Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012-01-29, 07:02:06
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: På Två Hjul i GBG den 26-29 januari 2012 >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,537.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Samhälle/Ekonomi/Hälsa
| | |-+  20 November, medan vi sov. (Lissabonfördraget)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 Skriv ut
Författare Ämne: 20 November, medan vi sov. (Lissabonfördraget)  (läst 5242 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1756

Kör: Burgman 650
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« skrivet: 2008-11-19, 23:02:35 »

Först,
Detta har inget med ”mot/för” EU som företeelse, utan är snarare ett bekymrat inlägg för att belysa något som jag inte tror Svenska folket känner till omfattningen av.
Jag är ingen EU motståndare, men jag tror på ett mellanstatligt samarbete inte det toppstyre med gigantisk byråkrati som vi nu med stormsteg närmar oss.

---

Jag hade tänkt försöka hålla "politik" utanför Scooter Forum, men eftersom inte ens 1 Svensk av 1000 (inklusive politiker) vet att vi ger upp vårt självbestämmande den 20 november, och då jag själv känner mig extremet frustrerad av detta eftersom media täckningen är så dålig, bryter jag tyvärr nu min regel med ett inlägg i ämnet.

Detta är den största förändringen i vår livstid, och jag tycker det är otroligt viktigt att folk är informerade om detta, hade vi haft en fungerande demokrati och insyn skulle varje svensk idag veta vad det handlar om.

Det är sista gången som EU behöver fråga ett enskilt land om något när dom myglat igenom Lissabonfördraget. (Lisbon Treaty)

EU står då över enskilda länders lagar i alla lägen, och vi utgör 2-3% av det hela, vi går ifrån att vara Sverige till att bli en ”EU region”, när dom säger hoppa kan vi bara fråga "hur högt"?

Visste ni att utförsäljningen av våra statsägda företag, grunden till fra lagen, utförsäljningen av vår guldreserv, energideklarationer av våra hus har sitt ursprung i direktiv från EU? Allt är ”harmonisering” mellan länderna

Trots Irlands NEJ! (enda landet där befolkningen tillfrågades) Vilket borde ha stoppat fördraget, så rullar det på i full fart med beslut i Riksdagen nu den 20 november vilket visar att avtal regler och gällande fördrag är inget som hindrar dessa människor, är detta personer som vi överhuvudtaget vill ska ta beslut åt Svenska folket?

Ta och skaffa er kunskap om detta, hela media svängen har gjort sitt bästa för att undertrycka och förhindra att Svenska folket blir medvetet om detta "förräderi", för jag kan inte se det som något annat när några elitpolitiker "säljer" Sverige bakom ryggen på Svenska folket!

---

Se detta klipp från EU parlamentet 2007 då beslutet togs att ställa denna gigantiska förändring ovanför EU’s medborgares huvuden, EU parlamentarikern Nigel Farage berättar om vad detta är säger det mesta,
EU european deciet and contempt, (klicka på länken och play, missa inte denna!)
http://www.yournight.ie/play.php?vid=185

EU european deciet and contempt,
http://video.google.com/videoplay?docid=-6556502127529992885

----

Eller se vad Jurist Nils Lundgren Junilistans EU-parlamentariker tycker om detta,
(länk uppdaterad, videon var raderad!)

Finns den inte igen, så ladda ner den här där jag nu sparat den i mp4 format i en zip fil,
www.scooterforum.se/pic/nl.zip

---

Tumultet då dom tvingade igenom att detta beslut endast fattas av politiker och att inga folkomröstningar ska göras,
Power Grab by EU Parliament President,

---

Från EU parlamentet, ingen respekt visas Irlands Nej, (efter Irlands Nej)
Respect the Irish Vote: Aftershock in European Parliament,

---

Om du vill veta i detalj vad Lisbon Treaty innebär så se denna dokumentär som innehåller fakta och kommentarer från många håll, tyvärr ej på Svenska,
Se här,
http://video.google.com/videoplay?docid=-4291770489472554607

Eller här,
http://www.wiseupjournal.com/?p=173

---

Sist så tycker jag denna är lite intressant, skulle vara kul om det inte vore så tragiskt,
Nigel Farage on who's who in the EU commission,

---

Från Riksdagens hemsida,
http://www.riksdagen.se/templates/R_HtmlCallPage____16504.aspx
Citat
Debatt och beslut om förslag
Torsdag 20 november klockan 12.00
(beslut klockan 12.00 och efter debattens slut)

Utrikesutskottet föreslår att riksdagen ställer sig bakom regeringens förslag att godkänna EU:s Lissabonfördrag. Förslaget innebär också att riksdagen godkänner den överlåtelse av beslutanderätt till EU som följer av Lissabonfördraget, genom en ändring i Sveriges anslutningslag till EU. Utskottet föreslår att riksdagen fattar beslut med tre fjärdedels majoritet av de röstande.

