Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-25, 23:13:39
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Välkommen
| |-+  Förslag till förbättringar samt eventuella fel och annat forumrelaterat
| | |-+  Störningar, och info om den kommande flytten till ny ISP,
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Störningar, och info om den kommande flytten till ny ISP,  (läst 5871 gånger)
admin
Administrator
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
*****

Karma: 0
Antal inlägg: 54




Hemsida
« skrivet: 2016-03-09, 20:52:14 »

Hejsan!
Idag så har forumet varit stängt en stund, märkte att det loggade massor av fel.
Visade sig att ISP'n där det ligger hade uppgraderat till ny PhP version så den nu något äldre versionen av forumet slutade att fungera korrekt.

Efter samtal med deras support visade det sig att jag temporärt enkelt kunde återgå till den äldre versionen och det verkar fungera så har nu slagit på inloggningen igen.

Tyvärr tar dom bort supporten för detta 30/3 så innan dess så får jag se vilka möjligheter det finns för fortlevnad.

Enklast för mig är att flytta till ett webhotell som supporterar den äldre versionen som tillval och vid en snabbtitt så verkar det finnas sådana, ska undersöka detta.
Samt ska kika på arbetsinsatsen att lyfta det till den sista versionen, vilket inte är ett ringa jobb och då jag speciellt gillar att forumet är helsvenskt på alla former av betydelse som hjälpfiler osv.

Tänkte att nu idag kunde jag sparkat upp backup forumet som ligger standby, men såg när jag började med detta att även dom plockat bort stödet för den PhP versionen som används sedan jag kollade sist.
Verkar vid hastig titt som lite kartell verksamhet och uppköp som styr över till samma samma.

Sicke fall så återkommer jag i ämnet när jag kikat lite mera.


-Admin/Tomas
« Senast ändrad: 2016-03-25, 21:14:02 av admin » Loggat
admin
Administrator
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
*****

Karma: 0
Antal inlägg: 54




Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016-03-10, 17:25:18 »

Kikat lite och ett bra alternativ hittat.
Tror nog inte att det kommer (förhoppningsvis) märkas så mycket när jag byter ISP, men postar en "heads-up" innan, det sker i alla fall innan 30/3.

-Admin/Tomas
« Senast ändrad: 2016-03-25, 21:14:15 av admin » Loggat
admin
Administrator
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
*****

Karma: 0
Antal inlägg: 54




Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016-03-25, 21:12:59 »

En grundinstallation av forumet och en pålagd komplett backup av det nuvarande (måste testas att det verkligen går att lägga tillbaka) ligger nu och snurrar hos den nya ISP'n
För tillfället så ser det ut att fungera, så flytten kommer ske i mitten av veckan tror jag, återkommer mer exakt.

Inget som skrivs innan flytten kommer att tappas/försvinna om inte nuvarande ISP ändrar på 30/3.

Borde inte vara nere mer än ca 1 timme, kanske får en alternativadress användas i början men den postas i nyheter i så fall och mera info här alternativt info på scooterforum.se

Skriv upp maxiscooter.nu och scooterforum.nu också så ska det inte kunna misslyckas med att se nått i alla fall Smiley Går just nu till scooterforum.se men ändras på flyttdagen.


-Admin/Tomas
Loggat
admin
Administrator
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
*****

Karma: 0
Antal inlägg: 54




Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016-04-01, 16:31:02 »

Stänger den här tråden, om det är något posta detta här istället,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1570.0.html


-Admin/Tomas
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.093 sekunder med 21 databasfrågor.