Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012-05-20, 00:04:42
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Ni i Göteborgstrakten, Stig's Center Scootertur, läs mer här för sista infon. >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,24.180.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Samhälle/Ekonomi/Hälsa
| | |-+  Ekonomi, värt att veta.
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] 4 Skriv ut
Författare Ämne: Ekonomi, värt att veta.  (läst 4103 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1910

Kör: Burgman 650
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2009-06-08, 11:13:02 »

Dow Jones Boots GM, Citibank,
http://www.cbsnews.com/blogs/2009/06/01/business/econwatch/entry5054220.shtml
Citat
Dow Jones Boots GM, Citibank
June 1, 2009 9:45 AM
Posted by Daniel Carty

Two perennial corporate titans are being replaced on Wall Street's best-known market barometer.

Dow Jones is pushing out newly bankrupt automaker General Motors and financial giant Citigroup from its industrials index in favor of Cisco Systems and Travelers Companies, Inc., respectively.

The move will be effective June 8 and reflects the two companies' turbulent recent history........mera

Det är på grund av sådant här och glidningen mot "mark to market" man ska ta aktieindex på ekonomi sidorna med en nypa salt som jag ser det

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2009-06-11, 10:25:29 »

Peter Schiff on CNBC - The Road to Argentina or "The real cost of borrowing",

Personligen tror jag på P. Schiff.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009-06-13, 12:28:58 »

Otroligt! 

Förslag HR1207 för att göra audit på det privatägda Fedral Reserve har nu passerat de 218 sponsorerna som behövs, något som Dr Ron Paul arbetat för under många år. (Federal Reserve är lika lite "federalt" som Federal Express)

Det sorgliga är att jag inte tror det någonsin kommer att hända och jag tror t.o.m. att det bara är en tidsfråga innan folk råkar riktigt illa ut för detta

Update - HR 1207 - 222 co-sponsors,
http://www.dailypaul.com/node/90775
Citat
Update - HR 1207 - 222 co-sponsors
Posted May 12th, 2009 by sunny

On record so far on www.thomas.gov.

Title: To amend title 31, United States Code, to reform the manner in which the Board of Governors of the Federal Reserve System is audited by the Comptroller General of the United States and the manner in which such audits are reported, and for other purposes.

Sponsor: Rep Paul, Ron [TX-14] (introduced 2/26/2009) Cosponsors (208)
Latest Major Action: 2/26/2009 Referred to House committee. Status: Referred to the House Committee on Financial Services.

NEW - a link to contact the house financial services committee:
http://financialservices.house.gov/contact.html

Here's 3 related (WORKING) links for easy access:

DEMOCRATIC List of Shame
http://www.dailypaul.com/node/95533.

REPUBLICAN List of Shame
http://www.dailypaul.com/node/92621

S 604: F R Sunshine Act of 2009. Companion bill to HR1207
http://www.dailypaul.com/node/92815

HR 1207 Co-Sponsors (as of 6/11/2009)

Rep Kagen, Steve [WI-8] - 2/26/2009
Rep Bachmann, Michele [MN-6] - 2/26/2009
Rep Bartlett, Roscoe G. [MD-6] - 2/26/2009
Rep Jones, Walter B., Jr. [NC-3] - 2/26/2009
Rep Rehberg, Denny [MT] - 2/26/2009
Rep Posey, Bill [FL-15] - 2/26/2009.......................mera

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2009-06-18, 00:18:20 »

Smugglare greps med 134 miljarder dollar i värdepapper,
http://www.e24.se/lifestyle/riktliv/artikel_1395893.e24
Citat
Smugglare greps med 134 miljarder dollar i värdepapper
2009-06-16 Publicerad 16:36,  Uppdaterad 2009-06-17, 11:14

Den italienska polisen har gripit två japanska män på gränsen till Schweiz. De försökte smuggla amerikanska statsobligationer från mitten av förra århundradet till ett värde av otroliga 134 miljarder dollar. Det är endast något mindre än Rysslands hela innehav av amerikanska statspapper.

