Jag blir helt chockad av hur mycket det kostar med försäkring för min del
Även om jag fattar varför jag faller inom en katastrofalt dålig katergori; kille, 20-årsåldern, Göteborgsområdets trafiksituation och stöldrisk...
Man är tillåten att ha vilka åsikter man vill om f-bolagens prissättning, men den är faktiskt fri!
Och du är fri att välja vilket FB du vill.
Om lagen säger att man inte kan bli nekad att få ta föräkring så kan man ju isf bli erbjuden en hojförsäkring för
122 000 per år (exempel ur verkliga livet)
FB har därmed uppfyllt lagen men också visat att man INTE vill ha dig som kund.
Har under mina år haft en hel del "intressanta samtal" med personal på div FB och sättet att sätta priser - och varför..
I mitt fall (= varför jag öht finns på forumet) kostade en EU-moppe 50cc/2.3hk 2750:- en 125 scooter 1992, 675:-...
Turbosaaben (mycke hk) kostar mig idag 1980:-/år, men jag har fått bud på 4800:- vid en genomgång av mina försäkringar för nåt år sen..
Dvs, i allmänhet har man nog på FB en rätt god grund för ett visst pris på en viss försäkring.
Blev långt detta, men rätt ålder, rätt fordon och rätt bostadsort hjälper - en hel del..
Lägger du en del arbete på mail/samtal till ett antal FB så ska du se att du nog blir nöjd till slut..
Tror jag iaf.
F ö Gbg-trakten blir nog aldrig billig i f-kostnader..

Edit: Glömde, välkommen hit...