Till sist,
Om man tittar tillbaka i historien då saknas inte exempel där vanligt folk kommit I kläm av toppstyre utan direkt insyn, jag skulle nog påstå att det snarare är en regel. Förräderi för position/makt och pengar är väl dessutom mer regel än undantag.

Ni kan ju avsluta med att Googla, evil5
Lisbon Treaty death penalty

Inte utan att jag känner mig riktigt deppig idag  :'(

-Tomas
En frustrerad Svensk,
Som bara vill leva i frihet utan övervakning med sin personliga integritet intakt.

« Senast ändrad: 2008-11-21, 20:24:33 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Xtrail
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 69

« Svara #1 skrivet: 2008-11-20, 12:04:49 »

Kan bara hålla med.  Bra inlägg.
Loggat

Dont drink when driving...eller var det tvärt om
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008-11-20, 13:14:03 »

Kan bara hålla med.  Bra inlägg.

Tack,

Jag har funderat lite,
Vad kommer detta att innebära ekonomiskt för oss Svenskar?

Jag tror att kronan kommer droppa rejält då det helt plötsligt står ställt bortom alla tvivel att det blir Euro, vi har inget val längre, dom "pengar" som kan kommer att lämna landet som ett ”skott”.

Droppen av kronan ihop med den fördyringen på mellan 15-20% som valuta bytet har inneburit i de flesta länder (har själv pratat med tyskar, finländare, greker om detta som alla säger samma sak) gör att av våra pensions pengar går helt plötsligt kanske 30% "upp i rök", och det samma gäller era besparingar som är i kronor.

”Märkligt” är också att i varje debatt artikel om kronan och euro så ”glömmer” man att nämna följande ”lilla” detalj:
Enligt Eurostat så har den reala bruttonationalprodukten mellan 1999 och 2007 växt i euro området med 21%. I Sverige växte den med 33 %.
Priserna i euro området steg med 20 % , i Sverige endast med 15 %. Den genomsnittliga arbetslösheten i euro området var 8,6 % , i Sverige 6,1 %

Nåväl,
Byråkrat berg och mikro management av våra liv i kubik ”here we come”.
Har man inte lyckas ta död på ekonomin hitintills så tror jag nog att dom ”lyckas” ändra detta med Lissabonfördraget.

Jag tror tyvärr personligen inte att våra politiker tänker/funderar i dessa banor, utan bara ser en fet lön/pension framför ögonen på bekostnad av alla oss andra.

En vanlig arbetsdag hos en Svensk Riksdagsman/Kommunpolitiker efter Lissabonfördraget,

-Tomas

Edit in,
Kronan kommer att återhämta sig mot dollarn som kommer att dyka så snart verkligheten hinner ikapp, men inte mot Euron. (tror jag)

För vad man nu gjort är lite som att ”köpa” en bil,
- du jag kommer att garanterat köpa den här bilen av dig, nu skriver jag under kontraktet,
- jo det var så sant, vad kan jag få för pris?
- Ja inget vidare…………

Rätt sätt hade varit att ordna en peg av kronan mot euron innan man sålde landet, men vad kan man förvänta sig av politiker utan sunt förnuft?, inte mycket som jag ser det i alla fall.

« Senast ändrad: 2008-11-24, 09:06:14 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008-11-20, 23:47:30 »

Mandat?
Idag 23.23 "dog" både Sverige och vår demokrati, varför skriver du så undrar ni säkert?

När jag röstade i riksdagsvalet för att våra folkvalda skulle företräda mig så gav jag dom inte mandat att väsentligen förändra Sveriges grundvalar, och jag tror inte att många av er som läser detta gjorde det heller.

Det som idag den 20 november 2008 hände i vår riksdag tror jag inte är förankrat hos det Svenska folket, eftersom som jag ser det har våra politiker undanhållit oss detta medvetet och därigenom förnekat oss möjligheten till debatt och synpunkter.

Nåväl,
Jag hoppas att ni i makt position som genomfört denna kupp mot Svenska folket också står till svars den dagen då,
 - uranbrytning genom överstatlighet tvingas igång i Värmland,
 - när Svenska unga män dör i krig pga. de nya regler som gäller för det militära samarbetet,
 - för vår förstörda svenska modell för arbetstagande (Lavall-målet, lönedumpning),
-  att ni tog ett sådant allvarligt beslut enligt eget gottfinnande och lämnade Svenska folket utanför,
 - samt var gång som EU säger åt oss att ”hoppa” och vi inte kan annat än fråga "hur högt?".

