Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 08:38:25
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Scooterträff i Nora, 10/8 - 11/8
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 4 Skriv ut
Författare Ämne: Scooterträff i Nora, 10/8 - 11/8  (läst 49335 gånger)
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #15 skrivet: 2013-06-28, 09:29:14 »

Hej Kjelle,

Jodå, jag har fått alla meddelanden, skumt att de inte reggas hos dig (jag kan se all min utgående mail).
Då vet jag hur det ligger till, få se över helgen om det är fler som anmäler sitt intresse så kan jag börja söka efter boende.
Skulle du kunna skicka ditt mobilnummer till mig (via PM)?
Loggat

Motorburen Ungdom
Yoss

« Svara #16 skrivet: 2013-07-01, 12:36:37 »

Jag förberedde mig för att sätta igång och söka boende för oss som skulle till Nora när jag fick ett glatt besked från Kjelle: boende fixat för tio personer! De som inte får plats hemma hos Kjelle får övernatta i huset bredvid.

Fantastiskt, då är det klart med boende för alla som föranmält sig här på forumet!

Stort tack till Kjelle för hans engegemang!  thumbsup
Loggat

Motorburen Ungdom
Yoss

« Svara #17 skrivet: 2013-07-31, 20:33:44 »

Jag fick ett PM av Kjelle (som semestrar på Öland och har problem med uppkoppling till nätet) att han kommer fixa matinköp. 
Lakan och liknande får vi fixa själva.
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #18 skrivet: 2013-07-31, 21:35:24 »

Apropå denna scooterträff i Nora så blir det nog en Guldvinge som också dyker upp. Men i nuläget ser jag ingen anledning (  tack och lov ) att släpa med kärran . Men jag är så pass självgående så att jag räknar med tältning. Med tillhörande luftmadrass eller dubbla liggunderlag.... Troligt att en riktig kudde följer med för att kompensera Okomforten ?
Ev ersättningskrav på matpengar från Kjelle ser jag som extremt ok.

Hörs //  Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Yoss

« Svara #19 skrivet: 2013-08-01, 08:20:54 »

Kompensera okomforten? Jag sover som en stock på de där luftmadrasserna, tycker de är riktigt komfortabla.
Enda nackdelen med att tälta är att man ska ta sig igenom 23 dragkedjor om man behöver gå på toa mitt i natten...  Wink
Loggat

Motorburen Ungdom
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #20 skrivet: 2013-08-01, 10:20:22 »

jag har samma uppfattning som mieri
gällande matpenningarna....... Smiley
roligt att du blir med
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013-08-01, 10:35:12 »

jag köpte en luftmadrass på rusta för en vecka sedan. Det var som att knoppa på en stengärsgård här på Öland.

Eventuell luftmadrass kan blåsas upp med min lilla kompressor.

hevil är kock.

alla par får dubbelrum.

hemma är det rörigt men lugnt och väldigt tyst.
ingen stadsbelysning, så om det är stjärnklart, så ser man en riktigt gnistrande himmel.

OBS!  jag har hund. är du alergisk, så är det en varning. hunden är nog inte hemma den helgen.
det är en dansk svensk gårdshund. ingen bjässe direkt Smiley

i det ena huset bor katten Oskar, bra att veta efter som två bäddar står där.

ingen av oss har varit rökare, så rökning får ske utomhus.

Välkomna !!!  Smiley Smiley
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
mieri

« Svara #22 skrivet: 2013-08-01, 22:37:13 »

Hej,

Tack för att utlåning av kompressor kan ske. Icke allergisk. Rökare = Not!
Hevil kock = kanon! Om Hevil tycker om den ädla drycken som lirar i samma kulördivision som Trocadero så kan det bli så att Mieri bjuder på en x: a stor sådan..

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013-08-03, 15:47:33 »

Man tackar så mycket både för matinköp och kockande!    icon_thumleft
Så stort Kudoz till er som planerat så här långt står snällt med sedel i hand då det är dags  Smiley

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Yoss

« Svara #24 skrivet: 2013-08-03, 15:56:33 »

En vecka kvar! 

Jag är allergisk mot typ allting. Hundar, katter, hermeliner, handdukar...   Cheesy
Saksamma, jag preppar med antihistaminer, en natt ska jag klara mig.

Kul att mieri är med, admin-tomas lovade meddela under helgen ifall han kommer själv eller med sin fru. Då kommer vi veta exakt hur många vi är.

Vad säger Stockholms-gänget om att träffas vid OK-macken/McDonalds Stäket, köra till Västerås där vi träffar Mixen vid IKEA Erikslund, fika och sen fortsätta vidare i ca 1,5 timme till Nora?

