Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-22, 04:07:01
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Nytt försök: Slingerbulten/Rosenhill söndag 28/8
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Nytt försök: Slingerbulten/Rosenhill söndag 28/8  (läst 14649 gånger)
ChriG
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 53

Kör: Suzuki Burgman 400 K8
Kör2: KTM 950 SM (SÅLD - får se vad det blir här näst..)
Hemort: Huddinge

« skrivet: 2011-08-23, 23:54:49 »

Nytt försök!   scooter8

Sist satte semestrar å annat käppar i scooterhjulet, men nu när folk är tillbaks på jobbet å så, så borde man väl kunna få ihop ett par scootrar med förare för en tur på söndag Smiley

Kanske ev. får med mig en icke-scooter    som bonus, men det får man leva med Cheesy

Kl. 13.00 vid Rosenhill är mitt förslag, men passar inte tiden så kom gärna synpunkter kring detta Smiley

// CG
Loggat

Kungen av Sthlms bilköer!
ChriG

« Svara #1 skrivet: 2011-08-24, 00:01:30 »

..detta förutsatt att vädret är ok förstås Smiley
Loggat

tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011-08-24, 13:26:00 »

Det skulle inte vara omöjligt, det var ett tag sedan det var någon tur här i Stockholmstrakten, Göteborgarna håller betydligt bättre tempo  Smiley
Och absolut ska du ta med din polare, bara kul  thumbsup
Plats och tid funkar för mig som det ser ut, ska bara dubbelkolla med "regeringen" Wink i kväll så jag inte missat något.
Vi hoppas på  sunny och att  tar ledigt i helgen.

-Tomas

Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
ChriG

« Svara #3 skrivet: 2011-08-25, 21:31:19 »

Låter bra Smiley

Du har inte fått något definitivt svar från högre instans ännu misstänker jag?  Cheesy

Borde väl vara nån till som är sugen på att hänga på?

Sthlm rymmer ju rätt många scooterister och alla kan ju inte vara eremiter Grin
Loggat

tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011-08-26, 17:47:15 »

Det var lite "svävande" men nu så är det bestämt så jag dyker upp, verkar inte bli för kasst väder som det ser ut.
Vi syns där och som sagt för alla hugade "spekulanter" är det bara att dyka upp.

Har faktiskt ingen större koll på "bulten" själv har bara åkt den en gång tror jag så jag får "ta rygg" på någon, ska bli kul.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #5 skrivet: 2011-08-27, 12:38:21 »

Hej ,

Med största sannolikhet kommer jag & ev någon till hojåkare till slingerbulten imorgon med. Det vore helt otrooligt om det skulle kunna få till åtminstone en åkning med någon från detta forum den här sommaren som sakta men säkert håller på att bli HÖST.
Har fått ok av regeringen.

Soliga hälsningar
Mieri  TMax - 01
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011-08-27, 21:04:52 »

Kul!
Håller tummarna för uppehåll.

---

@ChriG, mieri ,

Tog och kika lite på kartan på något som man antagligen borde kunna men man får väl avslöja sin okunnighet har bara kört den som sagt en gång.

Inte så lång sträcka bara ~16Km och när jag kikade så finns det en slinga som ligger som ett U mot Slingerbulten som heter Sorundasvängen ~37Km, så en variant är kanske att istället för att köra Slingerbulten typ fram och tillbaka (om det var tanken) köra en "rundel" med Rosenhill som start och mål bestående av de båda som blir drygt ~50Km, bara en tanke från en som sagt inte har någon större koll på området och är öppen för alla förslag.

http://www.bike.se/user/27479/trip/51124
http://www.bike.se/user/28/trip/51157

-Tomas
« Senast ändrad: 2011-08-27, 21:10:03 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
ChriG

« Svara #7 skrivet: 2011-08-28, 01:13:45 »

F-N! Det har satts käppar i hjulet för scootande för mig imorgon (eller idag till och med)  crybaby2

Jag monterade för en tid sedan ett fint LeoVince-system på Nexusen. Bara några centimeter från cylindern fanns på avgaskröken ett stort gängat hål, tydligen för de modeller som har kat (för att fästa lambdan).