Tankvärt,
http://behemotemot.blogg.se/2008/november/vanneste-frikand.html

I sanning en sorgens dag. (som jag ser det)

-Tomas
Jag tror på ett mellanstatligt samarbete inte det toppstyre med gigantisk byråkrati som vi nu med stormsteg närmar oss.
Demokrati?, något lustigt ord som uppenbarligen inte betyder ett sk*t.

« Senast ändrad: 2008-11-21, 00:24:04 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
Återfallet
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 90

Kör: Yamaha X-Max 250 -07
Kör2: Så länge det går

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008-11-21, 09:57:54 »

Jag har varit emot EU från allra första början. Förstår inte varför vi ska lämna ifrån oss makten att bestämma över oss själva. Samarbete på olika plan är jag mycket positiv till. Vi ska ha samarbeten inom t.ex. handel, polis och transport, men steget därifrån till att låta tyskarna och fransmännen bestämma över hur sanden på våra lekplatser måste vara beskaffad, det är långt. Nu vill regeringen ge upp ändå mer bestämmanderätt för oss svenskar.

Jag har som sagt alltid varit emot EU. Det är inget annat än Tysklands försök till ett Stortyskland, något som Hitler misslyckades med. Nu har de slagit sig samman med Frankrike för att försöka kunna utnyttja Europas småländers olika resurser, såsom Sveriges vattenkraft och naturtillgångar. Lissabonfördraget är ett sätt att frånta småländer som Sverige makten att säga nej till ett förslag som är dåligt för det egna landet. Idag måste alla länder samtycka. Med Lissabonfördraget kommer en majoritet bestämma. Lilla Sverige kommer inte att ha någon makt kvar alls.

Man vill också införa en permanent ordförande = president. Man vill också införa en utrikesminister. Vi är på väg mot att bli en liten delstat i Stortyskland. Tyskland och Frankrike kommer att suga ut så mycket de kan ur Sverige innan de kommer att utesluta oss för att vi inte kan tillmötesgå de ekonomiska kraven som krävs för att vara medlem i EU, krav som de själva inte uppfyller.

Vet vår regering vad de vill att vi ska ge oss in på, eller är de så korkade att de inte förstår? Oavsett vilket är det skrämmande att de som styr Sverige vill skänka vårt land till Europas stora länder på det här sättet.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008-11-21, 13:40:08 »

@Återfallet,
Dessutom ser det ut som vi ska kanske bli "rånade" på våra naturtillgångar på kuppen.

Man kan aldrig vara säker men nog ser det nedan ”intressant” ut om man letar lite,

Artikel 52 & 86 ser till att våra Svenska naturtillgångar som kan vara så mycket som 15%? (finns mycket spekulation om mängden) av allt tillgängligt uran i världen vilket motsvarar stora summor pengar som inte kommer Svenskar till godo, utan vi får bara ta miljöeffekterna av en sådan utvinning, möjligt som jag ser det då vi inte har sista ordet längre.
http://www.aktiespararna.se/artiklar/Reportage/Uran-metallen-som-klyver-varlden/

---

Artikel 52,
http://www.eukritik.se/dokument/euratom_lissabon.htm#114
Citat
KAPITEL 6
FÖRSÖRJNING
Artikel 52   

1. Försörjningen med malmer, råmaterial och speciella klyvbara material skall i enlighet med bestämmelserna i detta kapitel säkerställas enligt principen om lika tillgång till resurserna och genom en gemensam försörjningspolitik.

2. För detta ändamål och på de villkor som anges i detta kapitel

a. är alla förfaranden som syftar till att tillförsäkra vissa förbrukare en privilegierad ställning förbjudna,

b. upprättas härmed en byrå; denna skall ha optionsrätt till malmer, råmaterial och speciella klyvbara material, som produceras inom medlemsstaternas territorier, samt ensamrätt att ingå avtal om leverans av malmer, råmaterial eller speciella klyvbara material från länder inom eller utom gemenskapen.

Byrån får inte ge förbrukarna en diskriminerande behandling som grundar sig på hur dessa avser att använda de begärda leveranserna, om inte användningen är olaglig eller strider mot villkor som leverantörer utanför gemenskapen har ställt upp för leveransen.

---

Artikel 86,
http://www.eukritik.se/dokument/euratom_lissabon.htm#122
Citat
KAPITEL 8
EGENDOMSORDNING
Artikel 86   

De speciella klyvbara materialen skall vara gemenskapens egendom.

Gemenskapens äganderätt skall omfatta alla speciella klyvbara material som framställs eller importeras av en medlemsstat, en person eller ett företag och som är föremål för den i kapitel 7 avsedda säkerhetskontrollen.

