Nehej, Bonnie har gett sig 17 på att inte ha en fungerande hastighersmätare!

Då det skulle vara skönt att i vårvädret ha två fungerande moppar gav jag idag upp hoppet om att dottern skulle få en ledig stund och smällde själv dit den Tysklandsköpta vajern. Nere på navet satt den som en smäck men på själva hastighetsmätaren var den gängade ringen ett nummer för stor!

Vad är oddsen?! Varför skulle mätarna vara olika i Tyskland och här ?? Vi kör ju bägge med km/h och Sunny gör ju ändå inte mer än 50, som min mätsre är graderad till.

Surt svärande bestämde jag mig för att sätta fast hylsan med buntband (!), en Epalösning som kanske kunde funka. Först skulle jag bara dra på framhjulet och se att vajern snurrade - nix!!

Men vad i själva..!?!? Ännu mer surt muttrande rev jag loss vajern vid navet, satte fingret mot utgående drev, snurrade och - ingenting!! Men jag testade ju att det funkade mär jag hade isär navet och fixade handbromsen??

Jaja, monterade allt ihop i alla fall och hoppas på miraklet att navet plötsligt kommer på bättre tankar. Annars så sitter åtminstone grejerna där för senare rivning av navet, typ i höst. Nu ska det scootras!!
Fick i alla fall njuta av åsynen av den snitsiga helljusbrytaren.