krom. Men det får bli en del utav denna sommars terapi . Gullan har nu rullat ca 8200mil. Men som jag kanske tidigare skrivit här så hade mr Goldwings - Olle Palmqvist Guldvinge rullat 53000 mil innnan han bytte ut motorn.

Så jag skulle med gott samvete kunna säga att Gullan å jag lever i harmoni och inte alls någon skilsmässa i sikte.

Ha de. //.  Mieri

https://instagram.com/p/BTg9VMJDgTt/



Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #29 skrivet: 2017-06-04, 22:11:05 »

Liten lägesrapport på min Honda.

Handtagsvärmen fixade sig självt i slutet av förra säsongen å det är bra. Första året så läckte slavcylindern till den hydrauliska kopplingen och den självläkte också..
Bra läkkött på den här 2-hjulningen vill jag lova Smiley) Blir nog förhoppningsvis bara oljebyte + bensin som utgift i år 2017. Men nästa år så blir det förmodligen båda däcken och kolla / byta filtren som finns. Jo gaffeloljan måste senast bytas ut nästa år. Sedan om ca 2 år så är det dax för kamremsbytet. Remmen kommer att kosta ca 3000kr att byta. Lite småakut har det blivit med lack och krom. Men det får bli en del utav denna sommars terapi . Gullan har nu rullat ca 8200mil. Men som jag kanske tidigare skrivit här så hade mr Goldwings - Olle Palmqvist Guldvinge rullat 53000 mil innnan han bytte ut motorn.

Så jag skulle med gott samvete kunna säga att Gullan å jag lever i harmoni och inte alls någon skilsmässa i sikte.

Ha de. //.  Mieri

https://instagram.com/p/BTg9VMJDgTt/



[/

Apropå mr goldwing så kommer här minidokumentären om honom o hans trotjänare.

https://youtu.be/hc_DlAE9pG0
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Sidor: 1 [2] 3 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.218 sekunder med 22 databasfrågor.