Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-10, 07:59:24
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Motor lampa
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Motor lampa  (läst 6427 gånger)
puppe
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 43

Kör: piaggio mp3 500
Kör2: saab 93 turbo 150 hp
Hemort: simrishamn

« skrivet: 2013-08-04, 08:18:27 »

Hej alla
min motor lampa på min mp3 har börjat att lysa vid 90 km/h och slocknar vid 80 km/h men vid körning 100-110-120 så lyser den ej.men kollade lite igår på vad som kunde vara fel hittade inget men körde in och köpte ett nytt tändstift värsting iridium ix stift dyrt.men så är det en helt annan tomgång och går mjukare och faktist lite piggare plus att lampan slutade lysa.det gamla stiftet var i sönder som satt i så någon som kanske får samma fel kolla stiftet.mvh puppe
                             Ha det skit bra alla mp3 or
Loggat
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #1 skrivet: 2013-08-04, 13:13:49 »

thumbsup

Har också tänkt byta till iridium vid nästa service...
Loggat

Motorburen Ungdom
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #2 skrivet: 2013-08-04, 18:30:52 »

Hej alla
min motor lampa på min mp3 har börjat att lysa vid 90 km/h och slocknar vid 80 km/h men vid körning 100-110-120 så lyser den ej.men kollade lite igår på vad som kunde vara fel hittade inget men körde in och köpte ett nytt tändstift värsting iridium ix stift dyrt.men så är det en helt annan tomgång och går mjukare och faktist lite piggare plus att lampan slutade lysa.det gamla stiftet var i sönder som satt i så någon som kanske får samma fel kolla stiftet.mvh puppe
                             Ha det skit bra alla mp3 or

Vad fint!! Då var mitt lilla råd inte alls så dumt då!! - Precis som du så upplevde jag att maskinen fick en mycket mjukare tomgång efter byte till Iridium.

man får en marginellt lägre förbrukning oxå, men det blir till att köra ganska mycket innan det betalar sig hehe. Cool Cool

Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.058 sekunder med 18 databasfrågor.