I.o.m. att min inte har kat så fick jag istället dra fast en stor bult där som medföljde.

Efter ett par dagar så visade det sig att jag inte hade dragit fast bulten ordentligt och helt plötsligt hade jag ett hål i avgassystemet med en diameter av närmare 20mm ett par centimeter från cylindern, det ljudet skulle gjort den mest härdade HD-tomte nervös...

Jag hittade en oljeplugg på Biltema med rätt gänga/diameter/längd och nån slags locktite och drog dit den så gott det gick (trångt att komma åt).

När jag ikväll körde hem scootern från mina föräldrar så började det bröla igen...

Så det blir en ny tur till Biltema imorgon, denna gång på jakt efter en bult med en annan skalle (den förra hade nåt fyrkantigt hål som man fick ha ett specialverktyg för att dra fast) och en ny dos locktite..

Tyvärr så gör detta att det kommer att bli ett väl tight schema att ge sig ut efter att det är utfört, har andra plikter som skall hinnas med under dagen också..

Sorry Sad
Loggat

mieri

« Svara #8 skrivet: 2011-08-28, 09:59:47 »

Hej & ok,

Hur vill du då göra tomas? Ska vi försöka oss på en liten åkning i norrort då bara eller blir det rosenhill?

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011-08-28, 10:23:14 »

@ChriG,
Trist men det blir fler tillfällen.

@mieri,
Har ställt in mig på en tur idag så jag tycker vi testar Rosenhill. (träffas 13.00 som föreslaget)
Kanske dyker det upp någon ytterligare scooterist, har hänt förut med "otippad"  Smiley

Jag skickar mitt mobilnummer som PM till dig kan vara bra att ha om något strular.

-Tomas
« Senast ändrad: 2011-08-28, 10:44:59 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011-08-28, 21:11:04 »

Först kudoz till ChriG vars initiativ sent om sider fick till något lite åka här i Stockholmstrakten igen, trist med problemen så att du inte kunde dyka upp.

En kanon dag med högst 20 droppar regn och att man såg någon bit blöt väg ibland annars torrt varmt och soligt.
Jag hade laddat upp med vägbeskrivning i Zumon vilket visade sig fullständigt onödigt då mieri's kompis Tomas hade järnkoll på området, men rätt kul ändå med loggfunktionen så man kunde kika var vi åkte nu efteråt, det blev 289km idag (borde stämma) totalt sett för mig och turen förlängdes mer än en gång i det fina vädret.

Lite bytlåna blev det och jag körde för första gången en T-Max (mieri's) vilket var en grymt trevlig upplevelse speciellt på dom där vägarna, kändes riktigt rapp!

Grymt o-många bilder blev tagna men lägger upp alla 2 här, samt en bild över loggen var vi åkte, kanske kan vara till nytta för någon annan som har lika dålig koll på området som jag.

Sist,
Ett stort tack till Tomas (2) för guideningen och till mieri & Tomas (2) för en trevlig tur!

Logg,

Bytlåna, Tomas (2) & mieri på bilden,

Andra fikapausen, riktigt trevligt ställe,

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
mieri

« Svara #11 skrivet: 2011-08-29, 13:32:38 »

Hej ,

Tack Tomas x 2 för sällskapet. Jätteskön upplevelse att få prova din Burgman oxå! Men det tål verkligen att påpekas att den är riktigt trevlig / rolig på kurviga vägar med. Men de e klart att ALLA scooterister borde minst en gång i livet få prova en TMax på kurviga vägar. Hursomhelst var det en av årets roligaste dagar. Kommer å leva på den minst fram till julafton...
Kanontrevligt!

Hälsningar
Mieri TMax - 01
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.088 sekunder med 22 databasfrågor.