Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-09, 16:30:03
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Fjollträskturer 2013
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Skriv ut
Författare Ämne: Fjollträskturer 2013  (läst 163624 gånger)
H-P
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 29

« Svara #90 skrivet: 2013-10-15, 12:21:14 »

Hej,
även jag kom hem helskinnad efter helgens "halvägs till Mixenland tur".
Dessvärre kommer jag inte att delta kommande helg då jag ställt undan för vintern.

/hp
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #91 skrivet: 2013-10-15, 13:04:10 »

Va ?

Ställt undan redan ? ( skojar lite , men bara lite )

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #92 skrivet: 2013-10-19, 18:31:31 »

Jaha då blev det ännu en Roslagstur med inslag av Uppsala . Det bara råkade bli så ..

25 mil som var lite kyliga men soligt . Lite halkvarning det kanske var direkt på morgonen men annars torra & fina vägar . Finns fortfarande en massa fina höstlöv att titta på .  I stora drag kan man säga att turen gick så här : Upplands Väsby ,Arlanda , Långhundra , Uppsala. , Sigtuna , Kårsta , Rimbo , Finsta , Wira bruk , Roslags kulla , Åkersberga

Helt enkelt = säsongen är inte riktigt slut än ? Bilderna får tala för sig själv . OBS 2 Gullor i Finsta !!

http://campl.us/eynnNo3G8n6

Mieri som säger skål !
« Senast ändrad: 2013-10-19, 21:02:30 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #93 skrivet: 2013-10-19, 18:48:06 »

när jag ser bilderna blir man lite avis...... Wink
@ mieri,   till råga på allt så vart tävlingen inställd...... Angry
banläggaren råkade ut för första halkan o gick omkull
m trampcyckeln på väg till jobbet ,,,,,,nyckelbensbrott,,,,,,
nåja, måste fixa bromsarna på kymcon innan det
blir nån mera körning........väntar på delar till den....
nya 700an kommer ju,
den måste kollas ochså.....
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #94 skrivet: 2013-10-19, 19:02:19 »

Yapp, riktigt härlig runda blev det samt en ännu härligare blandning av hojar. Jag joinade i Väsby och sen mötte vi upp Philip och Linus i Uppsala där vi pausat för lunch/fika/värme.
Det var härligt kyligt men inte frys-kallt, trodde jag skulle frysa om fingrarna men så blev det inte.

Mixen hade gillat utsiktsplatsen på Arlanda, under den korta stunden vi var där såg vi en härlig gammal Boeing 707:a landa (ombyggd till fraktkärra och målat endast off-white) samt en fin Finnair-Caravelle som var parkerad i närheten.
Den välpatinerade och backspegelbefriade Yamaha R6:an stod för maffigaste ljudet under dagens utflykt, överträffat endast under en bråkdel av en sekund av en högvarvig V8:a från en Ferrari 458:a som drog åt andra hållet.
Vi märkte också att Gold Wing höll på att bli Gold Win på vänstersidan, hoppas mieri hittar snabblim innan r:et bestämmer sig för solokarriär...

Jag tog endast en bild, från Max-värmen:

* 1.jpg (105.63 KB, 794x489 - visat 915 gånger.)
Loggat

Motorburen Ungdom
Yoss

« Svara #95 skrivet: 2013-10-19, 19:05:38 »

Cool

Gammal bild? Eller missade jag helt några av deltagarna i dagens runda?  Cheesy
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #96 skrivet: 2013-10-19, 21:10:50 »

Yapp, riktigt härlig runda blev det samt en ännu härligare blandning av hojar. Jag joinade i Väsby och sen mötte vi upp Philip och Linus i Uppsala där vi pausat för lunch/fika/värme.
Det var härligt kyligt men inte frys-kallt, trodde jag skulle frysa om fingrarna men så blev det inte.

Mixen hade gillat utsiktsplatsen på Arlanda, under den korta stunden vi var där såg vi en härlig gammal Boeing 707:a landa (ombyggd till fraktkärra och målat endast off-white) samt en fin Finnair-Caravelle som var parkerad i närheten.
Den välpatinerade och backspegelbefriade Yamaha R6:an stod för maffigaste ljudet under dagens utflykt, överträffat endast under en bråkdel av en sekund av en högvarvig V8:a från en Ferrari 458:a som drog åt andra hållet.
Vi märkte också att Gold Wing höll på att bli Gold Win på vänstersidan, hoppas mieri hittar snabblim innan r:et bestämmer sig för solokarriär...

Jag tog endast en bild, från Max-värmen:

" Goldwin " =  http://campl.us/cUewhZPui4a
Loggat

mieri

« Svara #97 skrivet: 2013-10-19, 21:22:21 »

Cool

Gammal bild? Eller missade jag helt några av deltagarna i dagens runda?  Cheesy

Nej dessa bilder är dagsfärska . Vi träffade på dom hastigt i Finsta - Centrum....  Strax utanför Rimbo precis när dom skulle åka . Det är bara GuldvingeKenta som ej tidigare figurerat i detta forum .

