Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-26, 10:30:41
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  MC-klassade Scooters på upp till 249cc
| | |-+  Bästa begagnade scootern under 10 000?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Bästa begagnade scootern under 10 000?  (läst 27363 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #15 skrivet: 2012-10-08, 08:46:00 »

Hej,

Tänkte bara berätta att igår em så var jag och en gammal bekant ute och for en sväng med våra scootrar.
Micke som han heter har efter mycket tjat ( från mig?) investerat en  Yamaha YP 250. Gammal och risig men väl fungerande nu efter några timmars handpåläggning från honom. Jag tror inte att han ens sprängt 5000 kronors vallen än! Snacka om budget. jag har försökt att få med honom ut på en liten tur flera gånger i år. Men denna Micke har alltid något på " G" därhemma... Men till slut var han tvungen att ge med sig . Så vi bytlånade hela tiden igår när vi åkte iväg den klassiska ? Fängelsevägen ,Brottby , Sättravägen ,Riala , Sjöändanvägen för att sedan ta en kaffe å kanelbulle ( 20 spänn ) i Bergshamra centrum?
Väl där konstaterade vi att visst är skillnaderna gigantiska men jag tyckte att lillmajestyn var jättecharmig. Och efter en liten stund efter att jag bekantat mig vid det veka? Chassit, jämfört med TMax & Silvervinge i alla fall.. Så blev den kurviga framfarten mycket rolig. Blev lite bråttom hem för en hastigt påkommen middagsinbjudan kom som ett SMS. Hemresan gick via det som i alla fall jag Svensbodavägen.
Denna tripp blir då ca 7-8 mil när man åker från Åkersberga.
Summasummarum YP 250. Charmig , förvånansvärt pigg trots drygt 4000 mil. Sittkomfort  = hyfsad.Men kanske lite väl hopkrupen för min 188 cm kropp i längden. Men det funkar! För mig skulle ett ännu högre kåpglas behövas.. Men jag räknas inte pga att jag är väl vid det här laget ökänd för min överkänslighet för det här med turbulens å oljud.. Men jag får väl medge att det beror nog faktiskt på min tinnitus.

Hoppas att denna lilla infoberättelse kommer till nytta för någon?

VingMieri med majestätiska ambitioner?
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.055 sekunder med 22 databasfrågor.