Scooter Forum

Övrig Motor => Motor allmänt => Ämnet startat av: erkagn skrivet 2012-10-20, 11:54:15



Titel: Ställt bort för vintern
Skrivet av: erkagn skrivet 2012-10-20, 11:54:15
Nu börjar det vara halt på mornarna. Rena ishalkan. Eftersom jag inte har några vinterdäck på min Lead så vågar jag inte längre riskera att köra omkull och spräcka några plastkåpor.

Så idag så ställde jag den tvärsöver mot väggen så jag ska kunna rymma bilen i garaget i vinter.

Kör ni fortfarande eller?

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483144_10151213581789275_213261101_n.jpg)


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: Peter Björkdahl skrivet 2012-10-20, 13:30:45
Spontanåker till och från jobbet när det passar, senast igår.
Men vi ligger några veckor efter er skulle jag tro?

Peter Björkdahl


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: erkagn skrivet 2012-10-20, 17:25:51
Spontanåker till och från jobbet när det passar, senast igår.
Men vi ligger några veckor efter er skulle jag tro?

Peter Björkdahl


Jo, och jag hörde att ännu längre ner typ i Skåne ska det bli 18 grader varmt imorgon. Det är verkligen ett avlångt land. Det som avskräcker mig att köra mer i höst är frosthalkan på mornarna.


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: Hannu skrivet 2012-10-21, 22:44:57
Hej.
Ja, idag så fick den gå i dvala.
Det börjar bli både kallt, men framförallt förrädisk halt här uppe i norr, så nu ger jag mig för i år.

Har tvättat den, och servat den med oljebyte i motor och slutväxel, samt bromsvätskebyte.
Batteriet är kontrollerat och laddat, så nu väntar man bara på våren igen  :D

M.V.H

  /Tobias


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: erkagn skrivet 2012-10-22, 16:28:42
Hej.
Ja, idag så fick den gå i dvala.
Det börjar bli både kallt, men framförallt förrädisk halt här uppe i norr, så nu ger jag mig för i år.

Har tvättat den, och servat den med oljebyte i motor och slutväxel, samt bromsvätskebyte.
Batteriet är kontrollerat och laddat, så nu väntar man bara på våren igen  :D

M.V.H

  /Tobias

Vore det inte för halkan så kunde man nog köra ett tag till. Men varit halt här i Umeå oxå. Och i morse så kom det lite snö så det blev vitt. Men det har smält bort. Får hoppas vintern går fort... så mycket smidigt och skoj att köra scooter ju.


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: erkagn skrivet 2013-04-15, 07:18:45
Igår den 14 april tog jag en liten tur och idag den 15 april blev första dagen för i år jag körde till jobbet. Var några plusgrader imorse.

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/604061_10151557178004275_2119278232_n.jpg)


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: Hannu skrivet 2013-04-19, 22:45:04
Den 17:e april blev min premiärtur här uppe i Boden.
Men jag får väl ta på mig "skäms-mössan", för det blev den andra tvåhjulingen som fick rastas, MT:n.
Jag var lite för sugen på att prova den, och det var verkligen roligt.
Men imorrn så ska jag vädra X-Max:en.
Bilden får väl symbolisera risken som alltid finns där, fast njutningen överbryggar allting.

M.V.H

  /Tobias


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: erkagn skrivet 2013-04-23, 05:30:58
Det har varit en lång vinter. MT:n verkar vara en smidig och skoj hoj.


Titel: SV: Ställt bort för vintern
Skrivet av: Hannu skrivet 2013-04-23, 08:17:07
Ja, nu vill man ha sommar, idag regnar det här, och är bara några plusgrader, huga!

MT:n är riktigt rolig, det blir liksom en annan typ av körning.
Med X-maxen så "åker" man mer, och har det bekvämt, men även praktiskt (körde den faktiskt som "tjänstefordon" igår, helskönt).
Men med MT:n så blir det mer aktiv körning, men inte lika avkopplat.
Så dom kompletterar varandra på ett bra sätt just nu.
Har ju funderat lite på enduro, men garaget börjar bli trångt, och spargrisen är tom för tillfället, så det får nog vänta en säsong eller två  :crybaby2:

M.V.H
  /Tobias