|
Titel: Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant, Skrivet av: tomas skrivet 2017-04-01, 10:52:53 Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant,
Citat Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant (https://www.ebikecenter.dk/images/stories/virtuemart/product/Abus%20Hjelm%20Hyban%20Velvet%20Black%20Rem.jpg) (http://media.hojrock.se/2015/10/sakerhet_mc.jpg) Efter 2019-05-15 så kommer det att vara möjligt att i våra tre storstäder framföra tung mc med endast cykelhjälm. Då de från den speciella utredningsgruppen inom regeringen för urbanisering och stadstrafikens avveckling i Sverige ser att planerna håller för att sänka maxhastigheten i tätort till högst 30km. Ett mål som de nu ser kommer att vara verklighet och nått tidigt under 2019 så nu lättar man på hjälmkravet inom tätort. Första omgång och utvärderingsperiod kommer att gälla Stockholm, Malmö och Göteborg. Troligt är dock att cyckelhjälmen måste vara av TSV's typgodkända hjälmar med belysning, vilka ett urval kommer att vara TSV märkta och på marknaden väl innan testperioden tar sin början. (https://images.indiegogo.com/file_attachments/1243721/files/20150223165722-wet_2.jpg) En av TSV's hjälmar som är under utvärdering. Goda nyheter att se fram emot till de dagar när väl sommarvärmen fått fäste. -Tomas Titel: SV: Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant, Skrivet av: mixen skrivet 2017-04-01, 11:09:44 ;D
Titel: SV: Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant, Skrivet av: Yoss skrivet 2017-04-01, 14:06:05 Med herr Helldén i stadshuset så skulle jag inte bli förvånad om de tidigarelägger införandet till 2018-04-01...
:D Titel: SV: Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant, Skrivet av: mieri skrivet 2017-04-01, 15:20:16 Titel: SV: Tung MC + Cykelhjälm från 2019-05-15 = sant, Skrivet av: tomas skrivet 2017-04-02, 13:50:39 @mixen, Yoss, mieri,
Tackar :) --- Med herr Helldén i stadshuset så skulle jag inte bli förvånad om de tidigarelägger införandet till 2018-04-01... :D Ja det är väl tyvärr så, men än så länge har jag en röst i kommande valet och min läggs i alla fall inte på partier som driver miljöextremism, och förstår man inte vad jag menar med det så kan man läsa igenom tråden i nyheter :) -Tomas |