Mixen, när tror du ungefär att du kan vara i Västerås (kanske för tidigt att bestämma redan nu?)?

scooter8
Loggat

Motorburen Ungdom
mixen

« Svara #25 skrivet: 2013-08-03, 17:30:15 »

Lite tidigt än ......
Sitter i Umeå på campingen....
Har varit på noliamässan...
Om jag vet när ni startar så kan man räkna m viss tid
Dit för er....så anpassar undertecknad sin åkning........
Mixen......
Ps det finns mycket att titta på o göra så inte går det nån nöd för den saken...ds
Loggat

hevil
Admin-hevil

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #26 skrivet: 2013-08-03, 19:07:54 »

oj denna tråd har jag helt missat! men att jag är Grillmaister står jag för! - Jag lovar att ställ fram fisk, fågel, gris eller nöt så lovar jag att förkolna det tillbelåtenhet -  mitt egna äter jag genomstekt och välglejsat, om det inte är nöt, då ska det var medium-rare/blodigt och VÄLHÄNGT inte fryst eller elektriskt mörat sk "svenskt kött".. typ Scan.
Hellre då kött från Brasilien, där tjurkalvarna gått med sina mödrar och ätit obesprutat gräs och NOLL antibiotika. lyckliga tjurar.. som dubbelkollas vid export, och eftersom det kommer från ett icke EU-land så testas köttet när det kommer hit -en gång till!

finns endast 2 minus! om en vildtjur blir stressad vid slakt så kan han utsöndra adrenalin/testosteron så vill du vara säker så ska du öppna oxfilen i butiken och lukta på den!! var modig om du ska ha perfekt kött!! luktar det bara rent kött så är det rent kött!! luktar det surt, lite åt urin eller skarpt.. jag lovar.. du märker skillnad mellan rätt kött och fel kött... och det andra.. på en pall så finns det en file som är kass!! det går inte säga varför.. nånstans blev det bara fel, vid styckningen, eller vid packningen, tappa filen, eller det kom med lite luft vid pack.. bara att gå till butiken och byta..!!

tråkigt bara om det sker kl 22:00 på nyårsnatten å du tänkte bjuda på Tournedå´s - Har hänt mig.. fick kompromissa med fläskfilen jag hade hemma istället..

Köper ALLTID Brasilianskt färskt - ofryst om jag kan.. mycket bättre än svenskt.. hittills iaf. för min lokala COOP-butik tar ca 650 kr kilot för riktigt hängt antrecot....  det blir ca 120-140 kr per skiva.. när en hel file fr Brasilien kostar 300-400 spänn!!

väl mött !!

och till Mieri  - Tackar Tackar!! 

Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Yoss

« Svara #27 skrivet: 2013-08-03, 20:28:34 »

Mixen, det tar ca 1 timme å hojja från Stäket till Västerås.

Förslag: start ca 9 från Stäket, framme i Västerås runt 10.
Rendezvous, 2:a frukost/fika + kaffe.
Iväg igen ca 11, framme ca 13.

Bara som ett exempel, fundera ni som ska med ifall det är för tidigt eller för sent och säg till i så fall.
Jag känner inte att vi behöver spika något förrann kanske dagen innan.

hevil, du har precis fått mig att bli hungrig! Och det är en kvart sedan jag åt middag...  tongue3

Just det, jag är också med på att pröjsa för maten, stort tack till Kjelle som ställer upp!  thumbsup
Loggat

Motorburen Ungdom
mixen

« Svara #28 skrivet: 2013-08-03, 20:37:26 »

Det låter bra ..har inga problem m den tiden... Smiley
Mixen...mätt o glad..o väntar på kaffe...
Loggat

mieri

« Svara #29 skrivet: 2013-08-04, 01:01:47 »

oj denna tråd har jag helt missat! men att jag är Grillmaister står jag för! - Jag lovar att ställ fram fisk, fågel, gris eller nöt så lovar jag att förkolna det tillbelåtenhet -  mitt egna äter jag genomstekt och välglejsat, om det inte är nöt, då ska det var medium-rare/blodigt och VÄLHÄNGT inte fryst eller elektriskt mörat sk "svenskt kött".. typ Scan.
Hellre då kött från Brasilien, där tjurkalvarna gått med sina mödrar och ätit obesprutat gräs och NOLL antibiotika. lyckliga tjurar.. som dubbelkollas vid export, och eftersom det kommer från ett icke EU-land så testas köttet när det kommer hit -en gång till!

finns endast 2 minus! om en vildtjur blir stressad vid slakt så kan han utsöndra adrenalin/testosteron så vill du vara säker så ska du öppna oxfilen i butiken och lukta på den!! var modig om du ska ha perfekt kött!! luktar det bara rent kött så är det rent kött!! luktar det surt, lite åt urin eller skarpt.. jag lovar.. du märker skillnad mellan rätt kött och fel kött... och det andra.. på en pall så finns det en file som är kass!! det går inte säga varför.. nånstans blev det bara fel, vid styckningen, eller vid packningen, tappa filen, eller det kom med lite luft vid pack.. bara att gå till butiken och byta..!!

tråkigt bara om det sker kl 22:00 på nyårsnatten å du tänkte bjuda på Tournedå´s - Har hänt mig.. fick kompromissa med fläskfilen jag hade hemma istället..

Köper ALLTID Brasilianskt färskt - ofryst om jag kan.. mycket bättre än svenskt.. hittills iaf. för min lokala COOP-butik tar ca 650 kr kilot för riktigt hängt antrecot....  det blir ca 120-140 kr per skiva.. när en hel file fr Brasilien kostar 300-400 spänn!!

väl mött !!

och till Mieri  - Tackar Tackar!! 

Tack för proteinlektionen :-)

Ses å skålas !  //  Mieri
Loggat

Sidor: 1 [2] 3 4 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.093 sekunder med 22 databasfrågor.