De två männen hade försökt gömma obligationerna i en dubbelbottnad väska. Myndigheterna försöker nu slå fast om innehavarobligationerna är äkta eller falska, enligt tidningen Times nätupplaga.

Värdepapprena dom är 249 till antalet, beskrivs som 500 miljonerdollars-obligationer, samt tio så kallade Kennedyobligationer om en miljard dollar vardera.

Värdet innebär att de två männen, om obligationerna visar sig vara äkta, är motsvarande världens fjärde största investerare i amerikanska statspapper, precis efter Ryssland (138,4 miljarder dollar) men före Storbritannien (128,2 miljarder dollar).

Kommentarer från analytiker på amerikanska Fox News säger att om det visar sig att obligationerna är äkta så tyder detta på att något land dumpar extrema mängder dollartillgångar.

Samtidigt säger myndigheterna i Italien att om det skulle handla om förfalskningar, så är det på ”en tidigare inte skådad skala” och mycket allvarligt.

Området där de två männen greps är ökänt för att användas av valuta- och obligationssmugglare som vill in i Schweiz.

Som jämförelse till värdet på obligationerna kan man ta Bill Gates förmögenhet på cirka 50 miljarder dollar, eller Ingvar Kamprads på runt 33 miljarder dollar.

Min kommentar,
Detta var ingen större artikel i E24, men betydelsen av detta är stor t.o.m. en sensation som jag ser det.
Ingen stjäl ett belopp och värdepapper av den storleken, och det finns ingen logik att försöka smuggla falska värdepapper så slutsatsen kan bli en av två.

Antingen så dumpar något land sina dollar, och då kommer hösten att bli mycket intressant med som i alla fall jag ser det en häftigt accelererande inflation i USA vilket inte bra för något land eller världsfreden för den delen.

Eller så gör sig någon/några i toppen sig redo för att ”lämna skeppet” med skattkistan under armen, vilket är mindre troligt.

I vilket fall som helst ska det bli mycket intressant att se efterspelet på detta.

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
Ghostbrother
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 35

Kör: Ingen scooter just nu.
Kör2: Suzuki GS 750 L 1981
Kör3: BMW R 1150 GS 01
Kör4: Yamaha TTR 600 R 03

« Svara #34 skrivet: 2009-06-18, 23:07:12 »

walk Ja..... Skrattar, dubbel bottnad väska och allt. Rena leksaks filmen.

En miljard..... Hur mycket är te.x. en miljard sekunder??
Eller om vi spar en krona i sekunden..... Hur lång tid i dagar, veckor osv tar det att få ihop till bara 1 miljard kronor, och för att inte tala om 1 miljard dollar.

Det tar 31 år 8 månader 3 veckor osv osv...... Alltså nästan hela 32 år att få ihop 1 miljard kronor och således behöver vi gångra det med "dollar" kursen så vet vi att vi får lämna över till nästa generation innan vi får ihop till våra miljarder dollar.

Snacka om att vi människor lever i en "fantasi" värld, en uppblåsbar bubbla, som spricker...... eller säger "ploopp" med jämna mellanrum, plopp hit och plupp dit..... ha ha.... vi är ju faktisk ganska komiska.

Något säger mig att det är bara släppa taget om allt som "jag" upplever som viktigt och värdefullt och istället njuta av den tid som vi har kvar. walk pottytrain5 love8

Ha det icescream
Loggat

Här och Nu..... Wrrooom.......
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2009-07-01, 12:03:03 »

Cap & Trade som nu gör Gore snuskigt rik görs permanent och byggs ut i USA på ett sätt som återigen sätter de demokratiska processerna ur spel.
Debatten pågick till 3 på morgonen och ingen hade tid att läsa förslaget då detta var hemligt till sista stund (över 1000 sidor), dessutom så adderades ytterligare 300 sidor till det under debattens gång! (inget skämt)

Som jag ser det så kommer detta krama livet ur den lilla ekonomi som finns kvar, fortfarande så är det många som tror att tillståndet är otroligt mycket bättre en vad verkligheten är.

