Så, nu har Bonnie ny glödlampa bak och är därmed helt klar, undantaget drivningen till hastighersmätaren, då.

Hon gick kanon på dagens lite längre provtur.

Tyvärr fortsatte istället Moppis1 att strula. Hon startade lätt och gick bra - upp till dryga 25 på mätaren ( är nog typ 20 IRL). Sedan började hon bluddra och vägrade gå högre. Lika stark som vanligt, dock, backar var inga problem.
Efter mina äventyr med Bonnie började jag med att köra in en ståltråd i ljuddämparen, men det gav inget. Inte heller att justera blandningsskruven hjälpte, så jag plockade av frontkåpan och luftfiltret - plötsligt gick hon bra igen!

Vet inte om det berodde på luftfiltret eller om choken kanske hade hängt sig lite och ploppade loss när jag grejade. Jag gjorde i alla fall rent luftfiltret och passade på att göra en ny dragning av chokekedjan, liknande den jag gjort på Bonnie, då slangen som jag använt innan lossnat.

Sedan vände jag på fästramen till den yttre tändspolen också, då chokearmen slår i den när spjället ska öppna helt.

Fästet är alltså assymetriskt åt "fel" håll, så alltsammans hamnar lägre än det borde. Konstigt. Kan det ha att göra med att jag bytt spolar mellan mopparna, och att de såg lite olika ut utan att jag märkte det? Jaja, Nu är det fixat, i alla fall.