Redan i höstas upmärksammade jag att batteriet började tröttna lite, så det blir till att inskaffa ett nytt när det blir dax att dra igång monstret.., till min första besiktning, huh.. kan bli anmärkning på buller.. hmmm

kanske pilla dit originalröret istället för Gixxer burken med rakt blås innan.. lite fegt men går igenom garranterat.

men nu till kärnfrågan, eftersom jag brukar vara ute i god tid och letar med ljus och lykta efter det "prisvärda alternativet" så tänkte jag att vi kanske kunde tipsa varandra om det finns något bra alternativ, nu tänker jag på närmast på Biltema, Jula - ClaesOlson, Rusta osv.
God Jul så länge,

jag ska återkomma med betekningen på Batteriet so sitter i Fuocon, om inte någon hinner före förståss..
Originalbatteriet blir då ett YUASA YTX16 - BS 150mm x 87mm x 161mm. 14Ah
Här hittade jag ett önske batteri, Ett AGM - som klarar av djupurladningar utan att förstöras, tre ggr mer cyklingskapacitet mot ett konventionellt batteri. Tål minusgrader gallant och bara 2% urladning per månad oanvänt.
Global har en high-performance AGM batteri som säkert är swindyrt. YTX20CH-BS Det är på hela18 Ah men lika stort som vårt 14Ah, ett kilo tyngre visserligen, - Men jag kan banta...

VILL HAAA..
http://www.global.se/selection_se/motorcycle_se.aspx?ArticleApplication=3#