Mieri
Loggat

mieri

« Svara #98 skrivet: 2013-10-19, 21:28:52 »

när jag ser bilderna blir man lite avis...... Wink
@ mieri,   till råga på allt så vart tävlingen inställd...... Angry
banläggaren råkade ut för första halkan o gick omkull
m trampcyckeln på väg till jobbet ,,,,,,nyckelbensbrott,,,,,,
nåja, måste fixa bromsarna på kymcon innan det
blir nån mera körning........väntar på delar till den....
nya 700an kommer ju,
den måste kollas ochså.....
mixen

Oflyt med det hala där med andra ord :-( .  Om du raskar på med dina bromsar så ska du nog se att det kan bli en hel del mil till med din silvriga tidsfördrivare innan denna säsong är över ?

Mieri
Loggat

tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2013-10-22, 13:20:11 »

Fina bilder och skoj med "tvilling" Gullan, samma färg och allt  Smiley

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri

« Svara #100 skrivet: 2013-10-22, 15:05:54 »

Japp , en 98:a de med . Dock inte en " SE" som jag har......

Gulla som Gulla , spela roll .

Mieri som funderar på att ta en fredagseftermiddagsroslagstur ? Ser ut att bli hyfsat väder då .
Loggat

Yoss

« Svara #101 skrivet: 2013-10-24, 13:58:31 »

Apropå fredaseftermiddasroslagstur: kan tänka mig en sådan men det beror lite hur mycket jag kommer ha på jobbet imorgon.
Kan vi höras fredag förmiddag för att komma överrens?
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #102 skrivet: 2013-10-24, 17:06:14 »

Japp det går bra ,

Vi höres under morgondagen .

Mieri
Loggat

mieri

« Svara #103 skrivet: 2013-10-26, 00:32:32 »

Tjena ,

Det blir tjatigt det här... Men min Guldvinge hamnade ( nästan ) i Uppsala igen denna fredagseftermiddagsåkning . Ca 25 mil fick jag ihop igen....
Mixen hade aviserat att han ville åka en sväng med oss Stockholmare . Så han åkte söderöver, eller nåt sånt . Och vi som representerade Stockholmarna just då var Hoffcat å jag Mieri . Vi åkte mot Uppsala ( igen) mötte mixen vid skoklostersavfarten några mil norr om Märsta efter några telefonsamtal . Mixen ville så himla gärna åka & titta på flygplan från utkiksplatsen vid Arlanda flygplats . Och så blev det , vilket också Yoss blivit informerad om så han anslöt där . Vi såg rätt många plan landa så jag tror mix å Yoss blev nöjda där och då ? Den tidigare hyfsat värmande solen började att inte göra det längre så raskt bestämdes att mixen kunde sova över hos mig i Åkersberga så i skydd av mörkret så blev det en rejäl yosstouring runtikring västerort . Flightspotting i Bromma först dock . Sedan massvis med Sthlm cityåkning . Middag på det stora gula M: et - gyllene måsen på Sveavägen . Ja just det , Hoffcat fick ej permission för att deltaga i citytouringen så han sade hej då till oss i Lapplands - Väsby . ?
Jag måste säga att Hammarby sjöstad var riktigt imponerande nu när jag i alla fall fått grepp om hur stort och fantastiskt det området blivit . Men säkert skitdyrt att bo i också .
Avslut vid Naturhistoriska Muse'et precis däruppe vid huvudentr'en (aja baja...)

Tack till alla som följde med . Speciellt till dig Yoss.

Bilder omgång no 1:  http://campl.us/d7JGNeWXiDi

Mieri

Loggat

mieri

« Svara #104 skrivet: 2013-10-26, 00:42:04 »

Tjena ,

Det blir tjatigt det här... Men min Guldvinge hamnade ( nästan ) i Uppsala igen denna fredagseftermiddagsåkning . Ca 25 mil fick jag ihop igen....
Mixen hade aviserat att han ville åka en sväng med oss Stockholmare . Så han åkte söderöver, eller nåt sånt . Och vi som representerade Stockholmarna just då var Hoffcat å jag Mieri . Vi åkte mot Uppsala ( igen) mötte mixen vid skoklostersavfarten några mil norr om Märsta efter några telefonsamtal . Mixen ville så himla gärna åka & titta på flygplan från utkiksplatsen vid Arlanda flygplats . Och så blev det , vilket också Yoss blivit informerad om så han anslöt där . Vi såg rätt många plan landa så jag tror mix å Yoss blev nöjda där och då ? Den tidigare hyfsat värmande solen började att inte göra det längre så raskt bestämdes att mixen kunde sova över hos mig i Åkersberga så i skydd av mörkret så blev det en rejäl yosstouring runtikring västerort . Flightspotting i Bromma först dock . Sedan massvis med Sthlm cityåkning . Middag på det stora gula M: et - gyllene måsen på Sveavägen . Ja just det , Hoffcat fick ej permission för att deltaga i citytouringen så han sade hej då till oss i Lapplands - Väsby . ?
Jag måste säga att Hammarby sjöstad var riktigt imponerande nu när jag i alla fall fått grepp om hur stort och fantastiskt det området blivit . Men säkert skitdyrt att bo i också .
Avslut vid Naturhistoriska Muse'et precis däruppe vid huvudentr'en (aja baja...)

Tack till alla som följde med . Speciellt till dig Yoss.

Bilder omgång no 1:  http://campl.us/d7JGNeWXiDi

Mieri

Bildomgång no 2 //  25 oktober 2013 :  http://campl.us/iLhhohGmme4

Gonatt.    Mieri
Loggat

Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.247 sekunder med 18 databasfrågor.