Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-07-29, 04:46:58
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Utflyktstips/Rutttips/Resetips/Reseskildringar
| | |-+  Tur till Gnesta
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Tur till Gnesta  (läst 4107 gånger)
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« skrivet: 2009-07-18, 18:59:41 »

Idag tog jag en tur till Gnesta. Dels för att vädret var inbjudand, dels för att jag behövde lägga några mil bakom mig då hojen ska in för 100-milaservice på tisdag. På vägen ned svängde jag av motorvägen i Botkyrka och körde gamla Södertäljevägen till Södertälje. Därifrån fortsatte jag på gamla vägen mot Järna och därifrån mot Gnesta. Väl framme bjöds det på raberberpaj och kaffe och kel med tre gosiga hundar. Två schäfrar och en border. Skönt att få kasta av sig skyddsstället och sitta på en altan i skuggan.

Tre timmar senare var det dags att äntra hojen igen för återfärd mot Stockholm. Jag åkte samma väg tillbaka, men vid Södertälje valde jag att åka mot Nynäshamn och hamnade inte långt ifrån Rosenhill innan jag styrde mot Tumba, Huddinge och Stockholm. Restiden blev cirka 70 minuter, enkel resa. Hojen går mjukt och fint och accelererar helt okej vid omkörningar. Jag ser fram emot att efter hundramilaservicen åka på längre turer.

Om något negativt ska sägas så är det turbulensen. Särskilt påtaglig idag då det tidvis blåste friskt, men jag måste nog fundera på en högre ruta om jag ska mäkta med längre turer än tio mil.

Hopppas ni också har haft en fin dag! Smiley
« Senast ändrad: 2009-08-09, 13:28:47 av Jonas » Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.05 sekunder med 22 databasfrågor.