---

Kan vara intressant i detta samanhang,
Svensk rörelse mot uranbrytning,
http://www.nejtilluranbrytning.nu/ntumain.htm

---

Mycket av min ”problematik” med detta sammanfattas ganska bra av talare 147,

147 - Ann-Marie Pålsson (m) (otroligt bra om urholkningen av vårt självbestämmande, Tryck på namnet rad 2 för del 2 )
207 - Eva Selin Lindgren (c) (mycket om Euratom)

Detta på Riksdagens webtv från debatten igår.

Talen går också att ladda ned om man så vill, ett tips är att i väljaren till höger ”Inställningar” och välja ”Mpeg”, då enligt samtal support killen på Riksdagen lades det formatet upp först.

Riksdagens webtv,

http://www.riksdagen.se/templates/R_ExternalPage____3383.aspx?op=anf&anf=1110811200063578112

-Tomas
« Senast ändrad: 2008-11-21, 14:12:15 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008-11-30, 12:03:41 »

Här är Anne-Marie Pålssons anförande från riksdagsdebatten 2008-11-20 då svensk grundlag förändrades för att passa Lissabonfördraget.

Detta är en intelligent dam som i sitt anförande ser förbi partipolitiken och som talar om det faktum att man ställt Svenska folket utanför det kanske viktigaste beslutet i Sveriges historia under modern tid, ett beslut som är fullständigt avgörande för alla vi Svenskars framtid,

Två mp4 filer av hennes anförande i en zip,

web.comhem.se/~u98624643/amp.zip

---

Om du saknar program för uppackning eller för uppspelning,

Gratis uppackningsprogram som så vitt jag vet inte innehåller konstigheter eller reklam ”Izarc” , klarar dom flesta formaten,
(OBS! använd på egen risk)
www.izarc.org

Gratis uppspelningsprogram som så vitt jag vet inte innehåller konstigheter eller reklam ”VLC”, klarar dom flesta formaten,
(OBS! använd på egen risk)
www.videolan.org

---

Traditionellt så har det varit media som varnat oss och ropat ”vargen kommer”, men det är inget vi kan lita på längre.

Ett bra exempel på detta är FRA lagen som hamnade i tidningar och tv och offentligt började debatteras först efter att det exploderat runt om i bloggar och i andra privata initiativ, och som jag ser det är Lissabonfördraget ett annat bra exempel.

Sanningen är att våra media är hårt styrda av politiska och ekonomiska intressen som alla har sin egen agenda, titta hur många ägare dom största tidningarna och tv kanalerna har, inte många, lägg upp framsidorna på våra vanligaste tidningar på nätet bredvid varandra och se några dagar.

Många av våra reportrar har förvandlats från reportrar till repeterare, detta är extremt tydligt om man ser till utrikes biten, titta på de utländska nyhetsbyråerna AFP, AP, Reuters på Yahoo’s nyhets del och jämför med vad som hamnar i våra tidningar, en mycket stor del kommer rakt av och ordagrant därifrån.

Bästa sättet att styra en befolkning är att kontrollera vad den vet, så att den logiskt fattar sina egna beslut, men dessa beslut kan styras genom att trycka på viss information och undanhålla/modifiera annan information i media så att valet du gör blir enligt den önskade agendan, propaganda kallas det tidigare men den har en så mycket större förfining idag men är minst lika effektiv.

Du kanske har 30 kanaler att välja mellan och massor av tidningar att välja emellan, men dom som sätter informationen på dessa kanaler och i dessa tidningar gör det verkliga valet genom att kontrollera vad du vet inte du vid fjärkontrollen eller på affären väljandes en tidning.

Internet är redan under hård attack eftersom där går det att hitta alternativa nyheter, och dessa har formligen exploderat under senare år, medan den så kallade ”mainstream” har droppat i användare.

Internet 2 är ett exempel på försök att kontrollera även den fria informationen, vi har ännu inte hört så mycket om det här, men det är redan aktivt och man marknadsför det hårt i USA, Internet 2 förstör det så kallade ”net neutrality” och minskar/kontrollerar tillgänglig information och redan nu sker aktiv censur på google i europa och youtube, ex.vis genom att förändra betygsättning på youtube filmer för att hålla dom nere från topplistorna, genom att när du söker på viss information lägga relevanta svar 20-30 sidor in i resultatet, allt detta är lätt att verifiera om man vill och tittar lite på nätet, som jag ser det i alla fall.

Allt detta är skrämmande, det tycker i alla fall jag, se det så här att om folk i Tyskland under WWII hade haft ett Internet och 50% varit medvetna om vad som föregick i lägren hade detta då hänt? Jag tror inte det, och därför tror jag att en medvetenhet om vad som pågår är viktigt.

Men om man blundar så kanske det inte finns eller försvinner, som alla gånger innan i historien?, nej det var så sant det gjorde det inte, och historien har en tendens att upprepa sig med en dåres envishet, som någon vis man sa: Den som inte lär av sin historia är dömd att upprepa den.

