Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-07-30, 07:08:24
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Utflyktstips/Rutttips/Resetips/Reseskildringar
| | |-+  Tur till Tyresö/Brevik
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Tur till Tyresö/Brevik  (läst 6235 gånger)
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« skrivet: 2009-07-25, 17:16:12 »

Idag styrde jag hojen till Brevik utanför Tyresö (väg 229).  Vägen var bitvis både rejält kurvig och vacker. Ett avsnitt var helt nyasfalterat och inbjöd till riktigt rolig körning, men jag höll igen då jag främst var ute efter att hitta ett trevligt ställe vid vattnet som man kan återkomma till. Hur som helst nådde jag fram till Breviksvägens ände. En vändplats vid vattnet. Fin utsikt, men inget mys.

På vägen, inte långt från ändhållplatsen hade jag dock passerat nån krog som säkert serverar lite god mat. Jag petade in en ny snus och tänkte åka tillbaka en bit på Breviksvägen och istället ta Öringhamnsvägen ut till Sandholmarnas Naturreservat, men fick ge upp tanken när jag oroligt upptäckte att bensinmätaren stod på reserven. Försökte komma ihåg när jag senast passerade en mack, men kunde inte minnas någon sedan Nacka (ja, jag åkte via Älta).

Hm, snopet fick jag vända hemåt igen. Efter någon mil fanns en stor Q8 till min räddning. Inte bara för att jag trodde att soppan var slut, utan även för att himlen plötsligt blivit kolsvart. Precis som jag rullade in under tak på macken öppnade sig himlen helt. Men efter tankning och köp av Allt om Mc, så slutade regnet lika tvärt som det börjat. På min väg hem hamnade jag i slutet av en kolonn med hojar som fikat vid grillkiosken i Älta. Det var bara att lägga sig i 40 knyck och hänga på. Så nu anar jag hur Mälaren Runt kommer att bli. På gott och ont.

Om vädret tillåter imorgon ska jag ta en ny sväng ut mot Sandholmarnas Naturreservat. Det kanske är ett smultronställe. Kanske bara ingenting. Men det är ju skönt att bara få köra hoj!  Cheesy
« Senast ändrad: 2009-08-09, 13:28:25 av Jonas » Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
Chivas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 123

Kör: Burgman 650 -08

« Svara #1 skrivet: 2009-07-25, 23:40:04 »

Jag har varit flera gånger på Sandholmarna både med bil, hoj och båt och det kan rekommenderas. Fin natur och hyfasde stränder framför allt om man åker båt till Stora sandholmen så finns det flera stränder att tillgå.

På lilla sandholmen kan man ligga med fördel med båt, skyddat mot alla vindar.

Jag kan åka med dig någon gång men nu håller jag på och renoverar ett litet hus på tomten så jag hinner inte med.

-Daniel

Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-07-27, 11:48:16 »

Lät trevligt,

Har varit uppe i Grisslehamns trakten ett tag dock med bil, däremot så satte jag på mig "Scooter ögonen" och många grymt fina vägar där uppe ex.vis ut mot Barnens Ö med charmiga Knapp Karlsson som del mål skulle borgar för en fin färd, och fortsättning ut mot Signö efteråt, mycket småvägar däruppe
www.knappkarlsson.se

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.069 sekunder med 19 databasfrågor.