Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 16:51:45
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Välkommen
| |-+  Förslag till förbättringar samt eventuella fel och annat forumrelaterat
| | |-+  Funderat på expansion av hemsidan.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Funderat på expansion av hemsidan.  (läst 9608 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« skrivet: 2008-11-18, 21:36:05 »

Jag håller på och titta på en expansion av själva hemsidan, har funderat på lite ”flikar” med information, sedan kom jag och tänka på bloggeri.

Så om det fanns möjlighet att blogga här, typ sommar scooter blogging Smiley skulle någon vara intresserad av möjligheten att skriva?, själv skulle jag i alla fall vara intresserad av att läsa Wink

Kom gärna med förslag, så ska jag se vad jag kan genomföra.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Återfallet
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 90

Kör: Yamaha X-Max 250 -07
Kör2: Så länge det går

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008-11-18, 23:20:10 »

Jag driver ju min egen webbyrå, med allt vad det innebär. Jag gör hemsidor, sätter upp webbkonton, har tillgång till olika bloggar etc. Kan jag vara till hjälp så säg till.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008-11-19, 02:32:59 »

Man tackar för erbjudandet!

Jag satt och kika i kväll vad som fanns till buds, och provade att installera en av de vanligare WordPress, iofs inte optimalt om man ska ha några stycken bloggar, men å andra sidan så är allt Svenskt redan och med många bra Svenska teman och så fasligt många lär det väl inte bli som vill skriva eller? Wink

Hade tänkt använda Joomla för att ”feta till” fronten, verkar ok också redan försvenskad som det ser ut, har du jobbat med den lösningen något?

Test Bloggar till påseende (integreras i första sidan (när jag gör om den) om det blir något, dvs om någon skrivsugen ”dyker upp” Wink)
http://scooterforum.se/wdp/
http://scooterforum.se/wdp2/

-Tomas
« Senast ändrad: 2008-11-19, 11:21:48 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
Återfallet
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 90

Kör: Yamaha X-Max 250 -07
Kör2: Så länge det går

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008-11-19, 11:19:41 »

Ja, jag har testat Joomla för att se om jag kunde använda det till kunder, men det är alldeles för avancerat för folk som inte är vana vid att hålla på med hemsidor. Joomla är bra om man behärskar det. Har utvecklat mitt egna CMS istället som blivit en succé.

Har även kikat på WP och det är ju ganska enkelt att hålla på med, så länge man kan skilja på inlägg, sidor, kommentarer etc. Betydligt enklare än Joomla i vilket fall som helst.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008-11-19, 11:45:57 »

Ok,

Jag har ingen bakgrund i ”web svängen” men väl av en massa andra saker men det försöker jag ändra på nu, rätt kul är det också.

När det gäller bloggeri så kanske jag inte var så tydlig men min tanke är att om du som medlem av Scooter Forum och ”skrivsugen” så kan du få din egen blogg här (finns iofs en zillion ställen för sådant Smiley), min tanke är att föra Scooter Forum ”framåt” i maklig takt när det gäller funktioner och innehåll.

Givetvis finns det några simpla regler när det gäller blogg om jag ska sätta upp en,
 - Du ska verkligen tro att du kommer att skriva lite i den, (lite jobb med detta)
 - Åtminstone en del ska handla om ditt ”scooter liv”, (trots allt Scooter Forum Smiley)
 - Inte skriva saker som är nedsättande eller anstötliga, dvs skapa onödigt jobb för mig, (jag gör detta på min fritid)

Sicke fall, en ide som jag slänger ut, så får vi se om någon "nappar"  Wink

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008-11-20, 11:00:23 »

Ja, jag har testat Joomla för att se om jag kunde använda det till kunder, men det är alldeles för avancerat för folk som inte är vana vid att hålla på med hemsidor. Joomla är bra om man behärskar det. Har utvecklat mitt egna CMS istället som blivit en succé.

Har även kikat på WP och det är ju ganska enkelt att hålla på med, så länge man kan skilja på inlägg, sidor, kommentarer etc. Betydligt enklare än Joomla i vilket fall som helst.
Du hade helt rätt om Joomla, kändes "stökigt" och svårjobbat, ok för ett webläsare verktyg men det finns så mycket bättre konventionella.

Kan iofs vara jag som inte begriper också…

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.111 sekunder med 21 databasfrågor.