Få saker är vad det ser ut att vara vid första påseendet, det finns alltid två sidor (minst) av ett mynt.

Till sist,
Media ”spinnen” på detta är att vi få mer makt i EU, men som jag ser det är det rätt klart att så inte är fallet, tvärtom faktiskt. Det är lätt att kontrollera informationen som Riksdagsman Sven Bergström bland annat pratade om i sitt anförande under debatten,
Citat
Många har i debatten här i dag diskuterat vad Lissabonfördraget innebär på olika punkter. Det är ostridigt att Lissabonfördraget innebär en omfattande maktöverföring från den nationella nivån till EU. På en rad nya områden införs majoritetsbeslut i ministerrådet, vilket innebär att nya lagar kan införas i Sverige även om en enig riksdag säger nej. Finns majoritet i ministerrådet hjälper inga nationella beslut däremot. Samtidigt stärks de stora medlemsländernas inflytande över besluten. Medan Tyskland fördubblar sin röststyrka i ministerrådet från dagens 8,4 procent till 16,7 procent minskar Sveriges röststyrka från dagens 2,9 till 1,8 procent. De stora medlemsländernas inflytande på EU:s beslut ökar på de mindres bekostnad.

Våra politiker ser världen i ett rosenrött skimmer för sina ögon, med det lilla vi blir och numera helt utan ”skyddsnät” så kommer vi med tiden att ”smulas” sönder mellan de stora intresse blocken.

Om du tycker detta är lika angeläget som jag gör,
Ta då och skicka länken till detta vidare, så kanske vi kan öka medvetenheten hos Svenska folket en smula och i bästa fall kan vi kanske få våra folkvalda att tänka efter före och inte brutalt köra över oss igen,
Kodstycke:
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,110.0.html

-Tomas
« Senast ändrad: 2008-11-30, 15:22:40 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009-02-10, 10:26:43 »

Först,
Jag tror på ett försvar så att vi kan försvara oss själva, och vår nuvarande försvarsminister är ett skämt som jag ser det.

Nu börjar man ”lobba” in på ett smart sätt och siktar på vår fåfänga det faktum att vi inte är neutrala längre efter Lissabonfördraget, med lite ”socker” och ”spinn” går det mesta ner.

SVD - ”Gripen ska bevaka Island”,
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2444499.svd

Givetvis kommer Danmark, Sverige och Finland att skydda EU regionen i Norr av ett toppstyrt EU med gemensam utrikespolitik, dvs glöm vår neutralitet för här kommer vi att få vår andel i den ökade spänning med Ryssland och ta kostnaderna för det också.

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-04-21, 15:18:10 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009-02-25, 14:48:47 »

Har du träffat någon som tycker att ett toppstyrt EU med som stark kandidat Tony Blair (utan val) som EU’s förste president blir ”kalas”?
Jag har inte hört en enda utrycka sig positivt om det i alla fall………

”Positioneringen” av Tony Blair är redan i full gång.

Nicolas Sarkozy endorses Tony Blair in EU job,
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1575075/Nicolas-Sarkozy-endorses-Tony-Blair-in-EU-job.html
Citat
Nicolas Sarkozy endorses Tony Blair in EU job,

By Toby Helm and Henry Samuel in Paris
Last Updated: 2:03AM GMT 09 Jan 2008

Natural for the job: Tony Blair is being tipped to become the President of the EU Council of Ministers
Tony Blair is to return to the front line of European politics in Paris this weekend - amid growing signs of a campaign to install him as the European Union's first fully fledged president...........more

Former Prime Minister Tony Blair wins million dollar Israeli leadership prize,
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/labour/4643809/Former-Prime-Minister-Tony-Blair-wins-million-dollar-Israeli-leadership-prize.html
Citat
Former Prime Minister Tony Blair wins million dollar Israeli leadership prize

By Aislinn Simpson
Last Updated: 1:15AM GMT 17 Feb 2009

Former prime minister Tony Blair has won a prestigious million-dollar (£697,000) Israeli prize for his leadership on the world stage.

Mideast Envoy Tony Blair making a speach in Jerusalem, Israel. Blair has been praised for his work............more

Blair steps up fight to be crowned first 'President of EU' - Europe, World - The Independent,
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/blair-steps-up-fight-to-be-crowned-first-president-of--eu-1662928.html
Citat
Blair steps up fight to be crowned first 'President of EU'
Brown gives grudging blessing to his old rival's return to new job at centre of the global stage

By Jane Merrick, Political Editor
Sunday, 5 April 2009

Tony Blair has emerged as the leading candidate to become the first permanent president of the European Union after Gordon Brown gave his grudging blessing to the plan. The former prime minister has stepped up his campaign for the job, which he wants to use to build a bridge between Europe and the new Obama administration.........more

Crowned = Krönt är liksom nyckel ordet i artikeln ovan, för väljs man bakom lykta dörrar så är det markeringen att demokratin upphört.

