|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405
Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

|
 |
« Svara #260 skrivet: 2015-07-07, 12:39:45 » |
|
......så dottern kan öva inför 15-årsdagen om ett år....... Var lite skoj skrivet  -Tomas  Hej Janne, ja jag kan förstå ditt ”Hmm”, Sätter min kommentar i perspektiv vilket jag borde gjort från början. Som liten hade också jag en snäll pappa som köpte en gammal Victoria åt mig för att träningsmecka på, väl innan 15 år. Givetvis så blev det en del övande innan 15 årsdagen tills polisen som på den tiden hade det mindre arbetsamt och en hygglig del av deras tid ägnandes åt moralens förfall och trafiksäkerheten genom ålderskontroller och letandes efter farliga hastighetsmodifikationer som ”lucka” m.m. på stadens mopeder kom hem med mig. Så det var lite av de som väcktes till liv, samt att ett liv en bit från storstaden och en snäll pappa är inte dumt i motorsamanhang ibland. Min moppetid var i Ö-viks trakten som hade riktigt aktiva mopedist jägare, i alla fall på den tiden. -Tomas
|
|
|
|
|
Loggat
|
Those are my principles. If you don't like them I have others 
Groucho Marx.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JanneHagnell
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 346

|
 |
« Svara #264 skrivet: 2015-08-16, 13:15:33 » |
|
På Nossebromarknaden igår hittade jag faktiskt en Bonniefugge (Bonniedelar är öht lika vanligt som två torsdagar i veckan på marknader...). Reservdelsskick, visserligen, men den har flottör och -nål, vilket var viktigast för mig. Hos samme säljare hittade jag även två Ciaoförgasare, Dellorto SHA. Jag har misstänkt att dessa varit förlaga när Bajaj gjort Bonnieförgasaren, och för mycket blygsamma pengar fick jag möjlighet att kolla irl. Efter att ha öppnat alla kan jag konstatera följande: - Anslutningen till insuget är någor mindre på Dellorton, men bör passa då Bonniefuggan har en förminskningsring i plast. - Dellortons hals är mycket smalare än sin indiska motsvarighet. Ena Dellorton är borrad men ändå mindre än Bajajen. Standardmunstycke på Dellorton verkar vara 39, jag kör 64 och 66 i mina Bajajer... - Trots att Dellorton är mycket kortare än Bajajen så passar flottören och flottörnålen rakt av. Bajajens större flottörhus upptas mest av - ingenting. - Dellortons anslutning till luftfiltret är något mindre än Bajajens. Original filterburken som följde med Dellorton går därmed inte att transplantera. - Dellorton saknar Bajajens tomgångsblaneningsskruv. Vet inte om jag tycker det är ett minus... Ska bli intressant att testa Ciaoförgasaren så småningom. Just nu har jag bara ultraljudstvättat dem och lagt till dem i lagret.
|

image.jpg (28.92 KB, 320x240 - visat 931 gånger.)

image.jpg (20.8 KB, 320x240 - visat 917 gånger.)

image.jpg (29.8 KB, 320x240 - visat 972 gånger.)

image.jpg (30.77 KB, 320x240 - visat 890 gånger.)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|