Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-09-21, 01:08:53
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Utflyktstips/Rutttips/Resetips/Reseskildringar
| | |-+  Probike Häggvik/Stinsen
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Probike Häggvik/Stinsen  (läst 6664 gånger)
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« skrivet: 2013-03-23, 19:49:09 »

Vet ej om jag postar på rätt ställe men min utflykt idag gick till Häggvik/Stinsen där Probike öppnat en ny anläggning. Temperaturen var kring 0 men det var åtminstone soligt. 30 minuters körning från Kallhäll till Stinsen på lokalvägarna var precis lagom, det började redan kännas kallt om fingrarna så det var skönt att komma in i den väluppvärmda mc-hallen.

Här fanns det en hel del ögongodis, på första våningen hade man nog hela BMW- och Harleysortimentet samt förmodligen likadant från Moto-Guzzi (vilka läckerheter, nya California är så läcker men ack så stor, jag kan dock se mig på en av deras café-retro-hojar som V7). Här hittar man även en del av Aprilias mc-sortiment.

Andra våningen var det scooterland, mycket från Piaggios alla dotterbolag går att hitta här. Det börjar med Vespor i alla storlekar och färger, fortsätter med Aprilias scootersortiment (850 SRV var läcker), flera MP3:or och Yourbans (en utrustad med den gigantiska rutan vi såg på MC-mässan samt "benvärmare" för vinterkörning) samt resten av Piaggios stora scooterutbud.

Tredje våningen var det begagnat, fanns ett tretiotal hojar, mest BMW faktiskt. Men även en läcker röd Gilera 800GP med bara ca 150 mil på mätaren.

Allt som allt en hel del sevärda motorcyklar av alla sorter och storlekar. Jag blev imponerad av bredden av Piaggios sortiment, man har svårt att tro att företaget har ekonomiska problem när man ser alla läckra Moto-Guzzis och Aprilias. Dessutom hade man väldigt mycket andra prylar som följer med det här med mc-intresset som var fint uppställda så att de "följde" sortimentet. Tyvärr så har de inte kommit igång med service av Piaggios hojar men även det är på gång...

...och 30 minuters körning tillbaka hem var väldigt skönt det med!

Cheesy scooter8
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #1 skrivet: 2013-03-26, 17:52:32 »

Dit lär vi kunna åka fler gånger denna säsong. Kaffe eller Te för dom som vill de.
Finns kaka tar jag det me.

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.062 sekunder med 22 databasfrågor.