-

Värt att tänka på är att kontroll och toppstyre har förekommit många gånger tidigare i historien, alla med skrämmande resultat för medborgarna, det är alltid fel personer som söker sig till dessa positioner. Två hundra år av relativ lugn och ro i Sverige innebär inte att man kan ”sitta och sova”, för just nu händer massor av saker på kort tid (fel saker) och det är svårt att hänga med.

Sist,
Jag tror inte på att bli en bricka i ett stormaktspolitiskt spel utan egen kontroll vilket vi nu kommer att bli under Lissabonfördraget.

Ta då och skicka länken till detta vidare, så kanske vi kan öka medvetenheten hos Svenska folket en smula och i bästa fall kan vi kanske få våra folkvalda att tänka efter före och inte brutalt köra över oss igen,

Kodstycke:

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-04-22, 10:57:44 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009-09-18, 12:06:52 »

Den 2/10-2009 så görs nästa försök att pressa Irländarna till att godkänna Lissabon fördraget.

Knappt ett år har gått sedan dom röstade nej till fördraget, den totalitära makten/kontrollen ligger nu inom ”nos avstånd” och dom släpper inte taget, att respektera Irlands nej är ingen option för makt/kontroll sugna byråkrater för gick det inte första gången så försök igen och igen och igen……….

Irländarna hade lyxen eller som jag ser det den demokratiska rättigheten att få folkomrösta om fördraget medan i de flesta andra EU-länderna så manipulerades debatten och implikationerna av fördraget bort eftersom det aldrig skulle kunna passera en riktig offentlig debatt med en påföljande folkomröstning.

Parad exempel är Sverige där man för att undvika debatt till valet 2010 och riskera en ökad medvetenhet om fördragets konsekvenser så röstade regeringen ihop med sossarna med 5/6 majoritet igenom grundlagsförändringen som behövdes för att ge upp vår självständighet och sätta EU över svensk lag i alla lägen, efter fördraget behöver man inte längre fråga de enskilda länderna längre utan toppstyret är ett faktum.

Irländsk kampanjvideo om 2/10-2009,
Lisbon Treaty - Can't Trust Them,
Lisbon Treaty - Can't Trust ThemDQ

Igen, (säger allt)
Debatten i parlamentet då man valde att ställa oss hundratals miljoner innevånare i Europa utanför den viktigaste förändringen i vår livstid,
EU european deciet and contempt,
End of Nations - EU Takeover the Lisbon Treaty

Sist,
Jag tror inte på att bli en bricka i ett stormaktspolitiskt spel utan egen kontroll vilket vi nu kommer att bli under Lissabonfördraget.

Kodstycke:

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009-10-02, 06:40:02 »

Kom inte och säg att det inte finns konspirationer Smiley, varje större händelse i historien har föregåtts av sådana.

Blair to be named EU President 'within weeks' if Irish ratify Lisbon Treaty,
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1217394/Blair-named-EU-President-weeks-Irish-ratify-Lisbon-Treaty.html
Citat
Blair to be named EU President 'within weeks' if Irish ratify Lisbon Treaty
By Daily Mail Reporter
Last updated at 5:02 PM on 01st October 2009

Tony Blair is set to become EU President within weeks if Ireland votes 'Yes' in its referendum on the Lisbon Treaty tomorrow.

The former prime minister's candidacy for the new post will be rushed through as quickly as possible, according to government sources.
Mr Blair is among the favourites to become the first President of the European Union, a role that is chosen by the EU's 27 leaders and not by voters.........mera

Sist,

Kodstycke:

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009-11-06, 07:15:17 »

Som alla numera vet så röstade Irland ja i den andra folkomröstningen, den förra hann inte ens bläcket torka på innan det var dags igen.

Vad en del inte vet var att med Irland i en ekonomisk återvändsgränd så röstades det ja till "tonen" av 54 miljarder euro i kredit vilket för tillfället löser deras problem, "a offer you can't refuse".

The EU says thank you Ireland ! you can now have 54 billion euros of debt!
The EU says thank you Ireland ! you can now have 54 billion euros of debt !DQ

Vad som händer nu och som jag tror kommer gå rätt raskt är några stora kliv mot globalt styre, lycka till med att göra din röst hörd.

Läs lite av resultaten du får på denna sökning, som är lite vad Lord Monkton kommit fram till då han analyserat det nya klimatavtalet som ska diskuteras/signeras i december i Köpenhamn,
http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=Lord+Monckton+reads+the+Treaty+of+Copenhagen

Jag skulle tro att något liknande som artikeln nedan täcker snart kommer generelt i regionen,

SECRET PLAN FOR EURO INCOME TAX,
http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/136641/Secret-plan-for-Euro-income-tax#at
Citat
SECRET PLAN FOR EURO INCOME TAX
By Gabriel Milland
Wednesday October 28,2009

SECRET plans to seize more than £4billion a year from Britain and make its citizens pay taxes direct to Europe emerged last night.

