Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-18, 12:09:35
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Mp3 400 I Norge kör på ett bildäck!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Mp3 400 I Norge kör på ett bildäck!  (läst 3955 gånger)
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« skrivet: 2011-10-14, 18:11:06 »

På den här videon ser man ett härligt böljande landskap med många kurvor.

Det roliga är att han kör på ett bilbakdäck.
se här: http://modernvespa.com/forum/topic86484?start=0

Darkside

En hälsning till EmPeTreNorge
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #1 skrivet: 2011-10-14, 21:31:38 »

Om jag skulle toura bara så skulle jag kanske oxå dra på ett bildäck, nu har hojen rullat ca 1200 mil varav 700 me mej,  icon_sunny

Bakdäcket var praktisk taget nytt när jag övertog hojen. Men 500 mil senare så är det snart Hyland, och det är dax att skifta hjul. icon_salut

Ska dra på 160/60-14" och hoppas att det passar, köpte två för säkerhets skull när nu jag ändå höll på. att det var bra pris gjorde väl sitt till, i värsta fall får jag väl modda fästena för stötdämparna mera än det är gjort nu.

Jag har inte redovisat det här men det jag justerat finns med på Modern Vespa.   Roll Eyes

Men tycker folk det är dyrt med sulor eller är det jobbigt att byta?
Att köra 1000 mil på ett scooter däck tycker jag är rimligt när man kör 500cc iaf.

Man får ju vara glad om man kommer 5-600 mil på ett däck när man kör seriös sporthoj, å då kostar baksulan iaf. 1500-2000Kr om man inte vill glida omkring som en smörklick i en stekpanna,  Och ingen höjer på ögonbrynen då.
 2-3 sulningar på en säsong var ju standard, och skulle man få för sig att ta sig till Italien eller nått så får man ju byta innan man ska hem igen. hehe  Cool

Men sedan finns det ju de som kör 1500-3000 på samma däck..  ehh kör å kör..  rullar fram iaf..

Vi får se hur hur det känns efter nästa byte, jag kanske blir den som gapar högst om att byta till bildäck för man får ut så mycket mil på dem.

Det är ju bra bättre bärighet på ett bildäck än att köra en fullastad fuoco på ett skoterdäck. Så det kanske är ett helt riktigt val.
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.086 sekunder med 22 databasfrågor.