|
|
|
|
|
|
erik
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 8
Kör: Burgman 650-04
Hemort: Kungsbacka
|
 |
« Svara #123 skrivet: 2012-03-02, 19:06:03 » |
|
Burgman och jag på första vårturen idag !! strålande sol och 10 gr. plus  då måste man ut. Körde rundan rv 40 Landvettersjön, Landvetter- Inseros, sedan längs Ingsjön upp till Ubbhult och ner mot Hjälm, svänger vänster mot Fjärås och upp på Fjärås Bräcka (där bilden är tagen) och sedan hem. Ca 9 mil på 2 timmar. Mina favoritvägar ligger i Norra Halland och i Mark. Favoritställe är lite innanför Varberg, Det är fantastiskt vackert att åka runt på försommaren i Åkulla Bokskog(naturreservat), både grus och asfaltsväg under gröna tunnlar av bokskog en varm dag. Sen fikar man på Öströö fårfarm och avslutar med en glass på tre toppar i Träslövsläge, Seatons kulle kan man ju också hinna med på vägen ner, jag tror alla som kör tvåhjuling i västsverige har varit där ! Jag kan gärna visa vägen någon gång under våren( maj- juni är bäst).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
erik
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 8
Kör: Burgman 650-04
Hemort: Kungsbacka
|
 |
« Svara #126 skrivet: 2012-03-03, 00:41:50 » |
|
Här kommer en länk http://www.ostroofarfarm.com/page.php?page=mat_-_cafemeny, det går ju att kika lite. Vitsen med att åka dit är att vara där när bokskogen är alldeles ljusgrön , bästa tiden är på försommaren. Det är lite speciellt, har bara sett detta på några ställen i Sverige, kullaberg och söderåsen i skåne har också liknande vägar. Det finns en bit på södra sidan av Lygnern med väg genom bokskog. Annars är vägen runt Lygnern fin, har ni kört till kvarnen i Hyssna? därifrån kan man ta gamla vägen till Bollebygd och fortsätta till Töllsjö, riktigt kurvig väg. Sen kommer man till Alingsås och kan åka tillbaka över Ödenäs (där man spelade in Hem till byn) om någon kommer ihåg serien. Som avslutning kan man ta rv 40 till Göteborg, vägen utmed Landvettersjön är ju en höjdare, man blir aldrig trött på den. Jag ser ju att ni har kört mycket i bohuslän, det är kanske bättre att börja säsongen åt det hållet ? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|