Godmorgon !
Alla förhoppningar om en lyckad roslagstur gick i lås.
Solen sken hela tiden. Nästan vindstilla . 35 mil hade tillkommit på Gullans kilometerräknare .
Vi som deltog var me myself , BMWFredrikF800GS & H-p med 1 st fru /sambo ? Maria. Med andra ord 3 hojar å 4 pers. Kom iväg från Åkersberga ca 1045 åkte norrut längs med norrtäljevägen men med vissa avkroksavtagsvägar ? Typ: Åsätra , Dyvik , Björnhuvud , Roslags - Kulla Svensbodavägen. Tog första ministoppet i Norrtälje där Fredrik blev sådär himla glassugen. Men fick just då inte så stort gehör för det då. Vi tar en kaffe å glass i Älmsta hette det .... Tjena, tankning var det enda intaget som skedde i Älmsta.
Vi gjorde faktiskt ett litet försök för att hitta ett bra myspysställe för att bara ta en kaffe & glass. Men tiden talade för att det skulle bli en Pizza i Öregrund med tillhörande kaffe i efterhand istället. Så blev det . Fredrik åt dock ej Pizza. På bilderna kommer premiärbilderna på H-p :s nyförvärv ! Kawasaki GTR1400 - 11. Mycket fin maskin som tillhör ett lite raskare touringsegment än vad Gullan gör. Efter Öregrund så delade vi upp oss på det viset så att H-p med fru behövde åka hem till hunden. Och Fredrik å jag fortsatte norrut mot Kallerö som är bl a en trevlig liten campingplats som det kanske skulle kunna tältas på nästa år? Typ en liten träff menar jag ? Forsmarksruntikringsightseeing blev av med både kraftverk och det pittoreska Forsmarks bruk som besöksmål. Därefter mot Österbybruk som är ytterligare ett av alla brukssamhällena som finns däruppe i norduppland. Bilderna därifrån innehåller bl a en väldigt lutande GS800? Plus en harmonisk fontän mitt ute i en damm...
Därefter kurs mot Gimo. Väääldigt långa raksträckor på vägen mot dit är det. Knutbyvägen som uppskattades mycket av Fredrik. Rånäs , Rimbo och sen var vi då hemma. Som tidigare nämnt 35 mil fick jag ihop . Fredrik som bor en bit från mig fick ihop ytterligare nån mil eller 2.
Frukosthälsningar
Mieri
http://campl.us/caoiKYkjoe4