The leaked proposals, seen by the Daily Express, state that Britain should lose the billions of pounds in rebate that was agreed by Margaret Thatcher 25 years ago.

The plans – with a foreword by European Union Commissioner Jose Manuel Barroso – would cost every British family at least £155 a year.

They would also mean Brussels being given the power to dip straight into taxpayers’ pockets.

The proposals prompted fury last night.

Det här låter lite "klämmigt" också,

MEPs call for compulsory 'EU lessons' in schools,
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/6338934/MEPs-call-for-compulsory-EU-lessons-in-schools.html
Citat
MEPs call for compulsory 'EU lessons' in schools
By Leigh Phillips in Brussels
Published: 5:56PM BST 15 Oct 2009

MEPs are calling for school pupils to be forced to take European Union lessons to counter "lies" about Brussels.

Leaders of the centre-right EPP grouping in the European Parliament say there should be compulsory classes for 14-year-olds in all member states.

The calls are being led by Mario David, a Portuguese MEP who was chief of staff to European Commission President Jose Manuel Barroso when he was the country's prime minister.

He claimed the controversy surrounding the Lisbon Treaty demonstrated their was widespread ignorance of the EU's work.

"All the debates about the constitution and then the Lisbon Treaty showed a great deal of lying, cheating and mistrust about the EU," he said......mera

---

Innan nu någon hinner kommentera Lord  Monckton så finns dokumentet ifråga ute så det är bara att läsa innantill själv och validera/förkasta slutsatser,
http://www.globalclimatescam.com/documents/un-fccc-copenhagen-2009.pdf

Wiki som företelse,
Man finner snabbt att var person som ger uttryck för en kontroversiell åsikt (icke "mainstream")  har ungefär samma "typ" av data inmatat i Wiki, betyder det då automatiskt att den är sann och korrekt och man efter en titt på wiki lugnt kan förkasta informationen?
Jag tycket inte det, för givetvis finns det massor att tjäna på att diskreditera personen istället för att i sak bemöta innehållet.

---

Betydelsen av ord och dess laddning.

Ta ordet "konspiration" eller för den delen "konspirations teori" ett populärt uttryck som används flitigt idag så ger det något glansigt i ögonen på den som hör det och man slutar lyssna och i många fall bryr man sig inte ens om att titta på ett material om någon slängt ur sig ordet.

Dvs, ett lysande verktyg idag för att diskreditera allt i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Vad är då en konspiration?
Ja enligt wikipedia så beskriver man det så här,
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration
Citat
Konspiration, sammansvärjning, (av latinets conspirare: "Andas tillsammans") syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte. Konspirationstemat är ett urgammalt fenomen, i de äldsta bevarade skrifterna återfinns konspirationstemat, till exempel i Första Mosebok där Adam, Eva och Satan gör en överenskommelse med akt och mening att ignorera Guds vilja.

Några exempel på berömda konspirationer,

Attentatet på Hitler 20 Juli av Stauffenberg,
Operation Ajax 1951 i Iran,
The Gunpowder Plot med Guy Fawkes 1604,
The Tuskegee Experiment
som exempel

Om man tänker efter i 5 sekunder och ser till människans natur så hävdar jag att konspiration och att konspirera är en del av denna.
Att nu säga/påstå att "o nej" något sådant förekommer inte längre är fullständigt absurt.

Ta vilken konstellation som helst om det nu är "big brother", "robinson" eller någon partigrupp i riksdagen så är det löften, avtal och kohandel.

Att överhuvudtaget ifrågasätta att inte den typen av spel för att nå mål som man satt upp via hot/löften/mutor i maktens korridorer är för mig otroligt förvånande, ingen som spelade "Risk" som liten?

Dessutom har varje maktkonstellation i historien eftersträvat mer makt och mer kontroll vilket i sig borde stämma till lyhördhet.

Vad jag tror är "problemet",
Om man skakar på sig och säger att detta är inte sant jag behöver inte titta på detta så behöver man inte heller ta ställning vilket kan vara obehagligt, livet är så mycket enklare om man bara blundar och åker med.

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009-11-17, 06:20:59 »

Tyckte dessa var lite intressanta i ämnet,

Gordon Brown Calls for EU-US Global Order,
(hur ofta får vi se något från parlamentet överhuvudtaget i våra svenska media?)
http://eclipptv.com/viewVideo.php?video_id=8327

---

Bilderberg busted in EU parliament,
Bilderberg busted in EU parliamentDQ

Vet man inte vad EU parlamentarikern pratar om i klippet ovan så finns det massor att läsa och se i ämnet om man googlar lite.

