Scooter Forum

Övrigt => Snackoteket => Ämnet startat av: tomas skrivet 2011-03-01, 16:17:17



Titel: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
Skrivet av: tomas skrivet 2011-03-01, 16:17:17
Fick just samtal från Bahnhof om att dom inte längre levererar ADSL tjänster till min telefonstation (NV Stockholm) något som jag förstod vid samtal med supporten inte är något ovanligt alls.

Tiden som dom tyckte var lämpligt som ledtid för den informationen om detta faktum var 9! dagar innan driftsstop på ADSL anslutningen.

Nu är det inte min huvudsakliga uppkoppling utan mer som reserv och jag har gillat deras hållning avseende integritetsfrågor så därför valde jag ett ADSL abonnemang från dom som ”backup”.

Men om man sitter med endast ett val och det är ADSL via Bahnhof så kanske det är något att ha i åtanke, och jag tycker i alla fall att det är rätt anmärkningsvärt.


-Tomas


Titel: SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
Skrivet av: tomas skrivet 2011-03-01, 22:12:54
Tänkte inte på det först men någon sa att rimligtvis finns avtal som reglerar hur detta ska gå till egentligen.

Jag har nu kikat på avtalet och där förväntas deras eller min uppsägning ske 30 dagar innan ny faktura period.
Dvs jag förväntas betala även om jag inte har pengar men om dom inte tjänar pengar på just den stationen så anser dom sig ha rätt att bryta ingånget avtal när dom har lust och strunta i avtalet som det ser ut just nu i alla fall.

Riktigt så fungerar det inte som jag ser det, så jag tänker göra en ansats för att se var detta kan landa.
Hittade inte avtalet för stunden så jag googlade "Bahnhof avtal" för att hitta ett online och jag vet inte om dom är överrepresenterade men nog fanns det mängder med gråta att läsa om i sökresultatet bara med den sökningen när det gäller Bahnhof, en sökning som inte ens var menad för att hitta missnöje.


-Tomas


Titel: SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
Skrivet av: tomas skrivet 2011-03-10, 14:58:19
Helt otroligt,
Dom bara ljuger och skickar en bekräftelse på något som jag inte gjort eller önskar och som dom gjort i strid med avtalet, detta efter flera samtal med dom.

Vilket jädra skurkbolag!

Citat
Hej Tomas!

Vi har mottagit er uppsägning av ert abonnemang, 2011-03-10 och sänder härmed en bekräftelse att detta är gjort.
Fakturering slutar 2011-03-10.
Vi tackar för er tid som kund hos oss och önskar er välkommen åter!

De tjänster som kommer avslutas är:

ADSL 8 Mbps -- 08-xxxxxxxx
+ ADSL-modem --

OBS! Om ni har ett separat avtal med eventuellt stadsnät så måste ni ta kontakt med dem för uppsägning av stadsnätsavtalet.

Faktura xxx-xxxxxxx är krediterad och ska inte betalas alls.

Mvh Tim Keckman, Bahnhof Kundtjänst



-Tomas