Personligen så tror jag att raset kommer i höst för det går bara så länge att hålla fasaden uppe, dock hoppas jag att jag har fel.

YouTube - Peter Schiff on Cap & Trade Bill CNBC 26 June 2009,
Peter Schiff on Cap & Trade Bill CNBC 26 June 2009LQ | LQ+ | HQ

Också lite intressant i samanhanget.
YouTube - Rep. Sensenbrenner on suppressed EPA report,
Rep. Sensenbrenner on suppressed EPA reportLQ | LQ+ | HQ

Edit in,
Lite mera om detta,

John Boenher om "climate bill", (nämner de 309 nya sidorna 3! på natten bland annat)
John Boenher proves the climate bill is trashLQ | LQ+ | HQ

EPA report,
Global Temperatures - U.N. Models vs. Reality (Actual Temperatures) - Suppressed ReportLQ | LQ+ | HQ | HQ+

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-07-04, 11:02:42 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2009-07-04, 11:10:11 »

Rätt intressant, kika också på de insprängda videosen i artikeln.
När det gäller "Rolling Stone" så är dom ett magasin som vågar publicera saker som ingen annan vågar publicera.

The Great American Bubble Machine Rolling Stone,
http://www.rollingstone.com/politics/story/28816321/the_great_american_bubble_machine/print
Citat
The Great American Bubble Machine
Matt Taibbi on how Goldman Sachs has engineered every major market manipulation since the Great Depression........mera

Lite mer i ämnet,

Economic false flag attack,
Goldman Sachs economic false flag attackLQ | LQ+ | HQ

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2009-07-12, 21:37:29 »

This $17 Trillion Divorce Won’t Be a Pretty One,
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aKLGZEc7qoqA
Citat
This $17 Trillion Divorce Won’t Be a Pretty One: William Pesek
Commentary by William Pesek

July 10 (Bloomberg) -- Returning from China last month, U.S. Congressman Mark Kirk had a bearish take on a high-level visit by American officials.

Treasury Secretary Timothy Geithner claimed the U.S.’s biggest creditor voiced great confidence in its debt. Kirk, an Illinois Republican, came back with the opposite impression.

“China is beginning to cancel Congress’s credit card,” he told Fox News on June 10. It “doesn’t want to lend much more money to the United States and especially is worried about the Fed’s policy of printing money to buy new debt.”

A month later, there’s no doubt about whose assessment was more accurate. Chinese leaders are clearly very concerned about the dollar. How they will react is a key question hanging over markets, and it’s time to take the discussion to the next level.
.......mera

---

California is a bankruptLQ | LQ+ | HQ

RT (Russia Today) är enligt mig ett av de bästa ställena för korrekt information utan "spinn" idag, lite festligt med tanke på hur det såg ut under det kalla kriget och Pravda.
Mitt omdöme "förmörkas" inte av några politiska preferenser åt något håll Smiley

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2009-07-12, 21:42:44 »

Lite mer info rörande HR1207 som nämns i en tidigare post, rätt intressant som jag ser det,

The Fed Under FireLQ | LQ+ | HQ | HQ+

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2009-07-16, 13:38:10 »

Moody's cuts Calif rating, budget talks press on,
http://news.yahoo.com/s/nm/20090715/ts_nm/us_california_ratings_moodys_2
Citat
Moody's cuts Calif rating, budget talks press on
REUTERS
By Jim Christie Jim Christie – Tue Jul 14, 9:36 pm ET

SAN FRANCISCO (Reuters) – Moody's cut its rating on Tuesday on about $72 billion of California's debt to near junk status, citing the state's budget crisis, but a top lawmaker said a deal to close a $26.3 billion gap was near.