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-11-17, 06:28:44 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009-11-20, 06:59:27 »

Hur många procent av svenskarna visste att de skulle få en "president" idag?

---

Van Rompuy och Ashton klara för EU-toppen,
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\11\19\362650&sectionid=Ettan
Citat
Van Rompuy och Ashton klara för EU-toppen
Uppdaterad 2009-11-19 21:31

EU-toppmötet enades på torsdagskvällen att utse Belgiens premiärminister Herman Van Rompuy till EU-president, en permanent ordförande.Samtidigt utsågs den brittiska handelskommissionären Catherine Ashton till hög representant för utrikesfrågor.....mera

De första kommentarerna som jag såg tidigt i morse till artikeln på DI summerar nog väl min åsikt.
(om nu DI inte raderat i dom, vilket dom gör ibland)

Ifos skönt att det inte blev Blair men samtidigt hade det varit bättre därför att manipulationen hade varit lättare att se och förstå.
Dock ingen reell skillnad på dessa två mot Blair, googla deras namn ihop med Bilderberg så förstår man detta enkelt för de ingår i samma maktkonstellation.

EU Presidency candidate Herman Van Rompuy calls for new taxes,
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/6582837/EU-Presidency-candidate-Herman-Van-Rompuy-calls-for-new-taxes.html
Citat
....Belgium's prime minister made the controversial proposal, leaked to a Flemish newspaper, during a secret dinner to promote his candidacy hosted by the elite Bilderberg Group....mera

Bilderberg busted in EU parliamentDQ

Med runt 18-42% röstningsdeltagande i EU i valen samt på det sätt som Lissabonfördraget har kommit till och genomdrivits via en regelrätt politisk coup d'état som nu kulminerat med dessa selektioner gjorda bakom lykta dörrar så saknar numera EU och dess "politikerkollektiv" fullständigt all legitimitet i mina ögon.

End of Nations - EU Takeover the Lisbon Treaty

Från mitt perspektiv "finns" nu inte landet Sverige längre utan numera är vi degraderade till en EU region som för tillfället fortfarande heter Sverige, så ett stort o-tack till "våra" politiker för trist och tragiskt är det.

Eu-parlamentariker om Lissabonfördraget., NIls Lundgren och Eva-Britt SvenssonDQ

---

Från en av de många som nu bloggar i ämnet,
http://www.jakopdalunde.se/?p=2298
Citat
Valet av EU-president ett hån mot demokratin

EUs ledare har nu kommit överens om att Herman Van Rompuy ska bli EU:s permanenta ordförande och Catherine Ashton unionens utrikesminister. Beslutet togs av EUs stats- och regeringschefer bakom lyckta dörrar, utan påverkan av Europas folkvalda EU-parlamentariker. Avsaknaden av en öppen debatt gör valet till ett hån mot demokratin, menar Grön Ungdoms språkrör Jakop Dalunde

- Alla kandidater borde offentliggjorts från början och varit föremål för allmän utfrågning. Allt hemlighetsmakeri för tankarna till Kreml och får USA med sina öppna primaries att framstå som ett demokratiskt föredöme, säger Jakop Dalunde.

- Det känns otroligt märkligt för mig som heltidspolitiker att knappt känna till vår nyvalda EU-president. Vi känner inte till Van Rompoys idéer för Europa och vi har inte sett något valmanifest, säger Jakop Dalunde.

---

Vad som nu väntar oss.
(knappt en dag var nyheten värd på media och nästan noll diskussion innan det rullades av från förstasidorna för att ge plats åt nya mängder "trams och fluff" som inte spelar någon roll eller påverkar oss i vår vardag - sjukt)

Bilderberger VAN ROMPUY New EU president confirms Global Governance Began 2009 with G20,

Bilderberger VAN ROMPUY New EU president confirms Global Governance Began 2009 with G20DQ

---

Sist,
Det enda positiva just nu som jag ser det är att i alla fall på pappret så ser de ut som tillräckligt "veka" för att "köpa" oss medborgare en stunds "lugn och ro" då då statscheferna i de större länderna fortfarande nog kommer att ha en hel del utrymme kvar för "egna åsikter".

Kodstycke:

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-11-22, 20:00:13 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009-11-28, 12:22:18 »

Missa inte denna,
Lite av en "summering" av Lissabonfördraget, EU's nye President och utrikesminister,

Farage reprimanded for criticising new EU foreign minister: "certain expressions not acceptable",
Farage reprimanded for criticising new EU foreign minister: "certain expressions not acceptable"DQ

Riktigt uppfriskande att se en politiker med en "synlig ryggrad".

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: [1] 2 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 1.629 sekunder med 21 databasfrågor.