Hej på er alla trehjulingar!!
Idag fick jag ett infall att jag och bönan skulle på en dagstur.. närmare bestämt till Bike-skroten i Upphärad. Innan frukost så planerades resrutten. Alla större vägar skulle undvikas om möjligt. passerade Tun, Grästorp nära Främmestad, Sollebrunn Skulltorp, Det är cirka 8 mil enligt hitta.se. fågelvägen 6 mil och enligt drakens trippmätare blev det 10 mil.. Och det enbart för att vi åkte krokiga fina sommarvägar i perfekt temperatur på ca 18-22 grader några rådjur korsade vägen, lite för nära men ingen panik, såg även några riktigt fina råbockar på ett ställe... Alla sommarklimat avverkades. 10 minuter regn inkluderat. Och en perfekt med-vind påvägen hem.. vilket ökar medelhastigheten .. som av en slump , hehe
Väl framme så fick jag utmärkt service av mycket tillmötesgående personal.
Några av er kanske har uppmärksammat att jag vill uppgradera cykelpumparna till stötdämpare på min hoj. Och detaljerna som jag var intresserad av är tydligen hårdvaluta. så det fanns inget på hyllan. vad jag sökte var bakre stötdämpare till GXS1400, XJR1300 osv. maskiner som har en stötdämpare med justeringsmöjlighter och sk. Piggyback på stötan. (extern behållare)
helst skulle jag vilja prova ett par Öhlins anpassade för från en Harley-Davidson 1200 XR .. ehh a, ca 800-900$ så det är inget alternativ.. typ..

men efter en genomgång av lagret så visar det sig att det är bara singeldämpare som finns, om det inte är något skrot fr någon 80-talare.

Ev en singeldämpare från en DT125 -06 om man tar två då.. men de var ändå för grova, då måste måste fästena byggas om.. näää, blir till att forska vidare.
Men turen var trevlig, en tur genom Trollhättan, till köpcentret Överby. En burgare och lite lite 95 oktan till Draken. Och bönan fick en timma till shopping.. hon missade med 8 minuter men det har vi överseende med för , som hon sade. - "jag köpte lite till dej"...

..
Kan tillägga att att semestertrafiken var inte packad med dårar idag.. som det brukar.slapp väja för idioter i mötesomkörningar... men en iaktagelse var att INGEN! repris INGEN flyttar på sig även om det finns en väggren när man kommer bakifrån.. alltså??

hursvårt är det att placera sig 1,5 meter höger för att släppa fram en mc.. men NEJ!!.. t.o.m bönan frågade vad det är för fel på trafikanterna som inte flyttar på sig.. Det visar att min fostran har fungerat. haha

. Jag och bönan ger alltid fri väg för hoj om det går.. Varför blocka för en hoj bara för att sura bilen inte kan köra om husbilen som rycker svart i 70.. HAHA

whar sett ikväll äntligen en stötdämpare som är speciellt anpassade till 500án - beställer nog den istället för att leta efter ett substitut..
Malossi har ett par anpassade stötdämpare som kommit ut nyligen, som jag förstår.. art nr 4614789
kolla in ..
http://storage.malossistore.com/news/pdf_prodotti%5Ctwins_001.pdfköper jag så blir det rapport ... hehe .....
åssså kommer Hjulafton i Lidköping i år igen.. 18 året i rad.. tror jag.. .. förra årets afton.. ja jo vi kör sist..
kolla efter datum på google.. hittade inget nu.. heheh

tips, det är massiv hojutställning, + bilar, gamla hojar, gasa med tändkulemotorer, flygmotor ibland och tokvarvningar med speedwaymaskiner..uppvisningar åsså blåser de förbi me en Herkules så det skrapar taken från Såtenäs.. finns nog massor om man söker på hjulafton på Utube
dirr. länk
http://www.youtube.com/results?search_query=hjulafton+lidk%C3%B6ping&oq=hjulafton+lidk%C3%B6ping&gs_l=youtube.3...3591.7885.0.8361.10.10.0.0.0.0.130.750.8j2.10.0...0.0...1ac.Y2uA_bHj8aYdet blev lite långt.. hoppas ni orkade med.. mvh Hevil