Moody's Investors Service in a statement said it cut the state's general obligation debt by two notches to Baa1, or three notches above speculative "junk" status and the rating may suffer further downgrades because of a growing risk to the state's ability to make priority payments.........mera

Frankrike håller vad jag hört en hel del av deras skulder.
Jag tror att Kalifornien räknas som 8e största ekonomin i världen.

Don't Be Economic Girlie Men!LQ | LQ+ | HQ

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-07-16, 14:42:55 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2009-08-03, 12:12:25 »

U.S. Rescue May Reach $23.7 Trillion, Barofsky Says,
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aZ27ITF7gaoQ

Goldman Sachs Lack of Love Puts Profit at Risk: David Reilly,
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aa9m6duHps5k
Citat
Citat
...............Goldman is at the center of the debate over regulation of too-big-to-fail institutions that benefited from what was estimated this week to be a $23.7 trillion bailout of the financial system. Even President Barack Obama singled out the firm when talking of the need for change on Wall Street.........more

Citat
.............On top of that, much of Goldman’s systemic risk stems from its big role in derivatives markets. With outstanding derivatives contracts with a notional value of $48 trillion, Goldman trails only JPMorgan Chase & Co. with $81.1 trillion and Bank of America Corp. with $77 trillion in contracts, according to Office of the Comptroller of the Currency.

Yet Goldman’s total credit exposure from derivatives contracts is more than 10 times its capital, or the buffer available to absorb losses, according to the OCC. That compares with just 3.2 times for JPMorgan and 1.7 times for Bank of America.............more

---

Ett äldre klipp men riktigt intressant,
We Now Have A Total Gangster GovernmentLQ | LQ+ | HQ | HQ+

"Lek" med skattebetalarnas pengar utan insyn, helt otroligt det som pågår som jag ser det,
Florida congressman Alan Grayson laughs in Ben Bernanke's face - priceless!LQ | LQ+ | HQ

Ett riktigt intressant klipp som jag ser det, artificiella volymer "knapra" lite här och där utan att egentligen ge något tillbaka, utan bara dränerar,
Trader on Bloomberg says markets are manipulated and volumes 'ficticious'.LQ | LQ+ | HQ

-

håller inte riktigt med men rätt tankvärt i alla fall Smiley

"Capitalism is the astounding belief that the wickedest of men will do the wickedest of things for the greatest good of everyone."

John Maynard Keynes

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2009-09-01, 08:03:31 »

Peter Schiff,
Tyvärr tror jag personligen att han har helt rätt och kollapsen av företagsfastigheter har inte ens börjat för att inte tala om pensionspengarna till "Baby Boomers" som plockades rent av Clinton och numera består av endast skuldsedlar och inga fonder/resurser.
Om dessutom om man ser till ett rekordstort delvist ofinansierat budgetunderskott så har jag svårt att se hur dom ska "få till" det.

8/29/2009 Peter Schiff On Your Money: The Turning Point?DQ

1,000 Banks to Fail In Next Two Years: Bank CEO,
http://www.cnbc.com/id/32581463
Citat
1,000 Banks to Fail In Next Two Years: Bank CEO
Published: Thursday, 27 Aug 2009 | 10:29 PM ET Text Size By: Natalie Erlich
Writer/Producer

The US banking system will lose some 1,000 institutions over the next two years, said John Kanas, whose private equity firm bought BankUnited of Florida in May.......mera

Hummel: The US Will Default On Its Debt,
http://www.businessinsider.com/hummel-the-us-will-default-on-its-debt-2009-8
Citat
Hummel: The US Will Default On Its Debt
John Carney|Aug. 27, 2009, 4:01 PM

The flood of debt that the US is taking on in its efforts rescue to economy will combine with huge social insurance obligations--Medicare, MedicaidSocial Security--to create an unsustainable level of public indebtedness, economist Jeffrey Rogers Hummel argues in at length here,
http://www.econlib.org/library/Columns/y2009/Hummeltbills.html

