Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-08, 10:59:57
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  Piaggio X10 500 - Bella Italia !
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Piaggio X10 500 - Bella Italia !  (läst 7049 gånger)
erik
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 20

Kör: BMW C650GT
Hemort: Kungsbacka

« skrivet: 2012-10-24, 22:04:31 »

Någon som vet om Piaggio X10 serien kommer att säljas i Sverige? har kikat på dessa ett tag nu på olika siter, det finns många recensioner på youtube bland annat - vad kan man säga, den är så italiensk ... riktigt läcker. Den är inte störst eller mest motoreffekt ( 41 hk) men har en massa tekniska finesser som ASR, ställbar el. fjädring och man koppla en smartphone till den som navigator och för en massa annan motorinformation. Priset ?? pris i tyskland (sök på mobile.de) ca eur 7800:- om det priset skulle stå sig här 7800 x ca8,7 = ung 68000:- Det priset är ju sensationellt lågt , Skotern ser ju ut att vara likvärdig i storlek som Burgman 650 eller nya Bmw, jag börjar bli riktigt nyfiken på denna skotern, vad tycker ni andra ?? kolla länken !!

http://www.motorcycle.com/manufacturer/2012-piaggio-x10-500-executive-review-91340.html
Loggat
Peter Björkdahl
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 325

Kör: Ducati Multistrada 1200
Kör2: Alfa Romeo Giulietta
Kör3: Piaggio Beverly 500
Kör4: Trek 7 FS elcykel
Hemort: Lidingö

« Svara #1 skrivet: 2012-10-25, 07:33:13 »

Jag har inte hört några rykten att den kommer till Sverige men vi kan hoppas. När det gäller den svenska prissättningen är jag inte så optimistisk, en Piaggio Beverly 350 kostar €5000 i Tyskland men 60.000SEK efter att SPG motor har ökat på sin marginal. Men jag tror att det straffar sig för de säljer Beverly 350 dåligt i Sverige men är en storsäljare i Centraleuropa och verkar sälja allt de får in i butikerna i USA.
Men kan du inte åka till Tyskland och köpa en?

Peter Björkdahl
Loggat

MP3
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 1

Kör: MP3 Yourban 300
Hemort: Mölndal

« Svara #2 skrivet: 2012-10-29, 22:22:07 »

Jag har också tittat på X10:an och också ringt och frågat spg motor varför den inte finns i sortimentet för Sverige.
Svaret blev att dom funderar på att ta in den om efterfrågan finns, men att dom gärna tar hem en till mig med alla "svenska" garantier som dom erbjuder på övriga Piaggio modeller. "Bara att prata med valfri återförsäljare och be dom ta fram ett pris!"
Gällande priset så kan vi nog anta att priset blir högre i Sverige om man jämför prissättningen på exempelvis MP3:orna i Sverige respektive Tyskland. Skulle dom sätta samma prissättning som Tyskland så kommer Burgman, C650 och dom andra Maxi skotrarna bli slagna på fingrarna.
Loggat
erik
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 20

Kör: BMW C650GT
Hemort: Kungsbacka

« Svara #3 skrivet: 2012-10-30, 22:49:56 »

Bra initiativ !! har också kollat på SPG:s hemsida och undrat om den kommer in, Sverige är väl helt enkelt en väldigt liten skotermarknad. Skulle vara intressant att få reda på hur dom skulle prissätta den, jag har importerat en motorcykel förut från tyskland det är inte så komplicerat. Men så vitt jag vet så måste väl ett motorfordon ha ett helfordonsgodkännande i Sverige? Den är ju godkänd inom EU eftersom den säljs i flera EU-länder. I princip så kan man köpa den i tyskland, dra av tysk moms (19%) och lägga på svensk moms och reg.besiktning, priset skulle då hamna någonstans mellan 70-75´ lite beroende på resekostnader också. Men finns det reservdelar, service och hur skulle andrahandsvärdet bli?? lite att tänka på. Men den skulle vara kul att se i verkligheten.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.05 sekunder med 21 databasfrågor.