Faced with this mountain of debt, policy makers will have just two choices: repudiate the debt or engage in hyper inflation to monetize it, Hummel writes. And faced with that choice the Treasury will likely protect the currency and default on Treasuries......mera

Jag hoppas jag har fel,  Sad
Men jag tror hösten kommer att bli riktigt trist på världsekonomi fronten och de uppgångar som nu är kommer att rasa/försvinna.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2009-09-24, 15:53:19 »

Stiglitz Says Banking Problems Are Now Bigger Than Pre-Lehman,
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aYdgQkXu9eBg#
Citat
Stiglitz Says Banking Problems Are Now Bigger Than Pre-Lehman
By Mark Deen and David Tweed

Sept. 13 (Bloomberg) -- Joseph Stiglitz, the Nobel Prize- winning economist, said the U.S. has failed to fix the underlying problems of its banking system after the credit crunch and the collapse of Lehman Brothers Holdings Inc.

“In the U.S. and many other countries, the too-big-to-fail banks have become even bigger,” Stiglitz said in an interview today in Paris. “The problems are worse than they were in 2007 before the crisis.”.......mera

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2009-09-30, 18:31:58 »

Håller tyvärr bara med,

"Dagens kris bara en uppvärmning",
http://www.e24.se/makro/varlden/artikel_1594657.e24
Citat
"Dagens kris bara en uppvärmning",
2009-09-30 | Publicerad 16:39

Nuvarande finanskris är bara en ”appetizer” inför huvudrätten - nästa kris. Och USA:s ekonomi liknar ett "belånat pyramidspel". Tongångarna från männen som förutspådde finanskrisen, Nouriel Roubini, Marc Faber och Peter Schiff, har inte blivit muntrare. Så "tro inte att det värsta är över".

Ekonomer som varnade för en allvarlig finanskris redan för tre, fyra år sedan, blev många gånger förlöjligade. Nu har ”galningarna” blivit ”profeter”. E24 porträtterade tre av dem tidigt i våras.

Men vad säger domedagsprofeterna idag, när ekonomerna i huvudfåran pratar om ”gröna skott” och en ”V-formad” alternativt en ”U-formad” konjunkturutveckling?

Nouriel Roubini, även kallad ”Dr Doom”, är professor i ekonomi vid ansedda Stern School of Business vid New York University. Han varnade redan 2005 för ras på den amerikanska bostadsmarknaden, och var under period anhängare av teorin om en U-formad konjunkturutveckling.

Nu har Nouriel Roubini blivit mer pessimistisk och budskapet är: Tro inte att recessionen i världsekonomin redan är över!

Han håller på att backa från uppfattningen om en seg konjunkturuppgång, alltså en U-formad uppgång.

– Dessvärre kan denna uppfattning vara lika fel som uppfattningen om en v-formad konjunkturutveckling, har Roubini nyligen skrivit i norska Dagens Næringsliv.

Nu varnar han för att det kan bli en dubbeldipp, en W-formad utveckling.

Bankerna är ett av de stora hoten mot en snabb återhämtning.

"De traditionella bankerna har miljardförluster framför sig samtidigt som de fortfarande är allvarligt underkapitaliserade", skrev han relativt nyligen i en debattartikel i Financial Times.

Han varnar också för att arbetslösheten, som väntas fortsätta stiga under nästa år, kommer att sätta ytterligare press på ekonomin i termer av minskad efterfrågan. Dessutom oroar han sig för att spekulativa investerare kan driva upp olje, energi- och livsmedelspriser snabbare än vad världsekonomin klarar av.

Rallyt i aktiemarknaden och råvarumarknaderna kan ha kommit för tidigt i förhållande till förbättringar i den reala ekonomin, menar han. I så fall kan vi vänta oss en korrigering nedåt väldigt snart.

Och i likhet med andra ”domedagsprofeter” är han bekymrad över dollarn.

Nouriel Roubini tror att dollarn kommer att försvagas och till och med riskerar att kraschlanda om amerikanska regeringen inte gör mer för att kontrollera underskottet och minska statsskulden.

– Om marknaden skulle tro att USA kommer att låta inflationen äta upp en del av statsskulden, då skulle dollarn krascha, säger han till en italiensk tidning.

Marc Faber, författare till det månatliga nyhetsbrevet The Gloom Boom & Doom Report, är en annan ”Dr Doom” som framför allt blivit uppmärksammad för sin nattsvarta syn på den amerikanska ekonomin.

Enligt hans prognoser är den nuvarande finanskrisen - som många menar är på väg att lösas - bara uppvärmningen, eller en ”appetizer” inför huvudrätten, alltså nästa kris.

Marc Faber menar att man inte lyckats göra någonting åt de svagheter i systemet som orsakade innevarande kris. Han spår ett totalt sammanbrott för de finansiella marknaderna och för regeringar på fem till tio års sikt när hela systemet kraschar.

Han tror inte heller att några G20-möten eller G7-möten kommer att mynna ut i lösningar som kan förhindra en framtida härdsmälta; personerna som är tänkta att genomföra de nya åtgärderna är samma personer som misslyckades med att förutse den nuvarande krisen.

– Ingenting kommer att uppnås, utom att de kommer att införa regler som är ännu värre än de som beredde oss den här krisen, säger Marc Faber i ett inslag på CNBC.

Frågor som överdriven belåning, okontrollerad ökning av krediter, växande underskott och nollräntenivåer, adresseras inte, menar han

– Om du ligger på nollräntenivåer så uppmuntrar du inte folk att spara, du uppmuntrar dem att spekulera, säger Marc Faber till CNBC.

Fabers extremt dystra prognoser för USA har han översatt till investeringsråd som han delar med sig till alla som vill lyssna.

– I ett längre perspektiv bör man investera i utvecklingsmarknaderna. De ekonomierna blir allt viktigare. Det i sin tur kommer att leda till geopolitiska spänningar.

Faber anser att amerikanarna bör ha minst hälften av sitt kapital i utvecklingsländerna och samtidigt spara väldigt lite i USA. Marc Faber har själv mer än 50 procent av sitt kapital i utvecklingsländerna.

Peter Schiff, investerare och vd på Euro Pacific Capital, har kallat USA för ett ”sjunkande skepp”. Och synen på USA:s framtid har inte ljusnat sedan dess.

Schiff tror att USA för närvarande bara upplever ett rally i en ”bear market” och spår att Dow Jones kommer att falla kraftigt från nuvarande nivåer. Guld kommer att bli lika hett som it-aktier var vid millennieskiftet och guldpriset kommer att femfaldigas från dagens nivåer.

Peter Schiff är en av de domedagsprofeter som spår att dollarn kommer att kollapsa under den tunga bördan av massiva underskott och den ”besinningslösa” politik som Barack Obamas administration driver.

Och han mycket kritisk till de gigantiska stimulanspaket som den sittande regeringen lanserat.

- Vi är i sämre skick nu jämfört med före krisen. Vi är djupare skuldsatta. Vi skulle ha låtit fler finansiella institutioner falla, säger Peter Schiff.

Enligt honom liknar USA:s ekonomi ett belånat pyramidspel. När krisen kom vacklade pyramiden.

- Problemet är att politikerna försöker få pyramiden på fötter igen, säger han till Financial Post

Om Peter Schiff har en svart syn på USA, tror han desto mer på Asien, framför allt Kina.

Och visserligen var Schiff en av få som förutsåg finanskrisen. Men vissa vågar fortfarande framföra kritik och frågar sig hur han kan tro att Asien ska blomstra samtidigt som dollarn förlorar sin status som den ledande reservvalutan och USA:s ekonomi kollapsar.

Annelie Östlund

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2009-10-01, 07:17:59 »

Lite mer om insideraffärer,
Matt Taibbi: "Wall Street's Naked Swindle"DQ

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: 1 2 [3] 4 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 3.478 sekunder med 21 databasfrågor.